×
آخرین اخبار

عربستان علیه ایران به شورای امنیت نامه داد

  • کد نوشته: 10795
  • ۱۳۹۷-۰۱-۰۷
  • 760 بازدید
  • عربستان سعودی در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل، ایران را به تجهیز جنبش انصارالله متهم کرد.

    عربستان علیه ایران به شورای امنیت نامه داد

    به گزارش دیدگاه نیوز، در حالیکه به دلیل محاصره شدید یمن از سوی ائتلاف سعودی حتی امکان ارسال غذا و دارو نیز به این کشور وجود ندارد، عربستان با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت، ایران را به تجهیز جنبش انصارالله یمن به موشک‌های بالستیک متهم کرد.

    طبق گزارش الجزیره، عربستان سعودی همگام با آمریکا، فرانسه و انگلیس، ایران را مسئول موشکهای شلیک شده از سوی انصارالله می‌داند.

    در نامه‌ای که عربستان به شورای امنیت فرستاده است، از این شورا خواسته تا مسئولیت‌های خود را در خصوص حفظ امنیت و صلح بین‌المللی حفظ کند و حملات موشکی انصارالله به عربستان را محکوم کرده و ایران را مسئول حمایت از انصارالله قلمداد کند.

    در این نامه همچنین ادعا شده است ریاض ناتوانی شورای امنیت را در خصوص مسئول دانستن ایران در میان افزایش خشونت‌ها، عامل ادامه حملات انصارالله به عربستان می‌داند. عربستان همچنین مدعی شده است کشورهایی که از ایران حمایت می‌کنند، به اندازه انصارالله در افزایش تنش‌ها مسئول هستند.

    گفتنی است، ادعاهای عربستان علیه ایران در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره مداخله در امور کشورهای دیگر را به شدت تکذیب کرده‌اند. عربستان سعودی و هم پیمانان این کشور تلاش دارند با طرح این ادعاهای واهی، نگاه‌ها را از جنگ سه ساله‌ای که از سوی عربستان به راه انداخته شده و هزاران نفر را در یمن به کشتن داده است، منحرف کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *