×
آخرین اخبار

شیوع کرونا ویروس در ادارات لرستان

  • کد نوشته: 26834
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۴
  • 639 بازدید
  • مسوولان در حالی از برداشته شدن محدودیت‌ها و فعالیت ادارات و دستگاه‌ها با تمام قوا و همچنین بازگشایی اماکن عمومی طی روزهای آینده خبر می‌دهند که کرونا ویروس به تازگی راه ادارات لرستان را پیدا کرده و تعدادی از کارمندان را نیز به شمار قربانیان خود افزوده است.
    شیوع کرونا ویروس در ادارات لرستان

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، مهدی زکی پور/ پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، به دستور رییس جمهور، ستاد استانی مدیریت کرونا در استان‌ها تشکیل شد. این ستاد در لرستان به ریاست استاندار خادمی فعالیت خود را آغاز و محدودیت‌هایی را به حال اجرا درآورد تا شاید بتواند باعث قطع زنجیره انتقال این بیماری در جامعه شود، که به مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تعطیلی بازار کالاهای غیرضرور، بستن پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، قرنطینه و کنترل مبانی ورودی و خروجی شهرهای استان، نپذیرفتن مهمانان نوروزی، ضدعفونی اماکن عمومی و معابر و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره کرد.

    به گزارش دیدگاه نیوز در لرستان، مهدی زکی پور/ پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، به دستور رییس جمهور، ستاد استانی مدیریت کرونا در استان‌ها تشکیل شد. این ستاد در لرستان به ریاست استاندار خادمی فعالیت خود را آغاز و محدودیت‌هایی را به حال اجرا درآورد تا شاید بتواند باعث قطع زنجیره انتقال این بیماری در جامعه شود، که به مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تعطیلی بازار کالاهای غیرضرور، بستن پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، قرنطینه و کنترل مبانی ورودی و خروجی شهرهای استان، نپذیرفتن مهمانان نوروزی، ضدعفونی اماکن عمومی و معابر و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره کرد.

    این مصوبات تا حدودی در کنترل و مدیریت بیماری کرونا در استان موثر واقع شد اما چون تداوم نداشت پس از برداشته شدن محدودیت‌ها، بلافاصله این ویروس جان تازه‌ای گرفت و تاخت و تاز خود در لرستان را آغاز کرد، به گونه‌ای که در هفته‌های اخیر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در لرستان رشد فزاینده‌ای به خود گرفته است و به طور میانگین روزانه ۷۰ نفر به شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان اضافه می‌شود. البته همسایگی لرستان با استان خوزستان که این روزها در پی شدت شیوع ویروس کرونا حال و روز خوشی ندارد در افزایش شمار مبتلایان در استان بی‌تاثیر نبوده است.

    مسوولان در حالی از برداشته شدن محدودیت‌ها و فعالیت ادارات و دستگاه‌ها با تمام قوا و همچنین بازگشایی اماکن عمومی طی روزهای آینده می‌دهند که کرونا ویروس به تازگی راه ادارات لرستان را پیدا کرده و تعدادی از کارمندان را نیز به شمار قربانیان خود افزوده است.

    با توجه به اینکه تعدادی از کارمندان ادارات در لرستان به کرونا مبتلا شده‌اند، ستاد استانی مدیریت کرونا می‌بایست چاره‌اندیشی کند و مانع از شیوع هر چه بیشتر این بیماری در بین کارمندان در ادارات استان شود. کما اینکه پس از بازگشایی ادارات در فروردین‌ماه سال‌جاری پروتکل‌های بهداشتی به دستگاه‌ها ابلاغ شد اما بنظر می‌رسد برخی دستگاه‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدیت لازم را به خرج نداده و همین موضوع سبب ابتلای برخی کارمندان به بیماری کرونا شده است.

    آنچه که طی ماه‌های اخیر، متخصصان و دانشمندان علم پزشکی در سراسر دنیا در پی تحقیقات خود دریافته‌اند ریشه‌کنی ویروس کرونا تنها با کشف واکسن آن امکان‌پذیر خواهد بود، به همین خاطر دستگاه‌ها می‌بایست آموزش و اطلاع‌رسانی، معاینه مراجعین، رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی کردن ساختمان‌ها، استفاده از وسایل بهداشتی، شناسایی و جدا سازی موارد مشکوک و همچنین عدم استفاده از خودکار و وسایل ارباب رجوع را دستور کار خود قرار دهند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *