×
آخرین اخبار

شیرخوارگان حسینی در خوزستان یاد کوچکترین شهید کربلا را گرامی داشتند

  • کد نوشته: 6533
  • ۱۳۹۶-۰۶-۳۱
  • 1994 بازدید
  • همایش شیرخوارگان حسینی صبح جمعه هم زمان با سراسر کشور در شهرهای مختلف استان خوزستان برگزار‌ شد.

    شیرخوارگان حسینی در خوزستان یاد کوچکترین شهید کربلا را گرامی داشتند

    به گزارش دیدگاه نیوز، امروز در اولین جمعه ماه محرم‌الحرام، مراسم شیرخوارگان حسینی و روز جهانی علی اصغر(ع) هم زمان با سراسر کشور در خوزستان نیز برگزار شد، این مراسم همانند سال‌های گذشته در شهرستان‌های سراسر استان نیز برگزار شد و مساجد و حسینیه‌ها میزبان شیرخوارگان حسینی بودند.

     

    مراسم محوری روز جهانی علی اصغر(ع)، از ساعت ۸:۳۰ امروز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز آغاز شد.

     

    در این آیین مادران با نوزادان شیرخوار خود که لباس سبز به عنوان نماد پرچم علوی بر تن دارند ، با پیشانی بندهای یاحسین(ع)، لبیک یاحسین(ع)، یا ابوالفضل(ع) و یا صاحب الزمان(عج) در این همایش حضور یافتند.

     

    مادران و شیر خوارگان حسینی در این آیین عزاداری با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت علی اصغر (ع) طفل ۶ ماهه حاضر در کربلا، اعلام کردند آموزه های قیام کربلا و درس بزرگ آن و همچنین پیام آنرا از کودکی و شیر خوارگی در وجود کودکان خود ماندگار کرده اند.

     

    مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز صبح روز جمعه مملو از شیرخوارگان سبزپوش بود، مادران با پوشاندن لباس سبز بر تن کودکان خود، یاد کوچک ترین شهید دشت کربلا علی اصغر(ع) را گرامی داشتند و با بر دست گرفتن کودکان خردسال خود نشان دادند راه علی اصغر(ع) همواره ادامه دارد.

     

    در پایان مراسم، فریاد یا حسین(ع) مادرانی که فرزندان خود را بر دست گرفته بودند فضای مصلای مهدیه اهواز را پر کرد و مادران سوگوار حسین(ع)، گهواره علی اصغر(ع) را که از میان جمعیت عبور می کرد با قطرات اشک خود مشایعت کرده و به یاد بی تابی مادر علی اصغر(ع) بر سر و سینه زدند. 

     

    اجتماع مادران و شیرخوارگان حسینی که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) برگزار می شود٬ روایتگر حادثه عاشورا و مظلومیت یاران آن حضرت است.

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *