×
آخرین اخبار

شمار تلفات انفجار هلمند به ۳۰ تن رسید

  • کد نوشته: 3960
  • ۱۳۹۶-۰۴-۰۱
  • 758 بازدید
  • دیدگاه نیوز / رسانه های محلی افغانستان به نقل از منابع بیمارستانی در «هلمند» گزارش دادند که شمار کشته شده های انفجار ظهر روز پنجشنبه در مقابل «کابل بانک» شهرستان «لشگرگاه»، مرکز این استان به ۳۰ تن رسیده است. «عمر زواک» سخنگوی استاندار هلمند به رسانه ها گفت که انفجار زمانی رخ داد که نظامیان […]

    شمار تلفات انفجار هلمند به ۳۰ تن رسید

    دیدگاه نیوز / رسانه های محلی افغانستان به نقل از منابع بیمارستانی در «هلمند» گزارش دادند که شمار کشته شده های انفجار ظهر روز پنجشنبه در مقابل «کابل بانک» شهرستان «لشگرگاه»، مرکز این استان به ۳۰ تن رسیده است.
    «عمر زواک» سخنگوی استاندار هلمند به رسانه ها گفت که انفجار زمانی رخ داد که نظامیان و کارکنان دستگاه های دولتی برای دریافت حقوق خود به این بانک مراجعه کرده بودند.
    منابعی در افغانستان، گزارش داده اند که اغلب قربانیان و آسیب دیدگان را نظامیان تشکیل می دهند؛ زیرا آنان برای دریافت حقوق خرداد ماه در آنجا حضور پیدا کرده بودند، با این حال گفته می شود غیرنظامیان نیز از کشته شدگان و زخمی های این رویداد هستند.
    شاهدان گفتند که خودروی مملو از مواد منفجره در مقابل کابل بانک در میان سربازانی که برای دریافت حقوق مراجعه کرده بودند، منفجر شد.
    شبکه تلویزیونی «طلوع نیوز» به نقل از مقامات محلی گزارش داد که ۶۰ تن در این حمله انتحاری زخمی شده اند که به بیمارستان انتقال یافته اند.
    سخنگوی استاندار هلمند گفته است که وضعیت شماری از زخمی های این رویداد، وخیم است.
    هنوز شخص و یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است، اما گروه طالبان، ابتدای امسال همزمان با آغاز عملیات بهاری موسوم به عملیات «منصوری»، با انتشار اطلاعیه ای از همگان خواسته بود که به مراکز نظامی و نظامیان داخلی و خارجی نزدیک نشوند.
    افغانستان در سال ۱۳۹۶ شاهد افزایش ناامنی ها و انفجارهای مهیب و مرگبار در استان های بلخ، خوست، هلمند و کابل و درگیری در اغلب استان های مرکزی و مرزی بوده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *