×
آخرین اخبار

سیل دوباره به شیراز رسید؛ آغاز بارندگی های سیل آسا در اهواز

  • کد نوشته: 14926
  • ۱۳۹۸-۰۱-۰۶
  • 1590 بازدید
  • دیدگاه نیوز / سیل یک هفته اخیر و ادامه دار بودن آن در اغلب مناطق کشور وضعیت اضطراری را در کشور به وجود آورده است به نحوی که کلیه مدیران و مسئولان در بسیاری از استان‌ها به حالت آماده باش در آمده اند. این خبر به روزرسانی می شود و شما می توانید آخرین خبرهای […]

    سیل دوباره به شیراز رسید؛ آغاز بارندگی های سیل آسا در اهواز

    دیدگاه نیوز / سیل یک هفته اخیر و ادامه دار بودن آن در اغلب مناطق کشور وضعیت اضطراری را در کشور به وجود آورده است به نحوی که کلیه مدیران و مسئولان در بسیاری از استان‌ها به حالت آماده باش در آمده اند.

    این خبر به روزرسانی می شود و شما می توانید آخرین خبرهای مربوط به سیلاب های کشور را در ذیل بخوانید:

    * بارش شدید باران و تندباد دزفول را فرا گرفت
    از صبح امروز بارش شدید باران همراه با تندباد نقاط مختلف شهرستان دزفول را فرا گرفته و باعث آبگرفتگی شدید معابر و خیابان ها شده است.

    * هشدار؛ سیل دوباره به شیراز رسید
    رییس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به ورود سیل تا ساعاتی دیگر به شیراز گفت: مردم شرق شهر با هماهنگی ستاد بحران منازل خود را تخلیه کنند. محمدهادی قانع در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر شاهد آبگرفتگی معابر در برخی خیابان‌های شیراز هستیم.

    * آغاز بارندگی های سیل آسیا در اهواز
    هر چند پیش بینی‌های از آغاز بارش باران در اهواز و برخی شهرهای استان خوزستان برای امروز و دیروز حکایت می‌کرد ولی آغاز بارش‌های سیل آسا در اهواز که از لحظاتی پیش آغاز شد به گفته مردم بی سابقه بوده است. بعد از این بارش و در فاصله زمانی کوتاه، اغلب مسیرهای شهر غرق در آب شد.

    * آمادگی کامل حرم رضوی برای مقابله با سیلاب احتمالی
    رئیس شورای راهبردی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل حرم مطهر رضوی با تأکید بر آمادگی صد درصدی حرم مطهر رضوی برای مقابله با آبگرفتگی و سیلاب احتمالی گفت: تمام امکانات و تمهیدات لازم برای جلوگیری از آبگرفتگی و سیلاب احتمالی در سطح اماکن متبرکه رضوی اندیشیده شده و جای نگرانی نیست.

    * پاکسازی مستمر مسیل‌های شمال تهران 
    عبداله پرویزی با اعلام این خبر اظهار کرد: منطقه یک با ۱۳ رودخانه، مسیل و ۱۵ حوضچه رسوبگیر و آرامش با گنجایش بیش از ۵۰۰ هزار متر مکعب یکی از مناطق شریانی تهران بوده که لایروبی و پاکسازی این رودخانه ها و حوضچه ها از اهمیت خاصی برخوردارند و به طور مستمر هفته‌ای سه بار در طول سال لایروبی شده اند.

    * ترخیص ۶۹ تن از مصدومان سیل شیراز
    وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۱۰ مصدوم حادثه شیراز، تنها ۴۱ نفر هم‌اینک در مراکز درمانی تحت درمان‌های تخصصی و فوق تخصی قرار گرفته و مابقی مرخص شده‌اند.

    * ممنوعیت تردد شناورهای سبک و صیادی در خلیج‌فارس
    حمزه‌نژاد کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: با توجه به وزش باد شدید و طوفانی‌شدن دریا، شناورهای سبک و صیادی از فعالیت در محدوده خلیج‌فارس خودداری کنند و تمهیدات لازم نیز در بنادر استان صورت گیرد.

    * شهردار عسلویه خیال مردم این شهر را راحت کرد
    اصغر پاکدل شهردار عسلویه با بیان اینکه مردم نگران جاری شدن آبهای بالادستی در عسلویه نباشند، عنوان کرد: تمامی کانال‌های دفع آبهای سطحی شهر، توسط شهرداری لایروبی شده است.

    * آخرین آمار کشته‌شدگان سیل در کشور
    احمد شجاعی رئیس پزشکی قانونی کشور گفت: سیل در استان شیراز سبب جانباختن ۱۸ نفر شده است که همه اجساد قابل شناسایی بوده و تعدادی از آنها پس از مراجعه اقوام متوفیان تحویل داده شده است.
    وی افزود: سیل همچنین در گلستان سبب فوت ۲ نفر و در مازندران مرگ ۵ نفر را به همراه داشته است.

    * اطلاعیه مهم جمعیت هلال احمر
    اطلاعیه مهم جمعیت هلال احمر به شرح زیر است: با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق غربی و جنوب کشور چنانچه مقدور باشد، هموطنان از سفر به این مناطق تا عادی شدن اوضاع پرهیز کنند.
    ساکنان این مناطق حتی المقدور در خانه بمانند و در صورت اعلام هشدار توسط دستگاه‌های ذیربط محل سکونت خود را به سمت مکان‌های اسکان موقت هلال احمر (در ورزشگاه‌ها، مدارس و…) ترک و در این خصوص با دستگاههای امدادرسان همکاری کنند.

    * باران ۶۰۰ مسافر را در نزدیکی پایتخت زمین گیر کرد
    به دلیل بارش پی در پی باران طی روزهای اخیر و اختلال در رفت و آمد خودروها ۶۰۰ نفر از مسافران در محورهای دلیجان گرفتار شدند که توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر کمک رسانی و اسکان داده شدند.

    * خسارت ۱۲ هزار میلیاردی سیل به کشاورزان گلستان
    مدیرکل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: میزان خسارت وارده بارش های شدید، طوفان، طغیان رودخانه ها به بخش کشاورزی استان گلستان ۱۲ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

    * کارون به مرز هشدار رسید
    سازمان آب و برق خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به افزایش دبی کارون در مقطع اهواز تا ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه و مسدود شدن جاده‌های ساحلی و آبگرفتگی پارک‌های ساحلی هشدار داد.

    * ۲ محور فارس به دلیل آبگرفتگی مسدود شد
    حمید احمدی مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس از انسداد دو محور فارس به دلیل آبگرفتگی و نا ایمن بودن محور خبر داد و اظهار داشت: محور روستایی «صفاشهر- انارک – خنجشت» و محور«اقلید _ مرودشت (امامزاده اسماعیل)» تا اطلاع ثانوی مسدود است.

    * سیل در کهگیلویه و بویراحمد جان یک نفر را گرفت
    محمد زرین کلاه نوجوان ۱۵ ساله باشتی حین عبور از رودخانه فصلی شوش در بخش بوستان از توابع شهرستان باشت در سیلاب گرفتار شده و جان خود را از دست داد.

    * ۳ روستا در نیشابور تخلیه شدند
    شایانفر مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: با هدف اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با سیلاب احتمالی و همچنین در راستای پیش‌بینی‌های هواشناسی خراسان رضوی سه روستای گاوکشی، کلاته حاجی و شکوه سنگ در بخش سرولایت نیشابور تخلیه شدند.

    * ۱۰ دقیقه باران شدید در تهران سیل به راه می‌اندازد
    محسنی بندپی استاندار تهران پس از برگزاری نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران استان تهران گفت: با توجه به ویژگی های شهر تهران اگر در بالادست این شهر ۱۰ دقیقه رگبار ببارد احتمال وقوع سیل وجود دارد.وی افزود: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی همه دستگاه های اجرایی استان تهران در آماده باش هستند، نهرهای داخل شهر با همکاری شهرداری لایروبی شده است و ۵۰۰ نفر در هلال احمر و سه هزار نفر در شهرداری در قالب گروه های امداد و نجات آماده هستند و ۲۰ تیم تخصصی در هلال احمر تشکیل شده است.

    * سیل راه ۲۰ روستای خراسان شمالی را بست
    نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه (هفتم فروردین) احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه در خراسان شمالی، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس وجود دارد و در روز پنجشنبه بارش‌ها متوقف می شود اما هموطنان می‌توانند برای اطلاع از وقوع سیلاب و وضعیت راه‌ها با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند .

    * هموطنان برای اطلاع از وقوع سیلاب با ۱۴۱ تماس بگیرند
    نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه (هفتم فروردین) احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه در خراسان شمالی، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس وجود دارد و در روز پنجشنبه بارش‌ها متوقف می شود اما هموطنان می‌توانند برای اطلاع از وقوع سیلاب و وضعیت راه‌ها با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند .

    * ناجا وضعیت در کل کشور را نیمه بحرانی اعلام کرد
    سرهنک رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: اکنون وضعیت نیمه بحرانی در کل کشور حاکم است و امروز روز مناسبی برای سفر نیست، مردم حتی الامکان از سفر به استان ها بویژه استان های سیلابی پرهیز کنند.

    * توضیح وزارت کشور درباره یک شایعه
    مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، با صدور اطلاعیه ای، اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها، مبنی بر ورود سیلاب به گمیشان را خلاف واقع برشمرد.

    * وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در ۹ استان کشور
    براساس هشدارهای هواشناسی امروز بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان خواهیم داشت.
    همچنین امروز رگبار و رعدوبرق و وزش بادشدید با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در غرب استان یزد، غرب کرمان، قم، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز و شرق تهران و بارش برف و باران در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی زاگرس و البرز پیش بینی می شود.

    * آمار اشتباه وزیر بهداشت از جانباختگان سیل شیراز
    علیرضا خلیلی مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی فارس در گفت و گوی امروز صبح با خبرنگار فارس در شیراز، تا این لحظه تعداد کشته‌شدگان حادثه سیل شیراز ۱۸نفر است که به اشتباه شب گذشته از سوی وزیر بهداشت ۱۹نفر اعلام شده بود.

    * شناسایی دو تن دیگر از جان‌باختگان سیل شیراز
    براساس اعلام پزشکی قانونی فارس، ۲نفر دیگر از کشته‌شدگان حادثه سیل شیراز شناسایی شدند. طبق این خبر شناسایی چهاردهمین و پانزدهمین نفر نیز با حضور بستگان ایشان در پزشکی قانونی صورت پذیرفت که اسامی آن‌ها به شرح زیر است: لعیا نریمانی و محمدامین بردبار فرزند میزاعلی اکبر ساکن شیراز

    * عیادت دولتی‌ها از مصدومان حادثه سیل
    معاون رئیس جمهور، وزیر اطلاعات و وزیر بهداشت لحظاتی پیش از مصدومان حادثه سیل شیراز در بیمارستان شهید رجایی عیادت کردند.

    * تکذیب وقوع سونامی در بوشهر 
    ستوده معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه همه راه‌های استان بوشهر باز است گفت: شایعات مبنی بر وقوع سونامی در بوشهر واقعیت ندارد.

    * هشدار طغیان رودخانه الوند در سرپل‌ذهاب
    مدیریت بحران استان کرمانشاه در اطلاعیه‌ای در مورد طغیان رودخانه الوند در سرپل‌ذهاب هشدار داد.در این اطلاعیه آمده است: ساکنان، مجاوران حریم و بستر رودخانه الوند در تمام مسیر (به ویژه در حوزه شهر سرپل ذهاب و قصرشیرین) با توجه به بالا آمدن سطح آب ناشی از بارش و طغیان چشمه‌ها و رودخانه ضرورت دارد از هر گونه تردد، سکونت موقت در حریم و نزدیکی رودخانه، به دلیل احتمال جاری شدن سیل و خطر غرق شدگی جدا خودداری کنند.

    * آمادگی نیروهای عملیاتی برق در سراسر کشور
    براساس اعلام شرکت توانیر پرسنل صنعت برق سراسر کشور در پی تشدید بارندگی‌ها و وقوع سیل در برخی نقاط کشور در آمادگی کامل به سر می‌برند و درحال حاضر هیچ‌گونه بحرانی در حوزه برق وجود ندارد.

    * وضعیت «تخت جمشید» بعد از سیل
    امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: بارش شدید باران و سیلاب در شیراز، خسارتی به تخت جمشید وارد نکرده است.

    * آسیب دیدن ١۵٠ خودرو در سیل شیراز
    رحیمی استاندار فارس با بیان این که تا پایان تعطیلات نوروزی همچنان آماده باش نیروهای امدادی و اجرایی برقرار است،گفت: در حادثه سیل شیراز بالغ بر ١۵٠ خودرو دچار آسیب شد.

    * نگران سد کرج نباشید
    درویش پور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: نگرانی در خصوص سرریز شدن سدهای استان وجود ندارد چراکه از پیش تمهیدات لازم برای این منظور اندیشیده شده ولی از مردم عزیز البرز و مسافران گرامی انتظار می‌رود هشدارها و اخطارها را جدی بگیرند.

    * تشکیل ۴ قرارگاه پلیس برای سیل احتمالی تهران
    سردار حمید هداوند درباره اقدامات انجام شده از سوی پلیس تهران برای مقابله با سیل احتمالی در نقاطی از پایتخت گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی در مورد بارش باران و احتمال جاری شدن سیل در برخی از شهرهای کشور از جمله تهران، چهار قرارگاه ویژه در پلیس تهران برای مدیریت و مقابله با هرگونه سیلاب احتمالی در تهران تشکیل شد و مأموران پلیس در حوزه‌های انتظامی و ترافیکی در آماده باش کامل هستند.

    * البرز در شرایط اضطرار قرار ندارد
    عزیزالله شهبازی استاندار البرز گفت: طی جلسات برگزار شده در قالب شورای هماهنگی مدیریت بحران، مجموعه مدیران استان در آماده باش کامل قرار دارند. وی ادامه داد: البرز در شرایط اضطرار قرار ندارد ولی تمامی نقاط استان تحت نظارت و کنترل قرار دارد.

    * احتمال وقوع سیل در لواسان
    علی حیدریان شهردار لواسان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شمیرانات طی سخنانی گفت: احتمال وقوع سیل در لواسان وجود دارد، پس همه باید آماده باشند. وی از نیروهای آتش نشانی خواست، تا در «توک مزرعه» حضور داشته باشند و از برداشته شدن خودروها در مسیر سیل مطمئن شوند.

    * وضعیت شیراز عادی شد
    سامانی سخنگوی وزارت کشور ضمن تسلیت و ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان و بازماندگان حادثه تلخ شیراز با انتشار تصاویری از این شهر پس از وقوع سیل، گفت: اکنون شرایط در شهر شیراز به حالت عادی بازگشته و آرامش برقرار و عبور و مرور خودروها در حال انجام است.

    * زنجان هم به حالت آماده باش درآمد
    معصومی شهردار زنجان از آماده‌باش کامل مناطق سه‌گانه شهرداری زنجان خبر داد و گفت: لایروبی و لجن‌برداری همه کانال‌های سطحی انجام شده لست

    * تهدیدی دیگر در مازندران
    با بارش سامانه جدید بارشی در استان مازندران، اینبار مناطق کوهستانی شرق این استان درگیر مشکل جدیدی به نام رانش شد و فراگیری رانش زمین در مناطق کوهستانی مشکل‌آفرین شده است.

    * بارش‌ها امروز به تهران می رسد
    صوفیانی رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تهران گفت: امروز بارش در غرب استان تهران شدت داشته و فردا شدت بارش شرق استان تهران، از فیروزکوه تا ورامین را هسته بارشی فراوانی دربرمی‌گیرد.

    * ۲۴ ساعت بحرانی در خوزستان
    طبق پیش‌بینی اداره هواشناسی خوزستان طی بارش‌های اخیر حجم ورودی به سدهای استان در همه حوضه‌های آبریز افزایش پیداکرده و به شرایط سیلابی می‌رسد به همین دلیل اعلام آماده‌باش شده است.
    داریوش بهارلویی امشب بابیان اینکه اکنون موج اولیه سیلاب وارد سدهای کرخه، دز و کارون شده و مخازن آن‌ها را به حالت سیلابی درآورده، اظهار کرد: تا ۲۴ ساعت آینده نخستین موج سیلابی وارد سد مارون می‌شود

    * دربند و درکه هم به تعطیلی رفت
    فرماندار شمیرانات گفت: در شهرستان شمیرانات اماکن تفریحی زیادی وجود دارد ما به تمامی رستوران‌های دربند و درکه و مناطق اطراف هشدار داده ایم و فردا این رستوران ها و محل های تجمع مردم تعطیل خواهد بود.

    * جاده بهبهان به رامهرمز مسدود شد
    فرماندار بهبهان گفت: با توجه به افزایش میزان بارندگی و آورد آب از بالادست در راستای حفظ سلامت مسافران، جاده بهبهان به رامهرمز تا اطلاع ثانوی مسدود شد.

    * دستور تخلیه ۵ روستای بخش «ماژین» صادر شد
    فرماندار شهرستان دره شهر گفت: با توجه به در پیش بودن بارش‌ها از ساعات آغازین بامداد امروز دستور تخلیه ۵ روستای میدان خلف، شوره، ورکمره، گرم آباد و دمرود بخش ماژین صادر شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *