×
آخرین اخبار

سخنگوی وزارت خارجه : به جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم/ به آفریقا و آمریکای لاتین نگاه ویژه داریم

  • کد نوشته: 33478
  • ۱۳۹۹-۰۵-۲۰
  • 310 بازدید
  • گروه استان‌ها ـ سخنگوی وزارت خارجه با تاکید براینکه ایران از ظرفیت کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و جنوبی استفاده می‌کند، گفت: سیاست خارجی ایران، متوازن و فعال بوده و تعداد سفرهایی که وزیر خارجه، به آفریقا، آسیا و آمریکا داشته قابل توجه بوده است. سیدعباس موسوی، با اشاره به وعده وزیر امور خارجه در […]

    سخنگوی وزارت خارجه : به جای‌ تصدی‌گری دیپلماسی اقتصادی را فعال کردیم/ به آفریقا و آمریکای لاتین نگاه ویژه داریم

    گروه استان‌ها ـ سخنگوی وزارت خارجه با تاکید براینکه ایران از ظرفیت کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و جنوبی استفاده می‌کند، گفت: سیاست خارجی ایران، متوازن و فعال بوده و تعداد سفرهایی که وزیر خارجه، به آفریقا، آسیا و آمریکا داشته قابل توجه بوده است.

    سیدعباس موسوی، با اشاره به وعده وزیر امور خارجه در آغاز دولت دوازدهم برای پیگیری دیپلماسی اقتصادی با احیا و پشتیبانی ویژه از معاونت اقتصادی در وزارت‌خانه اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود که طی این سال‌ها، اقدامی در زمینه اقتصادی انجام نشده، مورد قبول نیست.

    وی تصریح کرد: معاونت دیپلماسی اقتصادی در وزارت امور خارجه مسئولیت هماهنگی و تسهیل‌گری داشته و کار تصدی‌گری ندارد و از سوی دیگر وزارت خارجه نمی‌تواند کار اقتصادی انجام داده و جای وزارتخانه‌های اقتصادی را بگیرد اما وظیفه تسهیل دیدگاه‌های اقتصادی و تجمیع آن‌ها در کشور را بر عهده دارد.

    سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: همچنین وزارت امور خارجه وظیفه دارد که فرصت‌های اقتصادی داخل کشور را به خارج معرفی کرده و بالاعکس، فرصت‌های خارجی را به داخل معرفی کند بنابراین با وجود اینکه وزارتخانه مسئول کار اقتصادی در کشور نیست اما تسهیل‌گر بوده و در این کار نیز موفق بوده است.

    وی در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و جنوبی استفاده می‌کند بیان کرد: سیاست خارجی ایران در این دوره، متوازن و فعال بوده و تعداد سفرهایی که «ظریف» وزیر امور خارجه، با تیم‌های اقتصادی به آفریقا و آمریکای لاتین و کشورهای آسیایی انجام داده قابل توجه بود و به زودی آمار آنها منتشر می‌شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *