×
آخرین اخبار

سایت وزارت صنعت هک شد و ۵ هزار خودروی مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد

  • کد نوشته: 11920
  • ۱۳۹۷-۰۳-۲۸
  • 837 بازدید
  • ماجرای واردات غیرقانونی خودروهای لوکس به داخل کشور اتفاق تازه ای نیست اما خبری که روز گذشته رئیس سازمان بازرسی کل کشور داد ماجرا را وارد فاز تازه ای کرد.

    سایت وزارت صنعت هک شد و ۵ هزار خودروی مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد

    دیدگاه نیوز/ به گفته ناصر سراج یک سایت هک شد آنهم نه یک سایت معمولی بلکه سایت وزارت صنعت و معدن و حاصل آن پول زیادی را به جیب وارد کنندگان غیر قانونی خودرو وارد کرده است.

     

    «متاسفانه سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) هک شد و حدود ۵ هزار خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد.» این پاسخی بود که «ناصر سراج»  چند ماه بعد از واردات غیر قانونی بیش از ۱۳ هزار خودرو در زمان بسته بودن سایت «ثبتارش» اعلام کرد.

     

    آنطور که رئیس سازمان بازرسی کل کشور تخمین می‌زند، اختلاف قیمت این خودروها به نزدیک نیم میلیارد تومان می‌رسد، مانند ولوو و بی‌ام‌و که هیچ کدام از این خودروها قیمت واقعی ندارند.

     

    سال گذشته سایت ثبتارش یا همان ثبت سفارش به مدت ۸ ماه بسته شد تا هیچ خودرویی به مرزهای ایران وارد نشود؛ ۲ نمایندگی مجاز و ۴ نمایندگی غیرمجاز با دسترسی به سامانه ثبت سفارش، ۱۳ هزار و ۵۰۰دستگاه خودرو را به صورت غیر قانونی از مبادی گمرکی و قانونی، وارد کشور کردند.

     

    حساسیت این موضوع باعث ورود مجلس شورای اسلامی به این موضوع شد، در پیگیری‌های مجلس هر کدام از سازمان‌های مربوطه عددهای متفاوتی از واردات خودرو در زمان بسته بودن سایت ثبتارش مطرح کردند. «ولی ملکی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته بود: وزارت صنایع واردات غیر قانونی ۶ هزار و ۸۰۰ خودرو را تائید کرده است اما انجمن وارد کنندگان خودرو معتقد است ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار خودرو وارد کشور شده است.

     

    با این حال چگونگی ثبت این تعداد خودرو در سایت وزارت صنعت همچنان سوال برانگیز بود. چطور در زمان ممنوعیت واردات و بسته بودن سایت، بیش از ۱۳ هزار خودرو در سایت ثبتارش وزارت صنعت، ثبت شدند تا بتوانند به صورت قانونی از مبادی رسمی و گمرکی کشور وارد شوند؟

     

    وارداتی که سود کلانی را نصیب وارد کنندگان‌شان کرد. حالا بعد از اعتراضات سایر واردکنندگان و پیگیری‌های مسئولان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که سایت وزارت صنعت و معدن و تجارت هک شده بود و به این ترتیب مجوز ورود ۵ هزار خودرو گران قیمت صادر شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *