×
آخرین اخبار

سانحه هوایی در فرودگاه استانبول

  • کد نوشته: 20176
  • ۱۳۹۸-۱۱-۱۸
  • 406 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز، کهیت تورهن، وزیر حمل و نقل ترکیه این سانحه را تنها یک  «فرود دشوار» نامیده و اعلام کرده این سانحه هیچ کشته‌ای برجای نگذاشته است. مقامات این کشور هم‌چنین اعلام کرده‌اند که ۵۲ نفر در پی وقوع این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند. طبق اعلام تلویزیون NTV ترکیه این پرواز متعلق […]

    سانحه هوایی در فرودگاه استانبول

    به گزارش دیدگاه نیوز، کهیت تورهن، وزیر حمل و نقل ترکیه این سانحه را تنها یک  «فرود دشوار» نامیده و اعلام کرده این سانحه هیچ کشته‌ای برجای نگذاشته است.
    مقامات این کشور هم‌چنین اعلام کرده‌اند که ۵۲ نفر در پی وقوع این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند.
    طبق اعلام تلویزیون NTV ترکیه این پرواز متعلق به هواپیمایی پگاسوس حامل ۱۷۷ مسافر بوده که به هنگام فرود بدنه آن دچار حریق شده و سه تکه می‌شود اما بلافاصله حریق اطفا شده است.
    ویدئوهای منتشر شده از این حادثه مسافرانی را نشان می‌دهد که این هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ را از طریق شکاف‌های ایجاد شده در بدنه آن ترک می‌کنند.
    شرکت هواپیمایی پگاسوس نیز این حادثه را تأیید کرده ولی تاکنون از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده است.
    فرودگاه استانبول نیز به طور موقت تعطیل شده و پروازهای آن نیز به سایر فرودگاه‌ها منتقل شده است.
    افراد زیادی در صحنه حادثه حضور داشته و به کمک نورافکن‌ها و چراغ‌های چشمک‌زن در تلاش برای یافتن بازماندگان احتمالی هواپیما هستند. امدادگران نیز بلافاصله خود را به محل حادثه رسانده‌اند.
    شرایط جوی ناپایدار، مه غلیظ و پیش‌بینی بارندگی شدید در استانبول و هم‌چنین تاریک شدن هوا شرایط جست‌وجو و امدادرسانی برای مسافران باقی‌مانده احتمالی را دشوار ساخته است.
    هواپیمای حادثه دیده در کارخانه Being’s Renton ساخته شده و اولین پرواز خود را در سال ۲۰۰۹ میلادی انجام داده است. این هواپیما توسط کمپانی SMBC Aviation Capital به شرکت هواپیمایی پگاسوس اجاره داده شده بود و پیش‌تر بخشی از ناوگان هوایی برلین بود.
    برخی از خبرنگاران حاضر در صحنه ادعای دولت ترکیه مبنی بر نبود تلفات در این حادثه را  «قابل توجه» دانسته و اظهار کرده‌اند که بدنه هواپیمای بوئینگ حادثه دیده نه تنها به سه قسمت تقسیم شده بلکه به صورت واژگون روی زمین فرود آمده است.
    بنا بر گزارش خبرگزاری اسکای نیوز، این حادثه در حالی رخ داده که در یک ماه گذشته نیز یک هواپیمای دیگر متعلق به شرکت هواپیمایی پگاسوس  در همین فرودگاه هنگام فرود از باند فرودگاه خارج شد اما آن حادثه نیز هیچ کشته و زخمی بر جای نگذاشت.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.