×
آخرین اخبار

رفاقتی که ۷ میلیون تومان آب خورد

  • کد نوشته: 10291
  • ۱۳۹۶-۱۲-۱۷
  • 553 بازدید
  • دیدگاه نیوز/ مدتی می‌شد که با کاوه از طریق یکی از دوستانم آشنا شده بودم، مرد خوبی به نظر می‌رسید و طی این مدت با او بسیار صمیمی شده بودم، تا جایی که او را به خانواده‌ام معرفی کرده بودم و گاهی برای صرف شام به منزل ما می‌آمد. کاملا به کاوه اعتماد پیدا کرده […]

    رفاقتی که ۷ میلیون تومان آب خورد
    دیدگاه نیوز/ مدتی می‌شد که با کاوه از طریق یکی از دوستانم آشنا شده بودم، مرد خوبی به نظر می‌رسید و طی این مدت با او بسیار صمیمی شده بودم، تا جایی که او را به خانواده‌ام معرفی کرده بودم و گاهی برای صرف شام به منزل ما می‌آمد.
    کاملا به کاوه اعتماد پیدا کرده بودم، به صورتی که گاهی برای انجام برخی معاملات که خودم وقت نمی‌کردم انجام دهم، او را می‌فرستادم.

    یک سالی از دوستی ما می‌گذشت، گاهی با خانواده‌هایمان به بیرون از شهر می‌رفتیم و چند روزی به خودمان استراحت می‌دادیم. آخر هفته گذشته را هم به پیشنهاد من بیرون از شهر گذراندیم، جایی که رفته بودیم گوشی‌هایمان آنتن نمی‌داد.

    کاوه به بهانه انجام کاری چند ساعتی بعد از ما رسید. وقتی به خانه برگشتیم، بعد از استراحت سراغ تلفن همراهم رفتم تا پیام‌ها و تماس‌هایم را در این مدت بررسی کنم. وقتی حساب بانکی‌ام را چک کردم متوجه شدم مبلغ ۷۰ میلیون ریال از حسابم کسر شده، در حالی که در تاریخ مورد نظر من بیرون از شهر بودم و کارت‌های بانکیم هم با من بود و هیچ استفاده‌ای از آن نکرده بودم.

    با خودم گفتم حتما اشتباهی رخ داده، صبح روز بعد به بانک مراجعه کردم. وقتی پرینت حسابم را دریافت کردم در کمال تعجب متوجه شدم زمانی که من خارج از شهر بودم، شخصی از حساب من پول برداشت کرده، با توصیه رییس بانک به پلیس فتا مراجعه کردم و شناسایی عامل یا عاملان برداشت، در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

    با توجه به تحقیقات صورت گرفته و صحت اظهاراتم ، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات پلیسی توانستند نحوه برداشت غیر مجاز از حسابم را تشخیص دهند و در نهایت رد پای سارق در فضای مجازی را شناسایی کردند.

    متهم مردی ۳۸ ساله بود که به پلیس فتا احضار شد و آنجا بود که عرق سردی بر پیشانیم نشست چون به هر کسی شک داشتم غیر از کاوه .

    با دیدنم هرگونه خلافی را منکر شد، اما با مشاهده ادله دیجیتالی کشف شده، به جرم خود و سوءاستفاده از اعتمادی که به او داشتم اعتراف کرد.

    کاوه گفت که با سوءاستفاده از کارت بانکی‌ام و فعال کردن رمز دوم آن، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیر مجاز از حسابم به صورت اینترنتی کرده و هدف از این کار را کسب منافع مالی عنوان نمود.

    زمانی که با افسر پرونده‌ام صحبت می‌کردم به من گفت که سهل انگاری در نگهداری کارت و اطلاعات بانکی و اعتماد بی‌جا، موجب شده متهمان با سوءاستفاده از غفلت صاحبان کارت بانکی و به دست آوردن رمز اینترنتی آنان، حسابشان را به صورت غیر مجاز خالی کنند.

    او به من توصیه کرد که به هیچ عنوان کارت بانکی و رمز آن را در اختیار دیگران نگذارم و در صورت اجبار بعد از دریافت کارت در سریع‌ترین فرصت ممکن، رمز اول و دوم کارت را تغییر دهم و سعی کنم از شماره‌هایی که قابل حدس زدن هستند نظیر سال تولد، شماره شناسنامه و … به عنوان رمز استفاده نکنم و در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی، با پلیس در میان بگذارم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *