×
آخرین اخبار

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس خوزستان کم است

  • کد نوشته: 35254
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۲
  • 407 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز؛ استاندار خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان باید نسبت به رصد مدارس اهتمام ورزد گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از وسایل خودمراقبتی در مدارس خوزستان ۵۵ تا ۶۰ درصد است در حالی که در برخی استان‌ها این میزان به  ۸۵ درصد نیز می‌رسد. غلامرضا شریعتی روز شنبه در […]

    رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس خوزستان کم است

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ استاندار خوزستان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان باید نسبت به رصد مدارس اهتمام ورزد گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از وسایل خودمراقبتی در مدارس خوزستان ۵۵ تا ۶۰ درصد است در حالی که در برخی استان‌ها این میزان به  ۸۵ درصد نیز می‌رسد.

    غلامرضا شریعتی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت ویروس کرونا در استانداری خوزستان بیان کرد: به  اداره کل آموزش و پروش خوزستان نسبت به رعایت درست و کامل پروتکل‌های بهداشتی در مدارس تذکر داده‌ شده و  باید خیلی جدی نسیت به این امر مراقبت، و وضعیت مدارس به صورت جدی رصد ‌شود.

    وی با اشاره به اینکه حضور دانش‌آموزان در کلاس درس از سوی والدین اجباری نیست افزود: خانواده‌هایی که فضای کافی در خانه دارند اتاقی را مختص دانش آموز خود قرار دهند تا دانش آموز بتواند به صورت جدی درس بخواند و پایه‌ تحصیلی وی آسیب نبیند در عین حال در وقت کلاس دانش‌آموزان، فضای خانه به نحوی مدیریت شود که آرامش برقرار، و تمام توجه و تمرکز دانش آموز به درس باشد.

    استاندار خوزستان ادامه داد: توصیه من به معلمان نیز این است که  به صورت جدی و همانند کادر درمان نسبت به آموزش دانش آموزان ورود کنند؛ از آنجا که آموزش به صورت مجازی است انتقال مطالب می‌تواند برای برخی دانش آموزان سخت‌تر باشد لذا ضرورت دارد معلمان با مطالعه جدی‌تر و با اهتمام بیشتر تدریس را انجام دهند تا دانش آموزان از این طریق تحصیل را انجام دهند.

    وی ادامه داد: از فرمانداران و مدیران متولی در حوزه آموزش و پرورش نیز خواسته‌ایم  به صورت سرزده از مدارس دیدن کنند، و در خدمت آموزش و پرورش باشند.

    روند کرونا در خوزستان همچنان صعودی

    شریعتی گفت: روند شیوع ویروس کرونا و تعداد بیماران بستری و سرپایی در خوزستان رو به افزایش است که دلیل این اتفاق نیز نبود مراقبت است؛ تاکنون ۷.۵ درصد بیماران بستری عامل مسافرت و ۲۰ درصد عامل حضور در تجمع‌ها را دلیل بیماری خود بیان کرده‌اند که این امر زنگ خطری برای ما است و ضرورت دارد که وضعیت را کنترل و استفاده از وسایل خود مراقبتی را افزایش دهیم.

    وی افزود: مردم باید همانند ماه‌های قبل از وسایل خود مراقبتی همچون ماسک و مواد ضدعفونی کننده استفاده مستمر داشته باشند و برای حضور در مکان‌های شلوغ فاصله گذاری فیزیکی را به جد رعایت کنند.

    استاندار خوزستان با اشاره به برپایی آیین‌های عزاداری و روضه‌خوانی‌ خانگی بیان کرد: این آیین‌ها باید کنترل و مدیریت شود، اگر جایی کنترل نشود به نیروی انتظامی دستور داده شده که اجازه برگزاری آن را ندهد چرا که سلامت مردم اولویت اصلی ماست.

    وی با بیان اینکه مردم باید اهتمام ویژه‌ای به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند ادامه داد: تعداد موکب‌ها زیاد است و تعداد قابل ملاحظه‌ای از آنها باید کاهش یابد چراکه برخی از آنها با توزیع چای و قهوه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و این امر در تناقض با تصمیم‌های ستاد استانی مدیریت کرونا است.

    آمار مبتلایان کرونا در ایران تا ظهر روز شنبه ۲۲ شهریور، به ۳۹۹ هزار و ۹۴۰ نفر و تعداد جانباختگان به ۲۳ هزار و ۲۹ نفر رسید.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *