×
آخرین اخبار

رئیس گروه تروریستی داعش در افغانستان دستگیر شد

  • کد نوشته: 22245
  • ۱۳۹۹-۰۱-۲۱
  • 520 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از بی بی سی، اداره امنیت ملی افغانستان با انتشار بیانیه‎‌ای اعلام کرد که «اسلم فاروقی»، رئیس شاخه خراسان گروه تروریستی داعش را همراه با نوزده عضو دیگر این گروه تروریستی در جنوب افغانستان دستگیر کرده است. در اعلامیه امنیت ملی آمده که «عبدالله اورکزی» مشهور به «اسلم فاروقی» رئیس […]

    رئیس گروه تروریستی داعش در افغانستان دستگیر شد

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از بی بی سی، اداره امنیت ملی افغانستان با انتشار بیانیه‎‌ای اعلام کرد که «اسلم فاروقی»، رئیس شاخه خراسان گروه تروریستی داعش را همراه با نوزده عضو دیگر این گروه تروریستی در جنوب افغانستان دستگیر کرده است.

    در اعلامیه امنیت ملی آمده که «عبدالله اورکزی» مشهور به «اسلم فاروقی» رئیس داعش شاخه خراسان با نوزده تن از همکاران نزدیکش از جمله «قاری ذاهد» و «سیف الله» مشهور به «ابوطلحه پاکستانی» طی یک عملیات هدفمند و پیچیده توسط نیروهای ویژه امنیت ملی دستگیر شدند.

    گروه تروریستی داعش مسئولیت خونین‌ترین حملات اخیر در کابل را برعهده گرفته است.

    در بیانیه اداره امنیت ملی آمده است که «اسلم فاروقی» در اعترافات اولیه خود از ارتباطات گسترده سازمان‌های استخباراتی منطقه‌ای با گروه داعش شاخه خراسان پرده برداشته است.

    امنیت ملی افغانستان همچنین افزوده است که «فاروقی» روابط تنگاتنگی با گروه لشکر طیبه و شبکه حقانی نیز داشته که این ارتباطات اکنون در سطوح مختلف گروه داعش شاخه خراسان گسترش یافته است.

    همچنین دو فرد دیگری که همراه رئیس این شبکه بازداشت شده‌اند «قاری زاهد» مشهور به معاذ مسئول نظامی داعش در افغانستان و سیف‌الله مشهور به ابوطلحه پاکستانی مسئول جلب و جذب و تنظیم افراد در بخش‌های مختلف گروه تروریستی داعش در ولایت ننگرهار بوده‌اند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.