×
آخرین اخبار

دستگیری ۲ متهم بانک سرمایه حین فرار از کشور

  • کد نوشته: 17688
  • ۱۳۹۸-۰۶-۲۴
  • 655 بازدید
  • دو تن از متهمان پرونده بانک سرمایه در حین فرار از کشور، دستگیر و بازداشت شدند.
    دستگیری ۲ متهم بانک سرمایه حین فرار از کشور

    به گزارش دیدگاه نیوز، دو نفر از متهمان پرونده بانک سرمایه در حین فرار از کشور، دستگیر و بازداشت شدند؛ این افراد جزو متهمان به اصطلاح کوچک این پرونده بزرگ فساد اقتصادی با ارزش ۱۴ هزار میلیارد تومان محسوب می‌شود که قصد داشتند از کشور خارج شوند اما با هوشیاری مقامات قضایی و امنیتی دستگیر و بازداشت شدند.

    براساس آنچه رسول امیرقهرمانی؛ نماینده دادستان تهران در پرونده بانک سرمایه اعلام کرده، این پرونده ۴۰۰ متهم دارد و ارزش آن ۱۴ هزار میلیارد تومان است.

    روز گذشته (۲۳ شهریور) آخرین جلسه محاکمه تعدادی از مدیران و اعضای وقت هیئت مدیره بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه مبارزه با اخلالگران اقتصادی برگزار شد که پس از اخذ آخرین دفاع از متهمان، قاضی مسعودی مقام ضمن اعلام ختم جلسه گفت: متهمان یک هفته وقت دارند لایحه تکمیلی خود را ارائه کنند و پس از آن در مهلت مقرر قانونی، رأی صادر می‌ شود.

    همچنین طبق آنچه قاضی مسعودی مقام پیشتر گفته، پرونده حسین شاملویی که از او به عنوان پنجمین بدهکار بزرگ بانک سرمایه یاد می‌شود نیز با صدور کیفرخواست به دادگاه آمده و طی روزهای آینده جلسه محاکمه وی برگزار می‌شود.

    پیش از این جلسات محاکمه حسین هدایتی و باند مرتبط با وی، هادی رضوی، احسان دلاویز و جهانبانی و باند مرتبط با وی برگزار شده است که هدایتی و رضوی به ۲۰ سال و دلاویز به ۱۰ سال حبس محکوم شدند اما در رابطه با جهانبانی هنوز رأیی صادر نشده زیرا دادگاه او به تازگی پایان یافته است.

    بخشایش، توسلی و پرویز کاظمی نیز از جمله مدیران بانک سرمایه هستند که به عنوان نخستین متهمان این پرونده محاکمه و هر کدام به ۲۰ سال حبس محکوم شدند.

    پرونده غندالی رئیس وقت صندوق ذخیره فرهنگیان، محمد امامی و بهروز ریخته‌گران از دیگر متهمان بانک سرمایه نیز در مرحله دادسراست و هنوز به دادگاه نیامده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *