×
آخرین اخبار

درگیری برای خریدن مواد، منجر به قتل شد

  • کد نوشته: 2171
  • ۱۳۹۶-۰۲-۱۸
  • 996 بازدید
  • چندی پیش خبر فوت مشکوک یک جوان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی به کلانتری ١۵٨ کیانشهر اعلام شد.

    درگیری برای خریدن مواد، منجر به قتل شد

    دیدگاه نیوزماموران وقتی به بیمارستان رفتند جوانی ٢٣ ساله به نام محسن را دیدند که به علت اصابت یک جسم نوک تیز روی تخت افتاده است. بعد از انجام بررسی‌های اولیه در بیمارستان مشخص شد محسن به وسیله اعضای خانواده‌اش به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته است.

    این در حالی بود که او از ناحیه گردن به وسیله چاقو زخمی شده بود. محسن بعد از مدت زمان کمی روی تخت بیمارستان به علت شدت جراحت‌های وارد شده جان باخت. اعضای خانواده محسن در تحقیقات اولیه از سوی ماموران کلانتری مدعی شدند مقتول برای تامین هزینه موادمخدر مصرفی خود از آنها درخواست پول کرده اما با مخالفت آنها روبه رو شده است.

    به همین علت چاقویی از آشپزخانه برداشته و تهدید کرده که خودش را با چاقو می‌زند. در نهایت محسن زمانی که دیده کسی از اعضای خانواده حاضر نیست به او پول بدهد خودش را از ناحیه گردن با چاقو مصدوم کرده است.

    بعد از تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فوت مشکوک پرونده مقدماتی به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تشکیل شد و برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. کارآگاهان اداره دهم با مراجعه به بیمارستان و بررسی جسد متوفی آثار جراحت ناشی از درگیری را روی بدن جسد شناسایی کردند.

    در ادامه کارآگاهان برای بررسی فرضیه درگیری منجر به جنایت به خانه متوفی در یکی از شهرک‌های مسکونی در منطقه کیانشهر رفتند و تحقیقات میدانی از همسایگان متوفی و خانواده‌اش در دستور کار آنها قرار گرفت. در شرایطی که خانواده محسن همچنان بر اظهارات اولیه خود تاکید داشتند کارآگاهان در تحقیقات میدانی از محل زندگی او و خانواده‌اش اطلاع پیدا کردند که قبل از اتفاق افتادن حادثه برای متوفی و انتقال وی به بیمارستان میان او و اعضای خانواده‌اش درگیری ایجاد شده است.

    در ادامه یکی از اعضای مجتمعی که خانواده محسن در آن سکونت داشتند در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: خودم شنیدم که خواهر محسن خطاب به برادر بزرگ‌تر متوفی گفته که «رضا چرا محسن را با چاقو زدی؟» با توجه به نتیجه تحقیقات از محل زندگی محسن دستگیری برادر بزرگ‌تر متوفی به نام رضا ٣۴ ساله در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. در تحقیقات پلیس مشخص شد که رضا همزمان با انتقال برادرش محسن به بیمارستان از محل سکونتش فرار کرده است.

    سرانجام ساعت ۴ بعدازظهر روز ١۶ اردیبهشت ماه کارآگاهان اداره دهم با شناسایی محل رفت و آمد رضا در کیانشهر او را سوار بر یک دستگاه موتوسیکلت شناسایی و موتور وی را متوقف کردند. متهم پس از انتقال به اداره دهم آگاهی در برابر سوالات کارآگاهان نتوانست سکوت کند. چون روی سر و انگشتانش آثار شدید جراحت‌هایی دیده می‌شد که نشان می‌داد به علت درگیری ایجاد شده است.

    او در اداره پلیس اعتراف‌هایش را درباره قتل این طور بیان کرد: «برادرم چندین سال بود که به مصرف شدید موادمخدر اعتیاد داشت و در اغلب موارد برای تهیه هزینه مصرف مواد اعضای خانواده و مادرمان را تحت فشار قرار می‌داد. روز حادثه هم مثل همیشه قصد داشت تا از همین راه از مادرمان پول بگیرد و مواد مصرفی‌اش را تامین کند. اما من این‌بار دخالت کردم و اجازه ندادم که مادرم برای خریدن مواد به او پول بدهد. رضا از داخل آشپزخانه چاقویی برداشت و به سمتم حمله کرد. او من را از ناحیه سر و انگشتان مجروح کرد. نهایتا در هنگام درگیری رضا روی زمین افتاد و چاقو به گردنش برخورد کرد.

    از متهم شکایت نشده است

    سرهنگ کارآگاه حمید مکرم؛ معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت موضوع پرونده و با وجود عدم طرح شکایت در پرونده، برادر متوفی به عنوان متهم به دستور بازپرس برای بررسی صحت اظهارات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. جسد متوفی نیز برای شناسایی دقیق نحوه اصابت چاقو به ناحیه گردن به پزشکی قانونی منتقل شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *