×
آخرین اخبار

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس: تقویت دیپلماسی اقتصادی بخشی از امنیت ملی کشور است

  • کد نوشته: 30919
  • ۱۳۹۹-۰۴-۲۲
  • 652 بازدید
  • گروه استان‌ها – دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه تقویت دیپلماسی اقتصادی بخشی از امنیت ملی کشور است، گفت: همسایگان باید در اولویت تقویت روابط باشند. علی علیزاده با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از چهار دهه از انقلاب اسلامی ریل‌گذاری […]

    دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس: تقویت دیپلماسی اقتصادی بخشی از امنیت ملی کشور است

    گروه استان‌ها – دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه تقویت دیپلماسی اقتصادی بخشی از امنیت ملی کشور است، گفت: همسایگان باید در اولویت تقویت روابط باشند.

    علی علیزاده با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از چهار دهه از انقلاب اسلامی ریل‌گذاری و قانون‌گذاری‌های خوبی در حوزه امنیت ملی و سیاست خارجی صورت گرفته است و در گام دوم بیشترین تمرکز ما باید بر نظارت و پیگیری باشد.

    وی افزود: باید تلاش کنیم دستگاه‌های متولی امنیت ملی و سیاست خارجی در تراز انقلاب اسلامی باشد و براین اساس با توجه به وضعیت جهانی و منطقه آسیای جنوب غربی، امنیت کشور و تحکیم قدرت دفاعی در اولویت ماست.

    نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر‌نشان کرد: باید امنیت و تلاش برای تقویت دیپلماسی اقتصادی را تسریع کنیم.

    دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز کرد: این حوزه را بخشی از امنیت ملی کشورمان می‌دانیم و وزارت امور خارجه باید این موضوع را رسالت خود بداند و برنامه مشخصی برای آن ارائه کند که تا حالا این کار را نکرده است.

    علیزاده ادامه داد: تحکیم دوستی با همه همسایگان و جذب آن‌ها یکی دیگر از اولویت‌های ماست. همسایگان ما همه مسلمان هستند و به همه نیاز متقابل داریم، باید مانع از نفوذ بلوک غرب در آنجا باشیم. مثلا پاکستان متحد بالقوه ماست که علاقمندان انقلاب اسلامی در آن فراوانند که باید از انواع اشتراکات برای قرابت دو کشور استفاده کنیم.

    نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس با تاکید بر اینکه همه همسایگان را باید جذب کرده و رابطه دوستانه داشته باشیم تصریح کرد: باید اختلافات را به صفر برسانیم و به ویژه در تحریم‌های بین‌المللی ارتباطات مرزی اولویت بیشتری پیدا می‌کنند که حتما در این زمینه ورود می‌کنیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *