×
آخرین اخبار

خلبان، مقصر سانحه هواپیمایی تهران-یاسوج است

  • کد نوشته: 10913
  • ۱۳۹۷-۰۱-۱۹
  • 655 بازدید
  • رئیس کمیسیون عمران آخرین جزییات از علت سقوط پرواز تهران – یاسوج را تشریح کرد.

    خلبان، مقصر سانحه هواپیمایی تهران-یاسوج است

    دیدگاه نیوز، محمدرضا رضایی‌ کوچی با اشاره به آخرین اطلاعات پرواز تهران – یاسوج که سال گذشته دچار سانحه شد، گفت: ما اکنون در حال بررسی زمینه‌ها و عواملی هستیم که موجب اشتباه خلبان در این پرواز شده است.

     

    وی با بیان اینکه براساس اطلاعات جعبه سیاه، خلبان در این سانحه مقصر بوده است، افزود: اینکه چرا خلبان دچار اشتباه شده، یا آنکه خلبان روند عادی و مراحل مختلف را طی کرده و یا اینکه آیا خلبان به لحاظ جسمی و روحی آمادگی داشته است یا خیر و همچنین هواپیما مناسب پرواز برای شرایط بحرانی بوده است، ما در حال بررسی و جمع‌بندی نهایی هستیم.

     

    رضایی‌ کوچی افزود: عوارض و زمینه‌های متعددی موجب اشتباه خلبان در سانحه هوایی تهران – یاسوج شده است.

     

    رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه بنده اطلاعات جعبه سیاه را کاملا مطالعه و مکالمات آن را گوش کرده‌ام، بیان کرد: در لحظات آخر کمک خلبان به خلبان می‌گوید هوا خراب است و بهتر است بازگردیم، اما متأسفانه خلبان به ادامه مسیر به سمت مقصد اصرار دارد و به دنبال آن ارتفاع هواپیما را کاهش داده و پایین‌تر از حد معمول می‌آید که این اقدام موجب برخورد هواپیما با کوه و بروز سانحه می‌شود.

     

    وی تصریح کرد: کادر پرواز در زمان پرواز این هواپیما اطلاعات لازم را درباره شرایط جوی داشته و مکالمات جعبه سیاه این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد، اما متأسفانه خلبان علی‌رغم اصرار کمک‌خلبان خود به سمت شیراز نرفته و اشتباه می‌کند.

     

    رضایی‌ کوچی تأکید کرد: معمولا در چنین وضعیت هوایی، هواپیما باید بازگردد؛ لذا دلایل و زمینه‌های وقوع اشتباه از سوی خلبان در کمیسیون عمران قید شده است.

     

    رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه خلبان به دلیل بیماری و جراحی قلب در این شرایط باید از یک خلبان و نه کمک خلبان در کنار خود استفاده می‌کرده است، افزود: از سوی دیگر با توجه به شرایط آب و هوایی اجازه پرواز نباید صادر می‌شد و اصولا براساس آئین‌نامه داخلی شرکت هواپیمایی آسمان، این پرواز در چنین شرایط جوی نباید صورت می‌گرفت.

     

    وی گفت: شرکت هواپیمایی آسمان در وهله اول مقصر است و هواپیما باید در چنین شرایطی در فرودگاه تهران باقی می‌ماند و پرواز نمی‌کرد.

     

    رضایی‌ کوچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا خلبان با داشتن چنین شرایط جسمی مجوز پرواز گرفته است، اظهار کرد: طی ۶ ماه گذشته بسیاری از خلبانان از سیستم هواپیمایی این شرکت رفته‌اند و عملا تعداد خلبان‌های این شرکت محدود شده است.

     

    رئیس کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه هواپیما نقص فنی نداشته است، اظهار کرد: اگر مقررات رعایت می‌شد این هواپیما می‌توانست در چنین شرایط آب و هوایی به شیراز رفته و سالم بماند.

     

    وی تأکید کرد: کمیسیون عمران گزارش نهایی و کامل خود را درباره حادثه پرواز تهران – یاسوج تا اواخر فروردین‌ماه آماده ارائه به مجلس خواهد کرد.

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *