×
آخرین اخبار

خطر از بیخ گوش لاریجانی گذشت

  • کد نوشته: 14151
  • ۱۳۹۷-۰۹-۰۷
  • 397 بازدید
  • دیدگاه نیوز / یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش تعداد امضاهای شکایت از رئیس مجلس به ٢١ امضا گفت که این موضوع فعلا منتفی است. علی اصغر یوسف‌نژاد اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۴ آیین‌نامه اگر ۲۵ نفر از نمایندگان نسبت به عملکرد رئیس یا اعضای هیئت رئیسه معترض باشند می‌توانند موارد […]

    خطر از بیخ گوش لاریجانی گذشت

    دیدگاه نیوز / یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش تعداد امضاهای شکایت از رئیس مجلس به ٢١ امضا گفت که این موضوع فعلا منتفی است.

    علی اصغر یوسف‌نژاد اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۴ آیین‌نامه اگر ۲۵ نفر از نمایندگان نسبت به عملکرد رئیس یا اعضای هیئت رئیسه معترض باشند می‌توانند موارد را بنویسند و به کمیسیون تدوین آیین‌نامه بدهند.

    وی افزود: کمیسیون وظیفه دارد ظرف سه روز هیئت رسیدگی را شکل دهد، این هیئت متشکل از روسای کمیسیون‌های تخصصی و اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه است که ۱۰ روز فرصت دارند نسبت به این اعتراض با حداقل ۱۵ نفر و حضور حداقل سه نفر از متقاضیان تشکیل جلسه دهند.

    اگر هیئت نظر به عدم صلاحیت فرد را تصویب کرد که فرد نمی‌تواند عضو هیئت رئیسه یا رئیس باشد، این موضوع در جلسه غیرعلنی بحث می‌شود و موارد گفته می شود و متقاضیان صحبت می‌کنند، کمیسیون هم گزارش می‌دهد و در اولین جلسه علنی هم بدون بحث، در مورد صلاحیت فرد رأی‌گیری می‌شود.

    وی ادامه داد: اگر نظر مجلس بر عدم صلاحیت رئیس یا عضو هیئت رئیسه باشد، فرد از جایگاه خود در هیئت رئیسه مستعفی خواهد بود و او حق کاندیدا شدن برای آن مسئولیت را ندارد اما نمایندگی او سلب نمی‌شود.

    عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه همچنین یادآور شد: در مورد آقای لاریجانی تعداد بیش از ۲۵ نفر از نمایندگان شکایت از ایشان را امضا کردند که تحویل کمیسیون آیین‌نامه شد، البته بعد از مدتی عده‌ای امضای خود را پس گرفتند و از نصاب افتاد اما مجدداً عده‌ای امضا کردند و به نصاب رسید. باز هم تعدادی امضای خود را پس گرفتند و طبق آخرین اطلاعات در حال حاضر ۲۱ نفر بر امضای خود باقی مانده اند بنابراین اعتراض به عملکرد آقای لاریجانی فعلا منتفی است مگر این‌که مجددا امضا جمع‌آوری شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *