×
آخرین اخبار

حمله هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه؛ آمریکا: حملات پایان یافت

  • کد نوشته: 11081
  • ۱۳۹۷-۰۱-۲۵
  • 915 بازدید
  • آخرین خبر / منابع محلی از حملات سه‌گانه آمریکا و متحدانش به سوریه خبر دادند. متجاوزان این حملات را “هدفمند و محدود” خوانده‌اند. به گزارش شبکه اسکای نیوز، بامداد امروز شنبه صدای انفجارهای شدید از چندین نقطه دمشق‌، پایتخت سوریه و نقاط دیگیر از این کشور به گوش رسید. آمریکا، انگلیس و فرانسه در حملاتی ۵۰ […]

    حمله هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه؛ آمریکا: حملات پایان یافت

    آخرین خبر / منابع محلی از حملات سه‌گانه آمریکا و متحدانش به سوریه خبر دادند. متجاوزان این حملات را “هدفمند و محدود” خوانده‌اند.

    به گزارش شبکه اسکای نیوز، بامداد امروز شنبه صدای انفجارهای شدید از چندین نقطه دمشق‌، پایتخت سوریه و نقاط دیگیر از این کشور به گوش رسید. آمریکا، انگلیس و فرانسه در حملاتی ۵۰ دقیقه‌ای مناطق متعددی از دمشق و دیگر بخش‌های سوریه را هدف قرار دادند.
    بنا بر اعلام خبرگزاری فرانسه اولین انفجار ساعت ۴ بامداد به وقت محلی روی داده است. تلویزیون سوریه نیز از مقابله پدافند هوایی این کشور درباره تجاوز آمریکا و متحدانش خبر داد.
    دولت سوریه نیز اعلام کرده که پدافند هوایی ارتش این کشور بیش از ۱۵ موشک را در اطراف دمشق رهگیری و منهدم کرد.
    این حملات به بهانه استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در شهر دوما انجام شده در حالی که هیچ منبع مستقلی تاکنون موضوع استفاده از سلاح شیمیایی را تایید نکرده است. دولت سوریه خود رسما از سازمان منع گسترش سلاحهای شیمیایی(opcw) برای بازدید از شهر دوما و راستی آزمایی ادعاهای آمریکا و متحدانش، دعوت کرده است.
    حملات هوایی آمریکا و متحدانش به شکل حملات موشکی و حملات با استفاده از جنگنده‌های این کشورها بوده که وارد حریم هوایی سوریه نشده‌ و موشک‌های خود را خارج از مرزهای سوریه شلیک کردند.
    حملات بر سه استان دمشق، حمص و حماه متمرکز بوده و جنگنده‌های آمریکایی از پایگاه هوایی العدید این کشور در قطر به پرواز درآمده بودند. منابع محلی در سوریه می‌گویند دست‌کم ۳۰ موشک کروز و تام‌هاک به دمشق شلیک شده است.
    مسئولان آمریکایی می‌گویند در این حملات بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ موشک به مواضع نظامی و پایگاه‌های ارتش سوریه شلیک شد و جنگنده‌های میراژ فرانسه و تورنادو انگلیس در کنار بمب‌افکن‌های بی‌-۱ آمریکایی از آسمان و کشتی‌های نظامی آمریکا در دریای مدیترانه در حمله مشارکت داشتند.

    صدر اعظم آلمان: اقدام نظامی در سوریه ضروری و مناسب بود
    آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز شنبه در واکنش به حمله آمریکا و متحدان اروپایی اش به سوریه مدعی شد که این حملات ضروری و مناسب بوده است.

    ترزا می: برای منافع انگلیس به سوریه حمله کردیم
    نخست وزیر انگلیس روز شنبه حمله ائتلاف به سرکردگی آمریکا به سوریه را «اقدامی قانونی، درست و در جهت منابع ملی انگلیس» توصیف کرد.

    CNN: حمله به سوریه نمادین بود و دستاوردی نداشت
    در تحلیل شبکه سی‌ان‌ان به توانمندی‌های ارتش سوریه اذعان شده و آمده است: «اصلا اینطور نیست که توانمندی‌های ارتش سوریه نابود شده و از بین رفته باشد». 

    واکنش روحانی به تجاوزهای آمریکا در منطقه
    رئیس جمهور گفت: آمریکایی ها می‌خواهند با این تجاوزها حضورشان در منطقه را توجیه کنند.آنها امروز از اینکه تروریست‌های تحت حمایت‌شان در غوطه شرقی شکست خورده‌اند، عصبانی هستند.

    حمایت نخست‌وزیر کانادا و دبیرکل ناتو از تهاجم به سوریه
    به گزارش تلگراف، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو از حمله مشترک آمریکا، بریتانیا و فرانسه حمایت کرده‌اند.

    حمایت کنگره از حمله نظامی آمریکا به سوریه
    رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا و چند قانونگذار آمریکایی در پیامی‌هایی از حملات نظامی اخیر این کشور به سوریه حمایت کردند.

    تل‌آویو از حمله موشکی آمریکا به سوریه استقبال کرد
    یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی با تمجید از اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه، گفت دولت سوریه به دلیل همکاری با ایران خود را در معرض خطر قرار داده است.

    تلویزیون سوریه:‌ ۱۳ موشک مهاجم ساقط شد
    تلویزیون سوریه از مقابله پدافند هوایی سوریه با موشک‌های شلیک شده در استان حمص خبر داد و هدف قرار گرفته شدن فرودگاه دمشق را تکذیب کرد. به گفته این شبکه سوری، تا این لحظه (تنظیم خبر) ۱۳ موشک مهاجم در منطقه الکسوه ساقط شده است و از جمله نقاطی که هدف گرفته شده، مرکز پژوهش‌های «برزه» است. 

    اولین واکنش روسیه به تجاوز ائتلاف غربی به سوریه
    سفیر روسیه در واشنگتن تجاوز ائتلاف غربی به سوریه را «سناریویی از پیش‌طراحی‌شده» خواند و خاطرنشان کرد که این اقدام بدون تبعات نخواهد بود.

    ترامپ، می و ماکرون حمله را تایید کردند
    دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که دستور حمله به سوریه را صادر کرده است. او گفت، حملات در پاسخ به “استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی” انجام شده و انگلیس و فرانسه نیز در آن مشارکت دارند.

    ترامپ همچنین به روسیه هشدار داد که از “حرکت در مسیر تاریک” دست بردارد و گفت: روسیه از عمل به وعده‌های خود از جمله درباره سلاح‌های شیمیایی در سوریه سر باز زد.
    ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس گفت که به نیروهای مسلح این کشور اجازه داده حملاتی را علیه ارتش و دولت سوریه “برای کاهش توان نظام سوریه در استفاده از سلاح شیمیایی” انجام دهند. او گفت: هیچ جایگزینی برای حملات نظامی نیافتیم. حملات محدود و علیه اهداف معین خواهد بود.
    امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز گفت که به نیروهای کشورش دستور داده تا با مشارکت آمریکا و انگلیس حملاتی را علیه سوریه ترتیب دهند.

    پایان حملات؛ پنتاگون: حملات بیشتر فعلا در دستورکار نیست
    ساعاتی پس از آغاز این حمله، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که حملات به سوریه پایان یافته و فعلا برنامه‌ای برای حملات بیشتر وجود ندارد. پنتاگون اعلام کرده که هنوز گزارشی از نتایج این حملات به دستش نرسیده است.

    جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا هدف از این حمله را ضربه زدن به توان ارتش سوریه دانست اما گفت، حملات بیشتر در دستور کار نیست. با این حال رسانه‌های غربی از جمله سی‌ان‌ان به نقل از مسئولان غربی حملات امروز را بخش اول اقدام نظامی آمریکا و متحدانش اعلام کرده و می‌گویند حملات بیشتر نیز برنامه‌ریزی شده است.

    حملات چه مناطقی را هدف گرفت
    بنا بر اعلام رسانه‌های غربی و نیز منابعی در داخل سوریه، عمده مناطق هدف قرار گرفته، پایگاه‌های نظامی یا مراکز وابسته به ارتش سوریه بوده است.

    مرکز تحقیقاتی برزه واقع در اطراف دمشق که از مراکز علمی پژوهشی ارتش سوریه محسوب می‌شود از جمله مناطقی است که هدف حمله قرار گرفته و تلوزیون سوریه نیز آن را تایید کرده است.
    انباره‌های مهمات ارتش سوریه در ۱۵ مایلی مرکز استان حمص نیز از دیگر اهداف این حمله بوده که ظاهرا ۴ فروند جنگنده انگلیسی آن را بمباران کرده‌اند.
    پایگاه‌های گارد ریاست‌جمهوری و لشکر چهارم ارتش سوریه در اطراف دمشق که مسئولیت حمایت از پایتخت سوریه را بر عهده دارند نیز از مناطق هدف قرار گرفته اعلام شده است. پایگاه‌های گارد ریاست جمهوری و لشکر چهارم عمدتا در داخل و اطراف شهر دمشق مستقر است.
    پایگاه‌های و مراکز تحت اختیار حزب‌الله لبنان نیز از دیگر مناطقی است که منابع داخلی سوریه گفته‌اند در حملات بامداد امروز هدف قرار گرفته است.

    واکنش روسیه به حملات سه‌گانه آمریکا، فرانسه و انگلیس
    وزارت خارجه روسیه لحظاتی پس از این حمله اعلام کرد: دمشق پایتخت سوریه درست زمانی هدف قرار گرفت که در حال حرکت به سوی آینده‌ای صلح آمیز بود و فرصت برای صلح فراهم شده بود.

    وزارت خارجه روسیه رسانه‌های غربی را در این تجاوز شریک دانست و اعلام کرد: رسانه‌های غربی نیز مسئول این حملات هستند چرا که با استناد به اخبار آنها این حملات صورت گرفت.
    سفیر روسیه در آمریکا هم آمریکا، فرانسه و انگلیس را مسئول پیامدهای این حمله دانست و گفت تمامی تبعات آن متوجه این سه کشور خواهد بود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *