×
آخرین اخبار

حجم سرمایه‌گذاری در واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان یکساله بازمی‌گردد

  • کد نوشته: 33213
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۶
  • 523 بازدید
  • مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی باختر درآمدزایی واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان را سالانه 30 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری در این طرح یک ساله بازمی‌گردد.
    حجم سرمایه‌گذاری در واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان یکساله بازمی‌گردد

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، داوودرضا ربانی امروز (پنجشنبه، ۱۶ مردادماه) در آیین بهره‌برداری از واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان که بصورت ویدئو کنفرانس از سوی رئیس جمهوری افتتاح شد، اظهار کرد: هلدینگ باختر به منظور بی‌نیاز شدن از واردات کاتالیست‌های مصرفی در واحدهای پتروشیمی و تولید گریدهای جدید محصولات پتروشیمی تولید کاتالیست را در دستور کار قرار داد.
    وی با اشاره به اینکه واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اجرا شده است، افزود: این هلدینگ با تولید کاتالیست مورد نیاز پتروشیمی کرمانشاه از اسفند ۹۷ تاکنون حدود ۶۰۰ هزار تن محصول تولید کرده است.
    مدیرعامل هلدینگ باختر با بیان اینکه مزیت واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان این است که ۵۰ درصد تأسیسات مربوط به ساخت پایه کاتالیست است، ادامه داد: این یک موقعیت استثنایی است که هم تولیدکننده و هم مصرف کننده این کاتالیست هستیم. در شرکت‌های بین المللی نیز بسیار نادر است که شرکتی هم تولیدکننده و هم مصرف کننده کاتالیست باشد.
    ربانی با اشاره به اینکه هلدینگ باختر هشت طرح دانش بنیان را در حال اجرا دارد که ۶ طرح آن در لرستان اجرا می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان که امروز افتتاح شد، ۳ طرح برای کاتالیست‌های با بستر ثابت داریم که امیدواریم تا پایان سال تکمیل شوند.
    وی با اشاره به اینکه اجرای طرح کاتالیست پتروشیمی لرستان سبب خروج سالانه ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود و میزان سرمایه‌گذاری در این طرح یک ساله بر می‌گردد، افزود: امکان توسعه این طرح و پوشش کاتالیست مورد نیاز واحدهای دیگر نیز وجود دارد.
    طرح‌های پتروشیمی کاوه، کیمیای پارس خاورمیانه و واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان امروز (پنجشنبه، ۱۶ مردادماه) با دستور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری از طریق ویدیوکنفرانس به بهره‌برداری رسیدند که افتتاح این طرح‌ها افزایش سالانه ۴ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی و ۷۳۰ میلیون دلار درآمد را برای کشور به دنبال دارند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *