×
آخرین اخبار

حجت الاسلام و المسلمین دکتر شمیل پور :اصل غدیر مهم تر از محرم است

  • کد نوشته: 6084
  • ۱۳۹۶-۰۶-۱۲
  • 2787 بازدید
  • دعوت عموم مردم ولایتمدار سوسنگرد جهت شرکت در مراسمات و جشن های عید ولایت(روز غدیر)

    حجت الاسلام و المسلمین دکتر شمیل پور :اصل غدیر مهم تر از محرم است

     

         اصل غدیر مهم تر از محرم است

     

     

    دیدگاه نیوز / رحیم الهایی سحر: هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی دشت آزادگان با حضور روسای ادارات ویا نمایندگان آنها ، هیات های مذهبی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکتر شمیل پور امام جمعه دشت آزادگان و ‌رئیس شورای فرهنگ‌عمومی و فرمانده قرارگاه فرهنگی شهرستان برگزار شد.

     

    در ابتدای این جلسه دکتر همایون ساکی حسینی دبیر شورای فرهنگ عمومی موضوع جلسه که بازسازی روز غدیر بود مطرح و گفت : قرارگاه فرهنگی ابتکاری خوب و قابل تقدیر است.

     

    آنگاه دکتر شمیل پور با بیان حدیث امام محمدباقر(ع) مبنی بر اینکه دین اسلام بر پایه پنج محور نماز، روزه، زکات ، حج و ولایت است گفت : برمبنای این حدیث اگر ولایت نبود نماز و روزه و حج نبود و فلسفه وجودی حج معرفت امامت است.

     

    امام جمعه سوسنگرد افزود: چرا مولای متقیان امام علی (ع) در مکه بدنیا آمد؟ ودر خانه خدا شکاف پدید آمد!!! و میشود از درب خانه وارد شد ولی این یک معجزه بودو خداوند می خواهد همیشه این معجزه دیده شود.

    وهابیون با میخ های فولادی و پرقدرترین و بهترین سیمان جهان نتوانستند این شکاف را ببندند.

    فرمانده قرارگاه فرهنگی دشت آزادگان در ادامه بحث خود با اشاره به آیات قرآنی و تفسیر نزول انتصاب حضرت امیرالمومنین(ع) به امامت با وحی و دستور الهی در روز غدیر خم اظهار داشت : اصل غدیر مهم تر از محرم است محرم مغناطیس تاریخی که هیچکس نمی تواند درآن خلل وارد کند همچنین اربعین هم جا افتاد ولی غدیر مورد تهاجم دشمنان اسلام و وهابیون قرار گرفته شد.

     

    رئیس شورای فرهنگ عمومی دشت آزادگان مراحل جشن عید غدیر را تشریح کرد و گفت تمام هیات های مذهبی و مواکب بدون استثناء حاضر شوند و عصر جمعه از محلات خود حرکت کنند و با پرچم های علی ولی الله با شادی و شعف اسلامی و دمام و سنج البته به سبک شادی و نه عزاداری و لباس های محلی و چفیه نظرها را بسوی خود جلب کنند تا همه حس کنند عید غدیر عید بزرگی است .

     

    حجت الاسلام دکتر شمیل پور افزود: درعصر جمعه مواکب مردمی در کنار مسجد اقدام به راه اندازی ایستگاه صلواتی و سپس نماز جماعت با سخنرانی آقای ابراهیم عزاوی مستبصر اهل فلسطین به مدت ۱۵دقیقه چگونگی شیعه شدن و علت آن را بیان خواهند کرد و سپس شیخ زمان الحسناوی از خطبای بزرگ معاصر که در ایران و عراق و کشورهای خلیج فارس و خطیب معروفی است به عنوان سخنران اول این مراسم با شکوه است همچنین شعراءبا قصاید خود زینبت بخش محفل شریف عید خواهد بود.

     

    بعد از آن به شهر ابوحیظه خواهیم رفت و مراسم همراه با تدارک شام و سخنرانی سید عبدالصاحب موسوی نماینده مقام معظم رهبری در سوریه خواهد بود.

     

    دکتر شمیل پور در ادامه جلسه گفت : یکی از برنامه های عید غدیر عید دیدنی از سادات داریم می بایست عید غدیر را همانند فطر گرامی بداریم حدود چهل برنامه داریم اما برنامه بزرگ و مهم ما باز خوانی روز غدیر در کنار سازمان تامین اجتماعی است که درساعت پنج بعد از ظهر روز شنبه روز عید در میدان شهرداری گرد هم می آییم همه هیات ها و مواکب و مردم ولایت مدار شهرستان حضور پیدا می کنند.

     

    تعداد زیادی جوانان و بسیجی از ناحیه مقاومت سپاه با اسب وشتر بصورت نمادین به طرف میدان شهرداری خواهند آمد و سپس به محل اجرا که در زمین خالی جنب سازمان تامین اجتماعی خواهیم رفت در آنجا تدارک شام مهیا می شود.

    در ادامه جلسه سرهنگ پاسدار حمدی صخری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج برنامه های روز غدیر را تشریح کرد و از ادارات خواست که در روزهای سه شنبه و چهار شنبه در درب ادارات خود ایستگاه صلواتی ترتیب بدهند از اهمیت عید غدیر سخن گفت واز شهرداری های شهرستان خواست که خیابانها و میادین را به نام غدیر در شورای نامگذاری کنند.

     

    دیگر سخنران جلسه سیدفرید سماک معاون فرماندار بود که انتظارات خود را به اهمیت دادن روز غدیر توسط مسولین ادارات گوشزد کرد.

     

    سید جاسم نعیمی رئیس آموزش و پرورش سوسنگرد هم پیشنهاداتی را دادند که مورد قبول واقع شد.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

                         

                               رحیم الهایی سحر (رضوان)
         کمیته خبرنگاران و امور رسانه قرارگاه فرهنگی دشت آزادگان

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *