×
آخرین اخبار

جلسه تعیین تکلیف مناطق آلوده و ستاد بازسازی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد

  • کد نوشته: 17813
  • ۱۳۹۸-۰۶-۲۶
  • 820 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز؛ جلسه تعیین تکلیف مناطق فرسوده ، آلوده و ستاد بازسازی شهرستان و همچنین تعیین تکلیف واحدهای احداثی خالی از سکنه شهرک ولی عصر مسجدسلیمان به ریاست مهندس بهرامی معاونت امور برنامه ریزی و عمرانی فرماندار و با حضور اعضای این کارگروه در سالن جلسات فرمانداری برگزارشد . مهندس ابراهیم بهرامی معاونت […]

    جلسه تعیین تکلیف مناطق آلوده و ستاد بازسازی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ جلسه تعیین تکلیف مناطق فرسوده ، آلوده و ستاد بازسازی شهرستان و همچنین تعیین تکلیف واحدهای احداثی خالی از سکنه شهرک ولی عصر مسجدسلیمان به ریاست مهندس بهرامی معاونت امور برنامه ریزی و عمرانی فرماندار و با حضور اعضای این کارگروه در سالن جلسات فرمانداری برگزارشد .

    مهندس ابراهیم بهرامی معاونت امور برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری در این جلسه ضمن اشاره به تعیین تکلیف هرچه سریع تر مسئله ساخت وساز در مناطق آلوده در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم تعیین تکلیف حدود سیزده الی چهارده واحد تجاری فاقد سند در شهرک ولی عصر است که فاقد تصدی هستند و بهتر است هرچه سریع تر قیمت گذاری و واگذار شوند و هزینه حاصل از فروش آن ها برای تسویه حساب در نظر بگیریم.

    وی  نسبت به عدم اقدام یک سری افراد نسبت به تحویل منازل خود در شهرک ولی عصر عنوان کرد: در حال حاضر نمی توانیم معطل افرادی شویم که هیچ پیگیری و اقدامی نسبت به تحویل کلید منازل احداثی خود در این منطقه نکردند اگر اقدامی برای این کار انجام ندهند مجبور هستیم کسانی که جاماندند و همچنین افرادی که هم اکنون منازلشان در معرض آوار هستند جایگزین آن ها کنیم چرا که نباید عدم امنیت جان و مال این خانواده ها متاثر از دیر عمل کردن ما باشد.

    در ادامه وقتی که مسئولین حاضر در این جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه های مختلف مربوط به جلسه را مطرح کردند معاونت امور برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری با اشاره به برخی از بندهای مصوبات جلسه مطرح کرد: شهرداری حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت لیست افرادی که تاکنون اقدام به تحویل منازل خود نکردند تحویل بدهد و این لیست به منزله حذف این افراد است.

    ابراهیم بهرامی در خصوص جایگزینی این افراد خاطر نشان کرد: تیمی متشکل از فرمانداری یا شهرداری در مناطقی که در معرض خطر هستند حاضر می شوند و با تهیه کروکی محدوده آن محل مشخص و تصویب می شود و جابه جایی این افراد تعیین تکلیف می شود.

    بهرامی تصریح کرد: در صورتجلسه ای که ارسال می شود اسامی در آن جمع بندی شده و قید می شود چه کسی حذف و چه کسی جایگزین است البته این نکته را نیز باید تاکید کنم که افرادی که تاکنون برای پیگیری تحویل منازل خود نیامدند حدود چهل نفر هستند.

    معاونت امور برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری در بخش دیگر این جلسه در خصوص لزوم اطلاع رسانی های دقیق مدیران شهرستانی در خصوص مناطق فرسوده خاطر نشان کرد: در خصوص بافت های فرسوده مدیران شهرستانی وظیفه دارند در این ارتباط اطلاع رسانی های دقیق انجام بدهند و بحث اطلاع رسانی های دقیق هم منوط به این است که اطلاعات دقیق از طریق دستگاه های مربوطه به مدیران ارائه شود.

    وی اضافه کرد: در خصوص بافت های فرسوده نیاز است که هماهنگی و توافق بین ادارات مربوطه و شهرداری صورت بگیرد تا بتوانیم یک کار مشترک وکاملی را انجام بدهیم.

    بهرامی افزود: در حال حاضر شهرداری مشاوری را برای انجام مطالعات دقیق در مناطق فرسوده و آلوده در نظر گرفته است و این مشاور در حال انجام یکسری مطالعات در این مناطق است است .

    وی اضافه کرد: اگر ما قرار است در مناطقی که تحت عنوان مناطق ناکارآمد و بافت های فرسوده شناخته شدند بازسازی کنیم این گونه نباشد بدون برنامه ریزی مجوز و پروانه ساخت صادرشود بلکه نیاز است که نقشه راه مشخصی در نظر گرفته شود و بدانیم قرار است چه کار دقیقی انجام بدهیم.

    .

    .

    .


    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *