×
آخرین اخبار

جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان مسجدسلیمان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد

  • کد نوشته: 17883
  • ۱۳۹۸-۰۶-۲۸
  • 655 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مسجدسلیمان، جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان به ریاست مهندس اردوان قنبری معاون فرماندارو اعضای انجمن کتابخانه های شهرستان با هدف بررسی و پیگیری مشکلات کتابخانه ها در سالن جلسات فرمانداری برگزارشد. مهندس اردوان قنبری معاون فرماندار در ابتدای این جلسه با اشاره به […]

    جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان مسجدسلیمان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد

    به گزارش دیدگاه نیوز و به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مسجدسلیمان، جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان به ریاست مهندس اردوان قنبری معاون فرماندارو اعضای انجمن کتابخانه های شهرستان با هدف بررسی و پیگیری مشکلات کتابخانه ها در سالن جلسات فرمانداری برگزارشد.

    مهندس اردوان قنبری معاون فرماندار در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت بحث کتاب وکتابخوانی اظهار داشت: یکی از موارد مهمی که در شهرستان با آن مشکل داریم بحث کمبود کیفی فضای موجود کتابخانه هاست و این زلزله اخیر منجر به تخریب بخشی از فضای کتابخانه عمومی شهرستان شده و مزید بر بروز مشکلات بیشتری شده است و ان شاء الله این زلزله سبب خیری در جهت اختصاص بودجه ای برای بهسازی فضای کتابخانه هاشود.

    اردوان قنبری افزود: حلقه تنگاتنگی بین نهاد کتابخانه ها و ارشاد وجود دارد ولی باید توجه داشت این شرایط ایجاد نشود که بدون هیچ پیش زمینه و آشنایی کافی با مصوبات؛ فقط این موارد را در این جلسات قرائت کنیم چرا که با این اقدام نمی توان کار موثری برای اجرای مصوبات پیش ببریم.

    وی توضیح داد: در بحث نهاد کتابخانه ها باید افزود از نظر تفکر زیر ساختی اساسی ترین کارهاست و توسعه فرهنگی در کنار توسعه اقتصادی و سیاسی شکل می گیرد.

    بسیاری از معضلات ریشه در بحث فرهنگی دارند و یکی از مباحث فرهنگی بحث کتابخوانی است و باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت بگیرد.

    وی خاطر نشان کرد: در زمینه توسعه فرهنگی بویژه کتابخانه ها، بسیاری از دستگاه های اجرایی می توانند فعالیت کنند به غیر از شهرداری ها که باید عوارض پرداخت و اداره ای مانند آموزش و پرورش هم می تواند تاثیر گزار باشد.

    اردوان قنبری در خصوص بازسازی و تعمییر کتابخانه عمومی شهرستان که در زلزله اخیر آسیب جدی دیده بود افزود: باید بگویم در خصوص کمیته برنامه ریزی برای تخصیص بودجه به پروژه ها شهرستان ها نقشی ندارند چرا که لیست پروژه ها از استان می آید که اعتبارات آن نیز طبق سر فصل ها و بخش های تعریف شده در دستورالعمل به دستگاه های مربوطه توزیع می شود تنها کاری که می توانیم در این ارتباط انجام دهیم این است که ده الی پنج درصد از یک پروژه را برداریم و به پروژه دیگر اضافه کنیم که با این مبالغ و درصدهای کمی که تعلق می گیرد نمی توان تغییرات چندانی در شهرستان ایجاد کرد.

    وی خاطر نشان کرد: استان باید با توجه به مشکلات موجود که در شهرستان ها وجود دارند لیست این پروژه هارا تنظیم و ارائه دهد که متاسفانه این گونه نیست.
    وی در خصوص اینکه چرا نمی توان ساختمان کتابخانه را برای احداث مجدد وبازسازی وارد لیست پروژه های عمرانی کرد تا ردیف بودجه به آن اختصاص پیدا کند توضیح داد: اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای از قبل در استان بسته شدند و در شهرستان ها کمیته برنامه ریزی فقط تایید کننده است و نمی توان پروژه را به هر مبلغی وارد ردیف عمرانی کرد.

    قنبری تصریح کرد: یک سری اعتبارات در این خصوص وجود دارد که مستقیم به خود استان می آید تمام قراردادهای ادارات در استان بسته می شود در آنجا پروژه ها باتوجه به فصل مورد نظر خاص تعریف شده به غیر از ادارات زیر مجموعه آن به اداراتی که در آن فصل مورد نظر تعریف شدند اعتباری تعلق نمی گیرد و در استان باید تامین اعتبار آن مشخص شود.

    معاون فرمانداری خاطر نشان کرد: بحث اعتبارات بحث گسترده ای است اعتبار فصل فرهنگ و هنر بیشتر از پنج درصد نبوده والبته تنها نهاد کتابخانه زیر نظر این مجموعه نیست و دستگاه های دیگری زیر مجموعه این فصل هستند ولی در هرصورت ما مکاتبات لازم را با استان انجام خواهیم داد وامیدواریم نتیجه بگیریم.

    گفتنی است در ادامه جلسه مسئول نهاد کتابخانه های عمومی و اعضای انجمن کتاب خانه های شهرستان به قرائت بندهایی از مصوبات جلسات قبل پرداخت و خواستار پیگیری هرچه سریع تر نسبت به وضعیت احداث ساختمان کتابخانه عمومی شهرستان که در زلزله اخیر آسیب های جدی به این مکان وارد شده بود شدند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *