×
آخرین اخبار

جشنواره غذای سنتی درشهرستان حمیدیه

  • کد نوشته: 6966
  • ۱۳۹۶-۰۷-۲۵
  • 2125 بازدید
  • پیشنهادمن این است که در زمینه تقویت این گونه برنامه ها لازم است که مسئولین با برگزاری جشنواره های غذای سنتی ومحلی و رسانه ایی نمودن آن،مناسبتهای مختلف دیگر دوستان راجهت برگزاری وبرپایی جشن ها و رسومات ترغیب کنند.

    جشنواره غذای سنتی درشهرستان حمیدیه

    دیدگاه نیوز / نبی نیسی ؛ بمناسبت روزجهانی غذا جشنواره ایی در مدرسه حضرت مریم(س) با حضور بخشداری شهرستان حمیدیه، ریاست محترم آموزش و پرورش وسایرکادر اداره و معلمان برگزار شد.غذای سنتی که از سوی معلمان و دانش آموزان مدرسه تدارک شده بود به معرض حاضرین گذاشته شد تا بهترین نوع غذای سنتی معرفی شودکه درنهایت۷نوع انتخاب شد.

     

    آقای سعیداوی ریاست محترم آموزش وپرورش دراین زمینه گفت: بدون شک با نگاه به تغییرات سریعی که در جامعه بشری شاهدهستیم و توسعه شهری وزندگی صنعتی را داریم متاسفانه دربرنامه زندگی و غذایی امروزی بچه ها مشکلاتی بر بنیه جسمی وفیزیکی آنان را واردشده وتغذیه آنها را که باید مایحتاج بدن رافراهم کند وجود نداردلذاوجودچنین برنامه های غذایی وفرهنگ سازی تغذیه باید در مدارس گنجانده شود تا دانش آموزان از تغذیه سالم و مقوی برخوردارشوند
    وجودچنین برنامه هایی در مدارس میتواند تامین سلامت بدن را داشته باشد.

    ما قصد داریم چنین برنامه هایی را در مدارس خود ترویج دهیم.برنامه های متنوع ومتناسب در طول سال داریم که با فرهنگ سازی بتوانیم تغذیه سالم را به دانش آموزان یاد دهیم و مرتبا هم اولیا هم خانواده را ترویج وترغیب کردیم که چنین برنامه هایی رافرهنگ سازی کنیم که بحمدالله با استقبال روبروشده و برای تشویق بهتر غذای سنتی وبومی را تشویق کرده و جوایزی همراه با لوح تقدیر به عزیزان و نفرات برتر اهدا میشود تا موجبات ترویج بیشتر آنها باشیم.

     

    سعیداوی دراین زمینه گفت:با توجه به نزدیکی ایام اربعینی و بودن شهرستان حمیدیه درمسیرطریق الحسین وگذشتن زایراباعبدالله ازشهرستان نظر به بافت عشایری و آداب وسننی که هست،منطقه به مهمانوازی مشهور است و همیشه هرچه که دارنند درخدمت زوار ارائه دادند.بدون شک فرصت خوبی خواهد بود برای ما که این غذاهای سنتی ومحلی را دراختیار زایرین محترم قراردهیم.

     

    لیلاچاهوشی زاده مدیردبستان حضرت مریم(س)که مجری وبرنامه ریز جشنواره غذای سنتی بودند در زمینه روزجهانی غذای سالم گفت: آموزشگاه که محل اجرای جشنواره است درگمبوعه بزرگ واقع میباشد که با وجود امکانات کم توانستیم تا حد امکان شرایطی را فراهم آوریم که دانش آموزان این منطقه به بهترین شکل آموزشهای لازم درجهت تغذیه بهترداشته باشند.هدف از اجرای چنین برنامه هایی ارتقاء سطح آگاهی درزمینه خواص غذاهای سنتی ومحلی وترویج فرهنگ استفاده از غذاهای اصیل ایرانی به جای فست فودها،همچنین تقویت هنرآشپزی میباشد.

    بنده بعنوان مدیرمدرسه بعنوان یک خدمتگزار از مسئوولین محترم انتظار دارم توجه بیشتری به این امر داشته باشندتا دانش آموزان با تغذیه بهتر و سالم تر در مدارس حاضرشوند.

    این امر موجب میشود ماخدمتگزاران با دستی باز بتوانیم به این قشر تشنه اطلاعات و آگاهی خدمت کنیم.

     

    پیشنهادمن این است که در زمینه تقویت این گونه برنامه ها لازم است که مسئولین با برگزاری جشنواره های غذای سنتی ومحلی و رسانه ایی نمودن آن،مناسبتهای مختلف دیگر دوستان راجهت برگزاری وبرپایی جشن ها و رسومات ترغیب کنند.

     

    لازم به ذکراست گمبوعه ازتوابع شهرستان حمیدیه می باشد که در مسیرطریق الحسین از غذاهای سنتی ومحلی از زایرین اربعینی مهمانوازی می کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *