×
آخرین اخبار

جزییات پرداخت وام کم‌بهره و یارانه ویژه کرونا

  • کد نوشته: 21609
  • ۱۳۹۸-۱۲-۲۸
  • 1168 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز، با شیوع ویروس کرونا در ایران و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از آن بر معیشت مردم دولت اقداماتی را در راستای مقابله با این پیامدها انجام داده است. این اقدامات حمایتی دولت برای حمایت از معیشت اقشار کم درآمد و آسیب پذیر به شکل پرداخت یارانه نقدی و تخصیص تسهیلات […]

    جزییات پرداخت وام کم‌بهره و یارانه ویژه کرونا

    به گزارش دیدگاه نیوز، با شیوع ویروس کرونا در ایران و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی ناشی از آن بر معیشت مردم دولت اقداماتی را در راستای مقابله با این پیامدها انجام داده است. این اقدامات حمایتی دولت برای حمایت از معیشت اقشار کم درآمد و آسیب پذیر به شکل پرداخت یارانه نقدی و تخصیص تسهیلات بانکی با بهره پایین را شامل می‌شود. همچنین دولت برای مبارزه با تبعات ویروس کرونا بر بازار کسب و کار نیز تمهیداتی اندیشیده است. همچنین هیات دولت کمک به بخش درمانی کشور را نیز در دستور کار خود برای شکست ویروس کرونا قرار داده است.

    تعویق ۳ ماهه بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی

    بانک مرکزی بخش‌ها و رسته‌های کسب و کارهایی که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده‌بودند را از بازپرداخت تسهیلات بانکی در اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ معاف کرد.

    ۱. مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)

    ۲. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین‌راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)

    ۳. حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی

    ۴. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

    ۵. تولید و توزیع پوشاک

    ۶. تولید و توزیع کیف و کفش

    ۷. مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه

    ۸. مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی

    ۹. مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی

    ۱۰. مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی

    کمک ۳۶۱۰ میلیارد تومانی به بخش درمانی

    نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان کمک نقدی از سوی دولت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در راستای مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

    مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان از این کمک دولت برای پرداخت به بیمه سلامت جهت تسویه مطالبات بیمه از دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص داده شده است. ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز سهمی ۵۳۰ میلیارد تومانی از این کمک را به خود اختصاص است.

    دولت ۳۰۰ میلیارد تومان از این کمک را به پرداخت پاداش به کادرهای درمانی تخصیص داده است.

    سهم دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور هم برای مبارزه با کرونا ۸۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

    وام بدون ضامن برای خانوارهای کم درآمد

    حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان بخش خصوصی از پرداخت وام و تسهیلات یک و نیم تا ۲ میلیون تومانی بدون ضامن به ۴ میلیون خانوار کم درآمد که معیشت آن‌ها تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته است خبر داد.

    مطابق اعلام رئیس جمهور کارمزد این وام ۱۲ درصد در نظر گرفته شده‌است که ۴ درصد از این کارمزد توسط مردم پرداخت می‌شود و ۸ درصد این کارمزد نیز از سوی دولت جهت حمایت از خانوارهای کم درآمد به بانک‌ها پرداخت می‌شود. بازپرداخت این وام در اقساط ۳۰ ماهه در نظر گرفته شده است که هر قسط آن ۸۰ هزار تومان اعلام شده است. این وام بدون ضامن پرداخت می شود و اقساط آن از کارت یارانه متقاضیان برداشت خواهد شد.

    بسته معیشتی کرونا

    سازمان برنامه و بودجه از اختصاص دو بسته حمایتی دولت برای اقشار کم برخوردار خبر داد. یک بسته حمایت معیشتی شامل کمک ماهیانه برای ۳ میلیون شهروند فاقد درآمد ثابت ماهانه در نظر گرفته شده است. میزان این کمک معیشتی با توجه به ابعاد خانوار برای خانوارهای ۱ نفره تا ۵ نفره و بیشتر بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان اعلام شده است. اولین مرحله این کمک معیشتی کرونایی دولت به خانوارهای کم درآمد، شب سه‌شنبه ۲۷ اسفند به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.