×
آخرین اخبار

جزئیات لحظه به لحظه از زلزله ۶ ریشتری کرمان

  • کد نوشته: 7411
  • ۱۳۹۶-۰۹-۱۰
  • 752 بازدید
  • دیدگاه نیوز / زلزله ای ۶٫۱ ریشتری در ساعت ۶ و ۲ دقیقه صبح امروز بخش‌هایی از استان کرمان را لرزاند. به گزارش ایسنا، کانون زلزله منطقه “هجدک ” از بخش کوهساران شهرستان راور در استان کرمان بود و در شهرهای زرند، سیرجان و کرمان نیز احساس شد. ****۱۲:۳۳ دانشگاه آزاد کرمان: با توجه به […]

    جزئیات لحظه به لحظه از زلزله ۶ ریشتری کرمان

    دیدگاه نیوز / زلزله ای ۶٫۱ ریشتری در ساعت ۶ و ۲ دقیقه صبح امروز بخش‌هایی از استان کرمان را لرزاند.

    به گزارش ایسنا، کانون زلزله منطقه “هجدک ” از بخش کوهساران شهرستان راور در استان کرمان بود و در شهرهای زرند، سیرجان و کرمان نیز احساس شد.

    ****۱۲:۳۳
    دانشگاه آزاد کرمان: با توجه به وقوع زلزله اخیر در استان کرمان و با عنایت به اولویت اصلی دانشگاه مبنی بر حفظ سلامت دانشجویان و رفع نگرانی خانواده های این عزیزان کلیه امتحانات این هفته لغو و به هفته آینده موکول گردید.

    ****۱۲:۱۶
    رییس سازمان مدیریت بحران کشور از تشکیل جلسه شورای عالی مدیریت بحران در استان کرمان خبر داد و گفت: این جلسه بدنبال وقوع زلزله صبح امروز این جلسه با حضور مقامات استانی تشکیل شد.

    ****۱۱:۵۰
    معادن زغالسنگ راور تعطیل شد

    ****۱۱:۱۰
    رئیس جمهور روحانی در تماس تلفنی با وزیر کشور در جریان آخرین وضعیت زلزله استان کرمان قرار گرفت و دستورات لازم را به منظور امدادرسانی و کمک به زلزله زدگان صادر کرد.

    ****۱۱:۰۰
    سرپرست اورژانس کشور : شمار مصدومان زلزله صبح امروز کرمان به ۵١ نفر رسیده است

    ***۱۰:۵۰
    «اسحاق جهانگیری» معاون اول‌ رییس جمهوری، بر ضرورت کمک رسانی فوری به زلزله زدگان منطقه هجدک شهرستان راور در استان کرمان تاکید کرد

    ***۱۰:۲۳
    سخنگوی ارتش از ابلاغ دستور آمادگی یگان‌های مستقر در استان کرمان از سوی فرمانده کل ارتش برای هرگونه کمک رسانی در مناطق زلزله زده این استان خبر داد.

    **** ۱۰:۲۰
    رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعلام آماده باش به پنج استان و ارسال اقلام امدادی به منطقه زلزله زده کرمان خبر داد.

    مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام آماده باش به استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان یزد، هرمزگان و فارس بیان کرد: تاکنون ١٢ روستا ارزیابی شده‌ است و طبق ارزیابی‌ها نشان می‌دهد روستای کوهک با ١٢٢ خانوار و حدود ۶٢٢ نفر سکنه ٣٠ تا ٧٠ در صد تخریب داشته ‌است.

    ****۱۰:۱۸
    راه‌های روستایی منطقه که به علت زلزله مسدود شده بود، در حال بازگشایی است و برق برخی مناطق روستایی نیز در حال وصل شدن است.

    فرماندار راور در خبری که در تلویزیون زیرنویس شد، اعلام کرد: تمامی معادن زغال سنگ کوهساران راور تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

    ***۱۰
    مصدومیت ۴۲ تن حین فرار از زلزله/ اعزام گشت هوایی اورژانس

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان آخرین با اعلام اعزام گشت هوایی اورژانس تعداد مصدومان ۶.۱ ریشتری در این استان را ۴۲ نفر اعلام که حین فرار دچار مصدومیت شدند و همچنین تاکید کرد: مصدومیت ناشی از ریزش آوار زلزله در روستاها گزارش نشده است.

    *****۹:۵۵
    رییس سازمان مدیریت بحران کشور از پرواز دو بالگرد بر فراز مناطق زلزله زده کرمان خبر داد تا عملیات رصد و اررزیابی و همچنین امدادرسانی به سرعت بیشتری انجام شود.

    نجار در گفت‌وگو با ایسنا باتاکید بر اینکه شهروندان نباید به شایعات توجه کنند، تصریح کرد: انتشار شایعات در چنین شرایطی می تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد، از این رو لازم است شهروندان اخبار را از منابع رسمی پیگیری کنند.

    ****۹:۲۶
    سازمان اورژانس کشور نیز اعلام کرد:‌ تمام مناطق دارای سکنه شهرستان های راور – شهداد – کرمان – کوهبنان – گلباف توسط ۱۰ تیم به صورت زمینی ارزیابی گردید و تاکنون ۳۸ مصدوم ( با ترومای سطحی حین فرار ) به مراکز درمانی مراجعه کرده اند .

    ****۹:۱۵
    جمعیت هلال احمر اعلام کرد: تا کنون حدود ٣٠ باب منزل مسکونی دارای تخریب و بدون تلفات انسانی بوده است.

    هلال احمر از اعزام ۶ تیم ارزیاب، تیم های آنست ( سگ های تجسس)، اعزام تیم های اسکان اضطراری به منطقه و اعزام بالگرد جهت ارزیابی هوایی خبر داد.

    ****۹
    موسوی معاون عمرانی استانداری کرمان در ساعت ۹ صبح در گفت‌وگویی تلویزیونی با اعلام اینکه هم اکنون در منطقه زلزله زده حضور دارد و با هلی‌کوپتر نیز از منطقه بازدید کرده است، گفت: در این منطقه ۵۰ روستا داری سکنه وجود دارد که ۸ روستا درگیر زلزله است.

    وی با بیان اینکه تا این لحظه زلزله تلفات جانی نداشت، گفت: در این حادثه تعدادی نیز مصدوم شدند که برخی از آنها به صورت سر پایی درمان و برخی نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

    به گفته موسوی، این حادثه موجب تخریب و ویرانی برخی خانه‌ها خشتی منطقه شده است.

    بنا بر اعلام مرکز لرزه نگاری کشوری این زلزله در عمق ده کیلومتری زمین و با فاصله ۳۷ کیلومتر از هجدک کرمان به وقوع پیوست و تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز بیش از ۳۰ پس‌لرزه ثبت شده است.

    موسوی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اعزام اکیپ های ستاد بحران، نیروی انتظامی، بخشداری و دهیاری ها به منظقه تصریح کرد: در حال بررسی خسارات احتمالی در منطقه هستیم .

    ***۸:۴۵
    استاندار کرمان به تشریح آخرین وضعیت زلزله ۶٫۱ ریشتری هجدک کرمان پرداخت.

    “علیرضا رزم‌حسینی” در گفتگو با خبرنگار ایسنا ، با اشاره به زلزله ۶٫۱ ریشتری صبح امروز دهم آذرماه در هجدک کرمان، گفت: همه شهرستان‌های استان کرمان این زلزله را احساس کردند.

    وی از تشکیل ستاد بحران استان در لحظات اولیه، خبر داد و عنوان کرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله تیم‌های اجرایی، جمعیت هلال احمر و … برای رسیدگی به وضعیت زلزله بسیج شدند.

    استاندار کرمان با بیان این مطلب که ستادهای بحران در سراسر استان فعال شده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه این زلزله تا کنون تلفات جانی در بر نداشته است، اما مقداری خسارات به دام‌ها و خانه های قدیمی وارد شده است که در حال برآورد کردن خسارات زلزله هستیم تا به ستاد بحران کشور اعلام کنیم.

    وی با اشاره به تماس دکتر «نجار» رییس مدیریت حوادث غیر مترقبه‌ی کشور، تصریح کرد:گروهی متشکل از معاونت عمرانی و سایر مسئولین مربوطه توسط بالگرد به منطقه زلزله زده اعزام شدند، شایان ذکر است که علوم پزشکی کرمان و اورژانس استان هم آمادگی کامل برای امدادرسانی را دارند.

    ***۸:۲۵
    مدیر کل امور روستایی استانداری کرمان با بیان این مطلب که تا کنون هیچ خسارت جانی نداشته ایم، اظهار کرد: خانه های روستایی که مستحکم نبوده اند خرابی دیوار داشته ایم اما خانه های قدیمی دو روستای گورک و هنک تخریب شدند و قطعی برق و تلفات دامی در این دو روستا گزارش شده است.

    “هادی شهسوارپور” در گفتگو با خبرنگار ایسنا ، با اشاره به آخرین وضعیت زلزله گفت: از ابتدای وقوع زلزله شوراها و دهیاری های مناطق زلزله زده را مامور بررسی میزان خسارات کردیم.

    مدیر کل امور روستایی استانداری کرمان با بیان این مطلب که تا کنون هیچ خسارت جانی نداشته ایم.

    در پی این زلزله معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطقی از استان کرمان که زلزله رخ داده است خبر داد وگفت: بر اساس گزارش دریافتی از مرکز ‎ کنترل و هماهنگی عملیات استان کرمان تا کنون حدود ٣٠ باب منزل مسکونی دارای تخریب و بدون تلفات انسانی بوده است.

    بنا به اعلام مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه در پی وقوع زلزله ۶٫۱ ریشتری هجدک کرمان پنج تیم از پایگاههای چترود، هجدک، شهداد، گلباف و سیرچ به مرکز وقوع زلزله اعزام شدند.

    همچنین مرکز مدیریت بحران(EOC) دانشگاه علوم پزشکی کرمان با حضور اعضا فعال شد و آمبولانس ها و چند دستگاه اتوبوس آمبولانس در حال آماده باش قرار گرفتند.

    دکتر صادبری رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز اعلام کرد: روستاهای هجدک، هروز، گورک، دوران، هرجند، ده قاضی، بخش کوهساران از توابع راور، کلیه روستاهای مناطق کوهپایه، اندو هجرد و روستاهای مناطق شهداد و گلبافت، همچنین شهرهای گلبافت و شهداد، توسط هشت تیم ارزیاب اعزامی به طور کامل بازدید شده و مصدوم یا فوتی تا این لحظه گزارش نشده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *