×
آخرین اخبار

جزئیات دپوی ۷۰ میلیون دلار کالا / از قطعات خودرو تا غذای سگ و گربه

  • کد نوشته: 19556
  • ۱۳۹۸-۱۰-۲۴
  • 503 بازدید
  • دیدگاه نیوز / آخرین وضعیت کالاهای گروه (۴) دپو شده در گمرک نشان می‌دهد که تا مرز ۷۰ میلیون دلار از این کالاها که یرضروری و مصرفی هستند در گمرکات و بنادر مانده است، در بین آنها قطعات موتور سیکلت و خودرو تا اشیای دکوری، لوازم خانگی و ژل‌های تزریقی پوست دیده می‌شود. در بین […]

    جزئیات دپوی ۷۰ میلیون دلار کالا / از قطعات خودرو تا غذای سگ و گربه

    دیدگاه نیوز / آخرین وضعیت کالاهای گروه (۴) دپو شده در گمرک نشان می‌دهد که تا مرز ۷۰ میلیون دلار از این کالاها که یرضروری و مصرفی هستند در گمرکات و بنادر مانده است، در بین آنها قطعات موتور سیکلت و خودرو تا اشیای دکوری، لوازم خانگی و ژل‌های تزریقی پوست دیده می‌شود.

    در بین کالاهای رسوب کرده در گمرک، بخشی را کالاهای گروه (۴) تشکیل می‌دهند که از مدت‌ها قبل ترخیص آن با مشکلاتی مواجه شد تا این که در سال جاری و با دستور رئیس جمهور با ورود دستگاه‌های ذیربط مصوباتی برای ترخیص کالاها از گمرک صادر شد، ولی کالاهای گروه (۴) تعیین تکلیف نشدند.

    چندی پیش وزیر اقتصاد برای بازدید از گمرکات به جنوب سفر کرده بود که در ادامه پیشنهادی را برای تعیین تکلیف کالاهای گروه (۴) به هیات وزیران ارائه کرد که البته هنوز در رابطه با آن تصمیم‌گیری نشده است.

    اما تازه‌ترین اطلاعات دریافتی ایسنا از وضعیت کالاهای گروه (۴) از این حکایت دارد که این کالاها در ۱۷ گمرک کشور دپو شده‌اند که در مجموع ارزش آن به حدود ۷۰ میلیون دلار می‌رسد.

    جزئیات این کالاها در گمرک‌ها نشان می‌دهد که در گمرک آبادان حدود ۱۴ میلیون دلار از اجزا و قطعات موتور سیکلت و خودرو تا لوازم خانگی مانند چرخ گوشت، جاروبرقی، چایساز، شال و روسری یا ابزارآلات وجود دارد.

    همچنین در گمرک بوشهر، ژل و کرم‌های دارویی و بهداشتی، وسایل آشپزخانه، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، تقویت کننده‌های مو و یا رینگ چرخ برای سواری و وانت و همچنین کمپوت آناناس دیده می‌شود.

    در گمرک‌های دیگر مانند گمرک تهران، شکلات‌های قنادی، صابون، شامپو، لوازم آرایشی و بهداشتی، کمپوت آناناس، غذای سگ و گربه یا دستگاه لیفتراک وجود دارد.

    بندر خرمشهر نیز یکی دیگر از گمرکاتی است که در آن از ویولن و پیانو تا اشیاء سرامیکی دکوری، اسباب بازی، کالسکه، چراغ مطالعه دپو شده است.

    اما گمرک شهید رجایی بندر عباس که حجم زیادی کالا در آن قرار دارد قطعات آناناس، سنگ طبیعی، فندک و کاغذ سیگار، لوازخ خانگی، لوازم حمام و دستشویی، لوازم دندانپزشکی، دیده می‌شود.

    در گمرک سهلان تبریز روغن ذرت تصفیه شده یا در فرودگاه امام(ره) ژل‌های تزریقی زیر پوستی، عینک آفتابی، کلیپس مو وارد شده و باقی مانده است.

    در کیش نیز لوازم آرایشی و در ماکو یراق‌آلات مبلمان از جمله وسایلی هستند که در قالب گروه (۴) وجود دارد.

    در حالی احتمالا تعیین تکلیف و ترخیص کالاهای گروه(۴) با توجه به پیشنهاد وزیر اقتصاد به هیات دولت وجود دارد که گره‌های ارزی یکی از موانع ترخیص این کالاهاست.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *