×
آخرین اخبار

تیلرسون بندهای توافق محرمانه با عربستان را افشا کرد

  • کد نوشته: 3783
  • ۱۳۹۶-۰۳-۲۸
  • 814 بازدید
  • وزیر امور خارجه آمریکا بندهای توافق سری با عربستان برای مبارزه با اندیشه افراطی گری و وهابیت را افشا کرد.

    تیلرسون بندهای توافق محرمانه با عربستان را افشا کرد

    دیدگاه نیوز / رکس تیلرسون در جلسه چهارشنبه گذشته کنگره درباره بررسی بودجه وزارت امور خارجه به سؤالات سناتور اسکات بری پاسخ داد. در این جلسه بری از تیلرسون پرسید: درباره توافق با عربستان و نظارت ما بر حمایت مداوم آنها از صادر کردن سلفی گری وهابی و تروریسم همراه با این قرائت بنیادگرایانه از اسلام در سراسر جهان، آیا می دانید وزارت امور خارجه از چه معاییری برای ارزیابی ادعای آنها مبنی بر تلاش برای تغییر این روند بهره می گیرد؟ چگونه این موضوع مقایسه و ارزیابی می شود؟ چگونه باید مطمئن شد آیا آنها این بخش از توافق را اجرا می کنند یا خیر؟
    وی در پاسخ به سؤال بیری گفت: یکی از نتایج نشست سران در ریاض، ایجاد مرکزی برای مقابله با اندیشه اسلامگرایی افراطی با همکاری عربستان بود. این مرکز در حال حاضر فعالیت می کند و ما در آنجا حضور داشتیم و آن را افتتاح کردیم.
    تیلرسون افزود: در این مرکز چندین نفر برای مبارزه با اندیشه افراطی در سراسر دنیا فعالیت می کنند و یکی از مواردی که به همراه عربستانی ها آن را مورد بررسی قرار دادیم که آنها گام هایی را در این باره برداشته اند تدوین و انتشار کتب درسی جدیدی به جای کتاب های موجود در مدارس دینی سراسر دنیاست. قرار است نه تنها کتاب های جدید منتشر شوند بلکه کتاب های قبلی که اندیشه افراطی وهابی را توجیه و ترویج می کنند از مدارس دینی و مساجد جمع آوری شوند که این امر فقط یک نمونه از فعالیت های این مرکز است.
    وی افزود: مرکز مذکور دامنه گسترده ای از شبکه های اجتماعی تا رسانه ها را تحت پوشش قرار خواهد داد. همچنین از حوزه های دیگر فعالیت آن، تربیت امامان جوان در مراکز اسلامی است و ما در حال حاضر برای تأسیس این مرکز جدید و تعیین معیارهای ارزیابی با عربستانی ها تلاش می کنیم.

    .

    .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *