×
آخرین اخبار

تولید موتور سیکلت ۸۰ درصد کم شد!

  • کد نوشته: 9096
  • ۱۳۹۶-۱۰-۳۰
  • 551 بازدید
  • طبق آمارهای رسمی در ۹ ماهه اول امسال تولید انواع موتور سیکلت ۸۱ درصد کاهش داشته است.

    تولید موتور سیکلت ۸۰ درصد کم شد!

    به گزارش دیدگاه نیوز؛اگرچه طبق آمارهای رسمی ارائه شده در ۹ ماهه اول سال جاری کاهش تولید انواع موتورسیکلت رقمی کمتر از ۱۰۰ درصد است اما اگر بخواهیم حجم تولید ۹ ماهه این بخش را با کل سال ۹۵ مورد نیاز قرار دهیم، این کاهش به حدود ۱۰ برابر می رسد زیرا در سال ۱۳۹۵ در مجموع ۷۳۷ هزار دستگاه موتورسیکلت تولید شده است که این رقم در ۹ ماهه اول امسال به عددی معادل ۷۳ هزار و ۹۳۴ دستگاه محدود شده است.

    البته همانطور که اشاره شد آمارهای رسمی گویای آن است که این کاهش در قیاس با مدت مشابه سال قبل ۸۱ درصد بوده است و در طول سال‌های گذشته سال ۱۳۹۵ بیشترین میزان تولید موتورسیکلت را داشته و حتی در قیاس با سال ۱۳۹۴ که حجم تولید حدود ۴۵۰ هزار دستگاه بوده رشد قابل توجهی داشته است.

    در سطح بین‌الملل نیز در سال ۲۰۱۶ میلادی بالغ بر ۵۲ میلیارد دلار انواع موتورسیکلت به کشورهای مختلف صادر شده است که در این میان به ترتیب کشورهای چین، چین تایپه، ژاپن، آلمان، ایتالیا و آمریکا بزرگترین صادر کنندگان این بخش بوده‌اند.

    طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، حجم صادرات انواع موتورسیکلت ایرانی در سال ۱۳۹۵ رقمی بالغ بر هفت میلیون دلار بوده است و واردات این بخش ارزشی بیش از ۱۵۳ میلیون دلار داشته است. به عبارت دیگر حتی در سال تولید انواع موتور سیکلت واردات این بخش در قیاس با تولید داخل حجمی بسیار بالا را به خود اختصاص داده و تراز تجاری در این بخش منفی ۱۴۶ بوده و حجم واردات انواع موتورسیکلت در قیاس با تولید آن حدود ۲۰ برابر بوده است.

    عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، ترکمنستان، ترکیه و پاکستان عمده کشورهای وارد کننده موتور سیکلت های ایرانی هستند البته کشورهایی مانند هند، آذر بایجان، ارمنستان، بحرین و سوییس دیگر بازارهای بالقوه انواع موتورسیکلت معرفی شده‌اند.

    ۶۴ درصد از صادرات ایران در این بخش به بازار عراق صادر شده وکشور افغانستان با در بر گرفتن۲۳ درصد از مجموع صادرات ایران در رتبه دوم بازارهای هدف موتورسیکلت ایرانی قرار می‌گیرد. سایر کشورها سهمی کمتر از پنج درصد از این بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *