×
آخرین اخبار

تهیه طرح اعطای کارت اعتباری خرید کالاهای اساسی و دارو به اقشار ضعیف

  • کد نوشته: 30916
  • ۱۳۹۹-۰۴-۲۲
  • 535 بازدید
  • نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح اعطای کارت اعتباری خرید کالاهای اساسی و دارو به اقشار ضعیف جامعه خبرداد. سید محمدرضا میرتاج الدینی افزود: طرح «تضمین دسترسی دهک‌های متوسط و پائین جامعه به کالاهای اساسی و دارو» از سوی برخی نمایندگان ارائه شده است. وی اظهارداشت: این طرح […]

    تهیه طرح اعطای کارت اعتباری خرید کالاهای اساسی و دارو به اقشار ضعیف

    نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح اعطای کارت اعتباری خرید کالاهای اساسی و دارو به اقشار ضعیف جامعه خبرداد.

    سید محمدرضا میرتاج الدینی افزود: طرح «تضمین دسترسی دهک‌های متوسط و پائین جامعه به کالاهای اساسی و دارو» از سوی برخی نمایندگان ارائه شده است.

    وی اظهارداشت: این طرح همین هفته در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

    نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: هدف این طرح تضمین دسترسی آسان گروه های هدف یعنی اقشار متوسط و پائین جامعه به کالاهای اساسی و دارو است.

    وی افزود: کالاهای اساسی و دارو با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی و بعضا نیمایی تهیه می‌شود.

    میرتاج الدینی تصریح کرد: دولت در توزیع این اقلام همیشه با مشکلاتی رو به رو بوده و به عبارتی کالاهای مزبور بصورت یکسان و عادلانه به دست مردم بویژه اقشار ضعیف جامعه نمی رسد.

    وی ادامه داد: کالاهای اساسی همواره در بودجه منابعی تعریف شده دارد که بخش عمده آن با دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومان محاسبه می‌شود ولی چه بسا دسترسی مردم به این کالاها آسان نبوده و آثار ارز دولتی را به صورت مشهود نمی‌بینند.

    نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در این طرح کالاها کد بندی شده و به صورت کارت اعتباری یا الکترونیک در اختیار سرپرستان خانوار قرار می‌گیرد که بتوانند کالاهای اساسی مانند برنج، گوشت، مرغ، روغن و حتی دارو را توسط این کارت‌ها با قیمت دولتی تهیه کنند.

    انتهای پیام/

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *