×
آخرین اخبار

تغییر در ساختار دولت کلید خورد

  • کد نوشته: 3501
  • ۱۳۹۶-۰۳-۲۱
  • 791 بازدید
  • دیدگاه نیوز / دولت به جهت چابک سازی و افزایش تحرک، لایحه ای را به مجلس برای تغییر در برخی وزارتخانه ها ارائه کرد که نمایندگان مجلس با یک فوریت لایحه “تفکیک وظایف و اختیارات وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و ورزش و جوانان” موافقت کردند. به گزارش آخرین خبر؛ وزارت‌خانه‌های “راه […]

    تغییر در ساختار دولت کلید خورد

    دیدگاه نیوز / دولت به جهت چابک سازی و افزایش تحرک، لایحه ای را به مجلس برای تغییر در برخی وزارتخانه ها ارائه کرد که نمایندگان مجلس با یک فوریت لایحه “تفکیک وظایف و اختیارات وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و ورزش و جوانان” موافقت کردند.

    به گزارش آخرین خبر؛ وزارت‌خانه‌های “راه و شهرسازی”، “صنعت، معدن و تجارت” و “ورزش و جوانان” در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، از ادغام چند وزارت و سازمان تشکیل شده بود. پیش از این حسن روحانی، دستور احیای دوباره سازمان ملی جوانان را صادر کرده بود. پیش از این حسینعلی امیری معاون رئیس جمهوری گفته بود: امیدوار است با تصویب فوری این لایحه‌ها، رئیس جمهور کابینه دولت دوم خود را بر اساس ساختاری جدید تشکیل دهد.

    شایان ذکر است، لایحه «اصلاح بخشی از ساختار دولت» صبح امروز با ۱۲۴ رأی موافق، ۷۹ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد. لازم به ذکر است در ابتدا دو فوریت این لایحه تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد که نمایندگان با دو فوریت آن مخالفت کردند.در لایحه مذکور اشاره شده که با توجه به حجم زیاد مأموریت‌ها و وظایف در وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی، ضرورت تفکیک مورد توجه قرار گرفته و لذا نیازمند تشکیل وزارتخانه های جدید از سوی دولت وجود دارد. به گزارش خانه ملت، همچنین قرار است به منظور ساماندهی امور جوانان سازمان ملی جوانان با شخصیت حقوقی مستقل ایجاد گردد. برخی نمایندگان مخالف لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت معتقدند تفکیک وزارتخانه ها هزینه های جاری کشور را افزایش می دهد.

    دولت در مقدمه توجیهی «لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت» آورده است:
    به منظور بهسازی و اصلاح نظام اداری در ابعاد تشکیلات و سازماندهی و ساختار اداره امور کشور با هدف رعایت اصول ارتباط، پیوستگی، همبستگی و تجانس وظایف و ضرورت چابک‌سازی و افزایش تحرک دستگاههای مسئول در حوزه اقتصادی و زیربنایی دولت و ضرورت فعال نمودن بخش‌های مختلف برای توسعه اشتغال و رونق اقتصادی و تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف و تکالیف برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و با عنایت به حجم زیاد ماموریت‌ها و وظایف در وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی و ضرورت تفکیک ماموریت‌های مهم و اصلی با تاکید بر تشکیل وزارتخانه‌های جدید و ضرورت توجه بیشتر به امور جوانان‌، با رعایت اصل عدم توسعه تشکیلاتی در دولت، لایحه جهت طی تشریفات قانونی تقدیم می‌گردد.

    .

    .

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *