×
آخرین اخبار

تعدادی از زندانیان خوزستانی به کرونا مبتلا شدند

  • کد نوشته: 25483
  • ۱۳۹۹-۰۲-۲۲
  • 398 بازدید
  • اداره کل امور زندان‌های استان خوزستان با صدور اطلاعیه با اشاره به اقدامات و مراقبت‌های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا، ابتلای تعدادی از زندانیان این استان به بیماری کووید ۱۹ را تایید کرد. به گزارش یکشنبه دیدگاه نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های خوزستان، در این اطلاعیه آمده است: در روزهای […]

    تعدادی از زندانیان خوزستانی به کرونا مبتلا شدند

    اداره کل امور زندان‌های استان خوزستان با صدور اطلاعیه با اشاره به اقدامات و مراقبت‌های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا، ابتلای تعدادی از زندانیان این استان به بیماری کووید ۱۹ را تایید کرد.

    به گزارش یکشنبه دیدگاه نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های خوزستان، در این اطلاعیه آمده است: در روزهای اخیر و همزمان  با افزایش آمار مبتلایان به کورونا در خوزستان  به سبب گرمای هوا و ضرورت استفاده فراگیر از کولر در خوابگاه‌ها , تعدادی از زندانیان با علائم سرماخوردگی به بهداری زندان مراجعه کردند.

    در این اطلاعیه تصریح شده است با حساسیت کادر پزشکی زندان و انجام آزمایشات لازم ، تست  این افراد مثبت تشخیص داده شد و  بلافاصله با هماهنگی مبادی ذیربط کار قرنطینه و مراقبت‌های لازم برابر پروتکل‌های رسمی وزارت بهداشت آغاز شد.

    این روابط عمومی افزود: خوشبختانه وضعیت عمومی افراد شناسایی شده خوب است و  بدون نیاز به  بستری در مراکز درمانی بیرون زندان ، روند بهبودی را طی می‌کنند و نگرانی از این بابت در زندان‌ها وجود ندارد.

    اداره کل زندان‌های خوزستان در بخش دیگری از اطلاعیه خود آورده است به سبب تامین امنیت آحاد جامعه و شهروندان و لزوم برخورد قاطع با جرایم خاص و خشن،معدود ورودی‌هائی نیز به زندان‌ها در طول این ایام معرفی شده‌اند و از آنجا که طبق نظر کارشناسان امر بیماری با عدم وجود علایم مهم در افراد و ناقل بودن آنان همراه است ، لذا احتمال شیوع بیماری از ناحیه متهمان ورودی به زندان حتی پس از طی دوران قرنطینه محتمل خواهد بود.

    در ادامه این اطلاعیه آمده است: این اداره کل اوایل اسفند ماه ۹۸ و همزمان با انتشار اخبار شیوع کرونا در کشور به‌منظور صیانت از سلامت جسمانی زندانیان ،کارکنان و پرسنل وظیفه و توجه به اینکه زندان‌ها به‌عنوان مراکز پر جمعیت ، همواره در معرض تهدید بیماری‌های فراگیر هستند، ضمن تشکیل ستاد آگاه‌سازی کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا و حسب دستور ریاست سازمان زندانهای کشور با تعلیق تمامی فعالیت‌های اجتماع محور در زندانها اقدامات گسترده‌ای به انجام رسانده است .

    در ادامه امده است از جمله می‌توان سلامت سنجی بدو ورود تمامی افراد، ضدعفونی تمامی اماکن زندان‌ها  ۲ نوبت در روز ، ایجاد قرنطینه‌های ۱۴ روزه برای افراد جدید الورود، آموزش مستمر گروه‌های هدف، تهیه و در معرض دید قرار دادن پوستر و بنرهای آموزشی پییشگیری ، تامین و توزیع رایگان ماسک – شیلد و دستکش برای گروه‌های هدف به میزان لازم ،در دسترس قراردادن مستمر مواد ضدعفونی کننده دست، افزایش ساعات کار حمام‌ها، ،تشکیل گروه‌های همیار سلامت و بهداشت از بین زندانیان، تقویت هر سه وعده برنامه غذایی روزانه زندانیان و توزیع میوه‌های فصلی را مورد اشاره قرار داد. 

    همچنین بر اساس تدابیر رئیس قوه قضائیه، اعزام به‌مرخصی حدود ۶۰ در صد زندانیان واجد شرایط با هدف فاصله گذاری اجتماعی آنان حتی در ایام تعطیل سال نو انجام شد که تا پایان اردیبهشت ماه تمدید گردیده و ارایه پیشنهاد عفو و آزادی قریب ۲۰ در صد از محکومان زندان‌های استان نیز از جمله اقدامات این حوزه است.

    ویروس کرونا که در اوایل اسفند در خوزستان مشاهده شد طی روزهای اخیر افراد زیادی را در استان نشانه رفته است. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *