×
آخرین اخبار

تظاهرات خیابانی استیضاح ترامپ در ۲۰ شهر امریکا

  • کد نوشته: 4756
  • ۱۳۹۶-۰۴-۲۶
  • 819 بازدید
  • دیدگاه نیوز / همــزمـان که محبوبیت دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها رو به کاهش است صداهایی که خواستار استیضاح وی هستند، بیشتر شنیده می‌شود. اوایل هفته خیابان‌های امریکا شاهد حضور معترضانی بود که شعار استیضاح ترامپ را سر می‌دادند و در همین حال عده‌ای از اساتید روانشناسی امریکا در نامه‌ای سرگشاده ترامپ را به ناتوانی ذهنی […]

    تظاهرات خیابانی استیضاح ترامپ در ۲۰ شهر امریکا

    دیدگاه نیوز / همــزمـان که محبوبیت دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها رو به کاهش است صداهایی که خواستار استیضاح وی هستند، بیشتر شنیده می‌شود. اوایل هفته خیابان‌های امریکا شاهد حضور معترضانی بود که شعار استیضاح ترامپ را سر می‌دادند و در همین حال عده‌ای از اساتید روانشناسی امریکا در نامه‌ای سرگشاده ترامپ را به ناتوانی ذهنی متهم کردند و خواستار برکناری سریع وی از قدرت شدند.

    صدها نفر از معترضان امریکایی در خیابان‌های نیویورک‌ علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا تظاهرات برپا کردند و خواستار استیضاح وی شدند. شبکه راشاتودی در این خصوص گزارش کرد، این اعتراضات به عنوان بخشی از تظاهرات ملی است و تظاهرات مشابه آن نیز در حدود ۱۷ شهر در سراسر امریکا از جمله لس‌آنجلس، شیکاگو و دیگر شهرهای امریکا برگزار شد. معترضان امریکا پارچه‌نوشته‌هایی به دست داشتند که روی برخی از آنها نوشته شده بود: «نه، ما یک امریکای فاشیست نمی‌خواهیم.» از زمانی که ترامپ وارد کاخ سفید شده مردم بارها در شبکه‌های اجتماعی با راه‌اندازی هشتگ‌هایی مانند #ImpeachTrump (‌ترامپ را استیضاح کنید) خواستار استیضاح و عزل وی شده‌اند.

    در همین حال، در جریان رویارویی گروهی از معترضان به سیاست‌های دونالد ترامپ با طرفداران ترامپ در منطقه ‏هالیوود لس‌آنجلس، دست‌کم یک نفر به دست پلیس بازداشت شد.‏ به گزارش پایگاه خبری «مرکوری نیوز»، معترضان به سیاست‌های ترامپ عصر شنبه به وقت محلی در منطقه ‏هالیوود شهر لس‌آنجلس تجمع کرده بودند که با حمله طرفداران ترامپ روبه‌رو شدند. ‏ معترضان شعار می‌دادند: نه به نژادپرستی، نه به فاشیسم، نه به ترامپ!‏ در مقابل، طرفداران رئیس‌جمهوری امریکا شعار می‌دادند: از هنگام روی کار آمدن ترامپ، شهرهای مختلف امریکا شاهد برگزاری راهپیمایی‌های ضددولتی بوده است که در برخی موارد ‏با خشونت و درگیری با طرفداران رئیس‌جمهوری امریکا همراه شده است.‏ دونالد ترامپ می‌گوید که راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز علیه وی توسط دموکرات‌ها سازماندهی شده و رسانه‌های امریکا مردم را علیه وی تحریک می‌کنند.

    چند روز پیش، براد شرمن یک نماینده دموکرات در مجلس نمایندگان امریکا رسماً طرحی برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا معرفی کرد. این اولین باری است که یک نماینده کنگره امریکا طرحی برای استیضاح ترامپ تقدیم کرده است. تقدیم چنین طرحی عزل رئیس‌جمهور از قدرت را به دنبال نخواهد داشت، اما مجلس مورد نظر را به تصمیم‌گیری درباره مراحل بعدی ملزم می‌کند. 

    نامه روانشناسان
    پنج پروفسور سرشناس امریکایی در نامه‌ای به کنگره تأکید کردند براساس آنچه آنها «انزوای ذهنی» ترامپ می‌دانند، رئیس‌جمهوری کنونی امریکا برای حکومتداری «مناسب» نیست. این نامه آنها که در نوع خود بی‌سابقه است، در هافینگتون‌پست به چاپ رسید. در این نامه آمده است: قدرت ریاست جمهوری ناکامی‌های آقای ترامپ را با اثرات مخربی برجسته می‌کند. «انزوای روانشناختی» رئیس‌جمهوری امریکا از جمله درک بسیار ضعیف وی با واقعیت، منجر به انزوای خطرناک ایالات متحده امریکا از مابقی جهان شده است. قانون اساسی ما بندهایی درباره عزل هر رئیس‌جمهوری که قادر نیست وظایفش را در این سمت انجام دهد، دارد. این روانشناسان تأکید کردند: به خاطر کشورمان و جهان به نمایندگان منتخبمان تأکید می‌کنیم تا شجاعت به خرج دهند و گام‌های قانونی که می‌شود برای پایان ریاست جمهوری ترامپ انجام داد، بردارند. 

    وضعیت آشفته ترامپ در نظرسنجی‌ها
    نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، محبوبیت مردمی ترامپ میان امریکایی‌ها به دلیل افول نقش رهبری واشنگتن در جهان، توقف دستور کار ریاست جمهوری در داخل و لایحه بهداشت و درمان نامحبوب جمهوریخواهان کاهش یافته است. به گزارش ایسنا، نظرسنجی جدید واشنگتن‌پست و ای‌بی‌سی‌نیوز درباره عملکرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا از بهار نشان می‌دهد که محبوبیت او رو به وخامت است. با گذشت شش ماه از روی کار آمدن، محبوبیت ترامپ از ۴۲ درصد ماه آوریل به ۳۶ درصد رسیده است. میزان نارضایتی از او هم با ۵ درصد افزایش به ۵۸ درصد رسیده است. در مجموع ۴۸ درصد از عملکرد ترامپ «قویاً ناراضی» هستند. این سطح از نارضایتی پیشتر هرگز برای بیل کلینتون و باراک اوباما دیده نشده بود و تنها در دور دوم ریاست جمهوری جورج بوش چنین موردی رخ داد. تقریباً نیمی از امریکایی‌ها (۴۸ درصد) معتقدند رهبری کشورشان در جهان از زمان تحلیف ترامپ ضعیف‌تر شده است. در مقابل، ۲۷ درصد گفته‌اند رهبری امریکا قوی‌تر شده است. به‌رغم آنکه ترامپ حین کمپین‌های انتخاباتی وانمود می‌کرد برای رسیدن به توافق‌هایی در راستای منافع کشورش مهارت دارد، اکثریت می‌گویند به او در مذاکره با رهبران خارجی خصوصاً ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعتماد ندارند. از سوی دیگر یافته‌های نظرسنجی واشنگتن‌پست و ای‌بی‌سی‌نیوز نشان می‌دهد، ۶۰ درصد امریکایی‌ها معتقدند روسیه برای نفوذ در نتایج انتخابات تلاش کرد. این میزان پیشتر در ماه آوریل ۵۶ درصد بوده است. حدود ۴۴ درصد نسبت به مداخله روسیه تردید دارند و معتقدند ترامپ از اقدامات آنها سود برده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *