×
آخرین اخبار

تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونای خوزستان برای متخلفان از پروتکل‌های بهداشتی

  • کد نوشته: 27779
  • ۱۳۹۹-۰۳-۱۸
  • 462 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز؛ سخنگوی ستاد مقابله با کرونای خوزستان گفت: ساز و کار برخورد با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های فراوان برای مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کنند در این ستاد بررسی و دراین باره تصمیم‌گیری خواهد شد.ر رضانجاتی شامگاه شنبه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی خوزستان بیان کرد: خیلی […]

    تصمیم‌گیری ستاد مقابله با کرونای خوزستان برای متخلفان از پروتکل‌های بهداشتی

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ سخنگوی ستاد مقابله با کرونای خوزستان گفت: ساز و کار برخورد با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های فراوان برای مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کنند در این ستاد بررسی و دراین باره تصمیم‌گیری خواهد شد.ر

    رضانجاتی شامگاه شنبه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی خوزستان بیان کرد: خیلی از مردم خواهان این هستند که در خانه بمانند و بهداشت را رعایت کنند اما برخی افراد بهداشت را رعایت نمی‌کنند و باعث انتشار هر چه بیشتر این ویروس می‌شوند که باید برای برخورد با این افراد فکری شود.

    سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان بیان کرد: باید تفاوتی بین افرادی که اصول بهداشتی را برای مقابله با این بیماری رعایت می‌کنند و افرادی که بی تفاوت هستند قائل شد.

    وی گفت: درخوزستان مکان‌های مختلفی با همکاری دستگاه‌های مختلف برای قرنطینه در نظر گرفته شده است اما به دلایل مختلف فرهنگی و یا نگرانی خانواده‌ها بیماران کرونایی برای قرنطینه از این محیط ها استفاده نمی کنند با این وجود در نظر داریم که مکان‌های قرنطینه را در استان افزایش دهیم.

    سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان بیان کرد: باید از این فاز عبور کنیم چون به اندازه لازم کار فرهنگی انجام گرفته و توصیه های لازم اعلام شده است.

    استفاده از ماسک باید عادت شود

    سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان بیان کرد: استفاده از ماسک باید برای مردم یک عادت شود و همه استفاده از ماسک در مکان‌های شلوغ را یک تکلیف بدانند.

    وی گفت: با وجود ابلاغ دستورهای مختلف از ستاد ملی کرونا، ستاد استانی بر اساس شرایط خوزستان، برای مقابله با این بیماری تصمیم‌هایی میگیرد که اعمال قرنطینه در شرایط بحرانی از جمله این تصمیها بوده است.

    ظرفیت‌های بیمارستانی نباید مردم را فریب دهد

    نجاتی بیان کرد: مردم نباید شرایط بحرانی را فراموش کنند و نباید به امید رسیدگی و بالا بودن ظرفیت بیمارستان‌ها اصول بهداشتی را رعایت نکنند.

    وی گفت: در صورتی که مردم مراقبت های لازم را انجام ندهند در واقع به کادر بهداشت ظلم کرده اند.

    نجاتی با اشاره به کاهش ساعت اداری در استان افزود: کاهش ساعت کار ادارات همچون سال‌های قبل به دلیل گرما و برای مدیریت مصرف برق انجام گرفته است.

    سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان با اشاره به اهمیت کاهش تردد مردم در ادارات و دستگاه‌های مختلف افزود: در این شرایط بحرانی از ادارات و شرکت‌ها انتظار می رود که تا جای ممکن کارها و امور مردم را در بستر اینترنت انجام دهند تا از تردد مردم در این مکان‌ها جلوگیری شود.

    وی گفت: به ادارات و دستگاه‌ها ابلاغ شده است که بیماران زمینه ای و مادران باردار و شیرده ملزم به حضور در محل کار نیستند.

    روند ابتلا به کرونا در خوزستان از اردیبهشت ماه صعودی شده است و تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری در استان به یک سوم آمار کشور رسیده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *