×
آخرین اخبار

ترور«سردارسلیمانی» توسط آمریکا نقض قوانین بین‌المللی بود

  • کد نوشته: 20517
  • ۱۳۹۸-۱۲-۰۶
  • 358 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از بی بی سی، «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، ترور سردار سلیمانی از سوی دولت آمریکا را نقض حقوق بین الملل عنوان کرد. به گفته کالامارد اقدام اخیر دولت آمریکا می‌تواند رویه غلطی را پایه‌گذاری کند که در نهایت به یک «فاجعه» بیانجامد. اگنس کالامارد که در […]

    ترور«سردارسلیمانی» توسط آمریکا نقض قوانین بین‌المللی بود

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از بی بی سی، «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، ترور سردار سلیمانی از سوی دولت آمریکا را نقض حقوق بین الملل عنوان کرد.

    به گفته کالامارد اقدام اخیر دولت آمریکا می‌تواند رویه غلطی را پایه‌گذاری کند که در نهایت به یک «فاجعه» بیانجامد.

    اگنس کالامارد که در برنامه گفتگوی بی بی سی حضور داشت، در ادامه گفت: در منشور سازمان ملل متحد آمده است که ما باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از درگیری نظامی انجام دهیم و استفاده از قوای نظامی باید به موارد بسیار نادر محدود شود.

    کالامارد در این ارتباط گفت: ترور (سردار) قاسم سلیمانی معیارهای مربوط به استفاده فراسرزمینی از قدرت نظامی توسط یک دولت را به طور کامل زیرپا گذاشت. در این حادثه یک مقام دولتی هدف گرفته شد در حالی که در گذشته بازیگران غیردولتی هدف قرار می‌گرفتند و این اقدام نقض فاحش نرم‌ها و قواعد بین‌المللی بود.

    پیش از این نیز بسیاری از مقامات و رهبران سیاسی کشورها از جمله مقامات روسیه، ترکیه و چین اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده سپاه قدس، سردار «حاج قاسم سلیمانی» را محکوم کرده بودند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.