×
آخرین اخبار

ترامپ تهدید شد!

  • کد نوشته: 3748
  • ۱۳۹۶-۰۳-۲۷
  • 911 بازدید
  • دیدگاه نیوز / قانون‌گذاران دموکرات به ترامپ در خصوص اخراج افراد مرتبط با تحقیق بر سر پرونده رابطه رئیس‌جمهور آمریکا و روسیه هشدار داده‌اند و گفته‌اند که اگر ترامپ چنین کاری کند، کنگره هم از اختیار خود برای استیضاح رئیس‌جمهور استفاده می‌کند. جنجال‌های حول و حوش تحقیق در خصوص رابطه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و […]

    ترامپ تهدید شد!

    دیدگاه نیوز / قانون‌گذاران دموکرات به ترامپ در خصوص اخراج افراد مرتبط با تحقیق بر سر پرونده رابطه رئیس‌جمهور آمریکا و روسیه هشدار داده‌اند و گفته‌اند که اگر ترامپ چنین کاری کند، کنگره هم از اختیار خود برای استیضاح رئیس‌جمهور استفاده می‌کند.

    جنجال‌های حول و حوش تحقیق در خصوص رابطه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و روس‌ها کماکان ادامه دارد و حالا کار به تهدید رئیس‌جمهور به استیضاح کشیده است.

    خبر استیضاح را «تد لیو» نماینده دموکرات‌های کالیفرنیا در مجلس آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری ان‌بی‌سی بیان کرده و به ترامپ در خصوص دست زدن به ترکیب تیم قضایی ناظر بر پرونده تحقیقات ارتباط وی با روس‌ها، هشدار داده است.

    چندی است که در فضای سیاسی آمریکا، شایعه احتمال اخراج «رابرت مولر» دستیار ویژه دادستان آمریکا و رئیس تیم تحقیقات این پرونده جنجالی و حتی اخراج «راد روزن‌اشتاین» معاون دادستان کل آمریکا پیچیده است؛ روزن‌اشتاین پیش از مولر رئیس تیم تحقیقات بود و با بیان اینکه احتمال دارد به عنوان شاهد در این پرونده نقش ایفا کند، خود را از جریان تحقیقات کنار کشید.

    تد لیو با اشاره به همین اخبار و شایعات، با لحنی هشدارآمیز گفت که در صورت به واقعیت پیوستن این شایعات «روند استیضاح کلید خواهد خورد.»

    لیو ادامه داد: «همه آمریکایی‌ها فارغ از تمایلات حزبی، بر سر این اصل بنیادین اتفاق‌نظر دارند که هیچ‌کس بالاتر از قانون نیست و اگر رئیس‌جمهور ترامپ بخواهد معاون دادستان روزن‌اشتاین را اخراج کند و زمینه اخراج دستیار ویژه مولر را بچیند، اعتقاد دارم که در کنگره روند استیضاح کلید خواهد خورد.»

    «آدام شیف» دیگر نماینده دموکرات کالیفرنیا و «دایان فاین‌اشتاین» سناتور اهل کالیفرنیا هم در خصوص استیضاح به ترامپ هشدار داده‌اند.

    شایعات مربوط به احتمال اخراح مولر و روزن‌اشتاین آن چنان بی‌پایه و اساس نیست. اخیراً «نیوت گرینویچ» سخنگوی سابق مجلس نمایندگان که جمهوریخواه و از مهره‌های نزدیک به ترامپ است، مولر را به پول گرفتن از دموکرات‌ها برای توطئه علیه ترامپ متهم کرده بود.

    خود ترامپ هم چند روز پیش در توئیترش بدون اشاره مستقیم به نام روزن‌اشتاین، وی را به داشتن نظر مساعد برای اخراج «جیمز کومی» رئیس اف‌بی‌آی متهم کرد.

    مجلس نمایندگان آمریکا تاکنون در ۲ مورد، رئیس‌جمهور را استیضاح کرده است؛ این واقعه در زمان ریاست‌جمهوری «بیل کلینتون» و «اندرو جانسون» رخ داد که البته هر دو رئیس‌جمهور با تأیید سنا، در کاخ سفید باقی ماندند.

    مجلس قصد استیضاح ریچارد نیکسون را هم داشت ولی پیش از به جریان افتادن روند استیضاح، نیکسون استعفاء داد.

    .

    .

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *