×
آخرین اخبار

ترامپ امضای بیانیه مشترک اجلاس گروه هفت را پس گرفت

  • کد نوشته: 11833
  • ۱۳۹۷-۰۳-۲۰
  • 742 بازدید
  • «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که در واکنش به اظهارات نخست وزیر کانادا ، امضا و حمایتش از بیانیه نشست سران «جی هفت» را پس گرفته است.

    ترامپ امضای بیانیه مشترک اجلاس گروه هفت را پس گرفت

    به گزارش دیدگاه نیوز، ترامپ که پیش از انتشار این بیانیه، نشست را ترک کرده بود، نوشت: برمبنای اظهارات خلاف واقع جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در کنفرانس خبری و تصمیم این کشور در وضع تعرفه‌های سنگین برای کشاورزان، کارگران و شرکت‌های آمریکایی، به نمایندگان آمریکا دستور دادم که از بیانیه مشترک حمایت نکنند. 

    رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: نخست وزیر کانادا در دیدارها، بسیار آرام و مطیع بود که تا آنجا را ترک کردم، به کنفرانس خبری برود و بگوید که «تعرفه‌های آمریکا توهین‌آمیز است» و او «زیر بار نخواهد رفت». بسیار ضعیف و فریبکارانه. تعرفه‌های ما نتیجه تعرفه‌های ۲۷۰ درصدی او بر محصولات لبنی است!

    رئیس جمهوری آمریکا همچنین در اشاره‌ای تلویحی به شرکت‌های آلمانی، نوشت که دولتش اعمال تعرفه روی آن دسته از خودروسازهایی را بررسی می‌کند که «بازار آمریکا را اشباع کرده‌اند». 

    ترودو ساعتی پیش در یک کنفرانس خبری گفته بود که به ترامپ هشدار داده است از یک ژوئیه (۱۰ تیر) تعرفه‌هایی سنگین روی کالاهای آمریکایی وضع خواهد کرد.

    این تصمیم، در پاسخ به اقدام اخیر واشنگتن در وضع تعرفه‌های ۱۰ و ۲۵ درصدی به ترتیب برای واردات آلومینیوم و فولاد است.

    نشست دو روزه سران «جی هفت» متشکل از آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و کانادا، ساعاتی قبل با انتشار یک بیانیه هشت صفحه‌ای به کار خود پایان داد.

    این بیانیه در اشاره ای ضمنی به تصمیم دولت آمریکا برای افزایش تعرفه‌ها، «حمایت‌گرایی» را که نقطه مقابل تجارت آزاد است، محکوم کرده و وعده «تداوم مبارزه» با این سیاست را داده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *