×
آخرین اخبار

تاکید پاکستان بر نقش‎آفرینی در روند صلح افغانستان

  • کد نوشته: 23753
  • ۱۳۹۹-۰۲-۰۸
  • 407 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از افق، «شاه‌محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان می‎گوید کشورش نقش مهمی در روند صلح افغانستان بر عهده دارد و از این رو شایسته آن است که «قهرمان صلح» منطقه نامیده شود. به گفته وی، حتی آمریکا نیز به نقش سازنده پاکستان اذعان می‌کند و توافق‌نامه صلح میان آمریکا- طالبان […]

    تاکید پاکستان بر نقش‎آفرینی در روند صلح افغانستان

    به گزارش دیدگاه نیوز به نقل از افق، «شاه‌محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان می‎گوید کشورش نقش مهمی در روند صلح افغانستان بر عهده دارد و از این رو شایسته آن است که «قهرمان صلح» منطقه نامیده شود.

    به گفته وی، حتی آمریکا نیز به نقش سازنده پاکستان اذعان می‌کند و توافق‌نامه صلح میان آمریکا- طالبان فرصت مناسبی برای به ثمر رساندن تلاش‌ها و تامین آرامش افغانستان است. وی همچنین افزود این کشور از ابتدا طرفدار شدید حل بحران افغانستان از راه مذاکره بوده است.

    اظهارات قریشی در حالی مطرح می‎شود که پاکستان از سوی افغانستان به پناه‌دادن گروه‌های تروریستی از جمله طالبان، القاعده، شبکه حقانی و داعش شاخه خراسان متهم است. استقبال گرم پاکستان از هیأت دفتر سیاسی طالبان در سال گذشته، این اتهامات را بیشتر کرده حال آنکه اسلام‎آباد می‌گوید که برای تامین ثبات در افغانستان تلاش می‌کند.

    وزیر خارجه پاکستان در اظهارات تازه‌اش همچنین از اقدامات کشورش در راستای همکاری در مبارزه با کرونا در افغانستان سخن گفته و افزوده که پاکستان با توجه به وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا اقدامات بسیاری را در انتقال شهروندان افغان به کشورشان و نیز انتقال اموال تجاری آنها انجام داده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.