×
آخرین اخبار

عضو شورای اسلامی شهر هندیجان و نماینده شورای شهرستان در استان خوزستان خبر داد:
بهره مند شدن شهرستان هندیجان از حق آلایندگی حوزه نفت و گاز گچساران

  • کد نوشته: 33881
  • ۱۳۹۹-۰۵-۲۵
  • 580 بازدید
  • محسن شعبانی عضو شورای شهر هندیجان در پایان عنوان نمود: بهره مند شدن شهرستان هندیجان از حق آلایندگی حوزه نفت و گاز گچساران حق شهروندان هندیجان است تا بتوان خدمات ارزنده به مردم این شهرستان ارائه کنیم. 
    بهره مند شدن شهرستان هندیجان از حق آلایندگی حوزه نفت و گاز گچساران

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز در حاشیه نشست خبری محسن شعبانی عضو شورای شهر و نماینده شورای شهرستان در استان خوزستان در این باره به خبرنگار ما گفت: در راستای طبق ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده صنایع آلاینده موظفند عوارض ناشی از آلایندگی صنایع خود را به شهرستانهای متاثر پرداخت نمایند که شهرستان هندیجان با زحمات همه مسولین و شهرداری و شورای شهر سابق از این عوارض شرکت نفت و گاز آغاجری و شرکت نفت فلات قاره بهرکانسر بهره مند شد.

    وی افزود: البته متاسفانه شرکت نفت فلات قاره بهرکانسر از بهمن ماه سال ۹۵ تا کنون به شهرستان هندیجان ریالی بابت عوارض حق آلایندگی را پرداخت نکرده است که با نامه نگاری های جدید هر چه سریعتر باید مبالغ معوق به حساب شهرستان هندیجان واریز و طبق بند (الف) ماده ۳۸ توزیع گردد.

    وی اظهار کرد: البته با تلاش همه مسولین و پیگیری جدی شورای شهر و شهرداری هندیجان، شهرستان هندیجان، شهرستان امیدیه و شهرستان آغاجری نیز جز شهرستانهای متاثر از صنایع آلاینده نفت و گاز گچساران قرار گرفته اند که امیدوارم با همکاری همه مسولین این مبلغ که مبلغ بسیار کلانی هم برای شهرستان هندیجان و هم شهرهای ذکر شده می باشد هر چه سریعتر وصول و این منبع درآمد که جز منابع درآمدی پایدار است کمک شایانی به توسعه شهرستان هندیجان می نماید.

    شعبانی عنوان نمود: انشالله برنامه بعدی شورای شهر و شهرداری هندیجان با همکاری بقیه مسئولین شهری برنامه ریزی برای دریافت حق آلایندگی از بقیه صنایع آلاینده اطراف شهرستان هندیجان است. ضمن گلایه بنده هم از صنایع ذکر شده علاوه بر دریافت عدم پرداخت حق آلایندگی عدم اجرای تعهد صنایع ذکر شده در عدم ارایه خدمات هم در حوزه اشتغال، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که امیدوارم علی الخصوص درحوزه اشتغال شاهد بکارگیری نیروهای بومی در صنایع نفت و گاز اطراف شهرستان هندیجان باشیم، که بنده تاکنون این صحبت مردم شریف هندیجان را هم شفاهی و هم کتبی خدمت مسئولین مربوطه اعلام کرده ام.

    محسن شعبانی عضو شورای شهر هندیجان در پایان عنوان نمود: بهره مند شدن شهرستان هندیجان از حق آلایندگی حوزه نفت و گاز گچساران حق شهروندان هندیجان است تا بتوان خدمات ارزنده به مردم این شهرستان ارائه کنیم. 

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *