×
آخرین اخبار

بسته شدن و بلاتکلیفی جاده جوبجی و بیکاری ۶۰۰ کارگر شاغل در واحد‌های تولید شن و ماسه در رامهرمز

  • کد نوشته: 34961
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۳
  • 870 بازدید
  •  پس از ممنوع شدن برداشت معادن از بستر رودخانه های شهرستان رامهرمز طی ده سال گذشته معدن های های کوهی منطقه جوبجی به عنوان جایگزین از سوی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان خوزستان شناسایی و به کارخانجات تولید شن و ماسه معرفی شدند. به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز شهرستان رامهرمز به واسطه موقعیت ارتباطی […]

    بسته شدن و بلاتکلیفی جاده جوبجی و بیکاری ۶۰۰ کارگر شاغل در واحد‌های تولید شن و ماسه در رامهرمز

     پس از ممنوع شدن برداشت معادن از بستر رودخانه های شهرستان رامهرمز طی ده سال گذشته معدن های های کوهی منطقه جوبجی به عنوان جایگزین از سوی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان خوزستان شناسایی و به کارخانجات تولید شن و ماسه معرفی شدند.

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز شهرستان رامهرمز به واسطه موقعیت ارتباطی خود مصالح بسیاری از شهرستان های همجوار را نیز فراهم می کند و به تبع این بازار فروش، شاهد تأسیس کارخانجات تولید شن و ماسه بسیاری نیز بوده ایم.

    با هجوم سرمایه گذران و تولید کنندگان شن و ماسه به منطقه جوبجی تنها راه دسترسی به این معادن زیر بار ترافیک ماشین آلات سنگین حمل مصالح می رود و اهالی این روستا به دلیل خطر آفرینی ایجاد شده از سوی ماشین آلات راه سازی شروع به ابراز نارحتی و بستن مسیر تردد کردند.

    با تنش ایجاد شده بین اهالی روستا و صاحبان این کارخانجات دستگاه های نظارتی با تعیین ساعت رفت آمد برای وسایل نقلیه سنگین و پرداخت عوارض برای مدتی از تنش بوجود آمده کاستند اما حل مسأله به صورت ریشه ای در دستور کار قرار نگرفت.

    پس از مدتی مجددا اهالی روستای جوبجی با انسداد مسیر جاده جوبجی و تعطیلی چند ماهه کارخانجات از تردد ماشین آلات سنگین از تنها راه عبوری که از وسط این روستا نیز می گذرد جلوگیری می کنند و خواهان تعیین مسیر جایگزینی برای این معادن شدند.

    شورای تامین شهرستان رامهرمز با ورود به این ماجرا سعی در حل کلاف سر در گم چندین ساله این موضوع می کند و در جلسه ای با حضور مدیر کل سازمان صمت استان ،معتمدین روستا و انجمن صنفی تولید کنندگان شن و ماسه مصوب می کنند که تا پایان تیر ماه ۹۹ مسیر جایگزینی با پیگری های سازمان صمت استان خوزستان ساخته و تا آن زمان اهالی روستای جوبجی از انسداد مسیر تردد پرهیز کنند.

    برای مسیر جایگزین سه جاده دسترسی معرفی می شود که هر کدام به دلایل عدم تمایل تولید کنندگان ،میراث فرهنگی ،معارضین محلی و در نهایت عدم پیگری های ویژه بلاتکلیف مانده است. با پایان تیر ماه ۹۹ و خلف وعده متولیان ایجاد جاده جایگزین مجدداً جاده دسترسی به معادن جوبجی از سوی اهالی این منطقه بسته می شود و نزدیک به ۴۰ واحد تولید شن و ماسه و برداشت معدن به تعطیلی کشیده می شود و این موضوع باعث بیکاری نزدیک به ۶۰۰ کارگر شاغل در این واحدها می شود.

    در پایان به نظر می رسد متولیان امر تا قبل از امنیتی شدن ماجرای فوق و ایجاد تنش های اجتماعی متصور با انسجام جدی و مدیریت جهادی این موضوع را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند و یکبار برای همیشه حل کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *