×
آخرین اخبار

برداشت گل محمدی در دلیجان آغاز شد

  • کد نوشته: 25232
  • ۱۳۹۹-۰۲-۲۰
  • 477 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز؛ مدیرجهاد کشاورزی دلیجان گفت: برداشت گل محمدی از سطح ۳۵۰ هکتار گلستان در این شهرستان آغاز شد. سعید برجی، مدیرجهاد کشاورزی دلیجان اظهار کرد: پیش‌بینی شده که یک‌هزار و ۲۲۵ تن گلبرگ تر محمدی امسال از گلستان‌های در دلیجان برداشت شود. وی بیان کرد: انتظار می‌رود از این میزان برداشت گلبرگ، […]

    برداشت گل محمدی در دلیجان آغاز شد

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ مدیرجهاد کشاورزی دلیجان گفت: برداشت گل محمدی از سطح ۳۵۰ هکتار گلستان در این شهرستان آغاز شد.

    سعید برجی، مدیرجهاد کشاورزی دلیجان اظهار کرد: پیش‌بینی شده که یک‌هزار و ۲۲۵ تن گلبرگ تر محمدی امسال از گلستان‌های در دلیجان برداشت شود. وی بیان کرد: انتظار می‌رود از این میزان برداشت گلبرگ، ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر گلاب و ۲۰۴ لیتر اسانس به دست آید.
    مدیر جهاد کشاورزی دلیجان اظهار داشت: این شهرستان دارای ۳۶۵ هکتار گلستان گل محمدی است که ۳۵۰ هکتار آن بارور و ۱۵ هکتار غیر بارور است. برجی گفت: از هر گلستان های دلیجان به‌طور متوسط سه و نیم تن گل محمدی برداشت می‌شود.
    وی ادامه داد: ۲۰ کارگاه گلاب‌گیری سنتی و کارگاه تولید اسانس در این شهرستان فعال است که محصول آن در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود. مدیر جهاد کشاورزی دلیجان بیان کرد: در دوره خشکسالی و کم شدن منابع آب دلیجان، تغییر الگوی کشت ضروری بود و در همین راستا ترویج محصولات کم آب بر و مناسب با شرایط اقلیمی منطقه به ویژه گل محمدی در دستور کار قرار گرفت.
    برجی افزود: بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در روستاهای «خاوه»، «مهدی‌آباد»، «هستیجان» و «قالهر» قراردارند. وی گفت: ۴۰۰ بهره‌بردار در دلیجان در زمینه پرورش گل محمدی اشتغال دارند و بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در استان مرکزی مربوط به این شهرستان دلیجان است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *