×
آخرین اخبار

با ورود جوانان به حوزه فناوری تحریم‌ها خنثی می‌شود

  • کد نوشته: 19271
  • ۱۳۹۸-۱۰-۱۲
  • 485 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز؛ رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: با وجود اعمال تحریم‌های همه جانبه می‌توانیم با ورود جدی جوانان کشورمان به حوزه فناوری بخش‌های زیادی از کشورمان را در برابر تحریم‌ها مصون سازی کنیم. حبیب ابراهیم‌پور  ظهر امروز در جشنواره جهادگران علم و فناوری استان اردبیل که در سالن ولایت برگزار […]

    با ورود جوانان به حوزه فناوری تحریم‌ها خنثی می‌شود

    به گزارش دیدگاه نیوز؛ رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: با وجود اعمال تحریم‌های همه جانبه می‌توانیم با ورود جدی جوانان کشورمان به حوزه فناوری بخش‌های زیادی از کشورمان را در برابر تحریم‌ها مصون سازی کنیم.

    حبیب ابراهیم‌پور  ظهر امروز در جشنواره جهادگران علم و فناوری استان اردبیل که در سالن ولایت برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اعمال تحریم‌های همه جانبه می‌توانیم با ورود جدی جوانان کشورمان به حوزه فناوری بخش‌های زیادی از کشورمان را در برابر تحریم‌ها مصون سازی کنیم.

    وی افزود: از دانشگاه‌ها،دانشجویان و اساتید استان درخواست دارم برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها، ارتقاء سطح کیفی علم و فناوری استان و اشتغال‌زایی قابل توجه در سطح استان به حوزه فناوری ورود کنند.

    رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: جوانان نخبه استان اردبیل با فناوری مهندسی معکوس ۱۶ پروژه بزرگ ملی را در استان ساخت و به بهره‌برداری رساندند.

    ابراهیم‌پور بیان کرد: از نمونه‌های مهندسی معکوس جوانان اردبیلی می‌توان به تولید یک دستگاه خرد کن خودرو اشاره کرد که قبلا به طریق مختلف از کشور آلمان با قیمت ۲۵ میلیارد تومان وارد می‌شد ولی جوانان نخبه اردبیل با مبلغ ۷ میلیارد تومان این دستگاه را در اردبیل تولید کردند.

    وی ادامه داد:یکی دیگر از موارد معکوسی که توسط جوانان نخبه استان انجام شده است دستگاه لایروبی بنادر است، این دستگاه در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشورمان نصب و راه‌اندازی شده که قبلا این دستگاه از کشور اوکراین وارد می‌شد.

    رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر ۳۱۰ استارت آپ در پارک علم و فناوری استان اردبیل فعالیت دارند و در این حوزه‌ بیش از ۹۰۰ نفر در استان فعال هستند و با در نظر گرفتن فعالیت دانشگاه‌های سطح استان مانند محقق اردبیلی، علوم پزشکی، آزاد و جهاد دانشگاهی ۱۲۰ شرکت فناور و ۳۰ شرکت دانش بنیان در کل استان مشغول فعالیت‌اند.

    ابراهیم‌پور گفت: باتوجه به افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی استارت آپ، شرکت‌های فناور و دانش بنیان به نسبت سال قبل ولی باتوجه به پتانسیل‌ علمی و فناوری موجود در اردبیل تعداد بیش از ۴۵۰ شرکت حوزه فناوری و استارت آپی برای استان رقم پایینی به شمار می‌رود.

    وی گفت: هر ماه حداقل ۲۵ تقاضا برای ورود به پارک علم و فناوری استان اردبیل ارسال می‌شود و باتوجه به این حجم از تقاضای جوانان استان، پارک علم و فناوری استان اردبیل نیازمند یک فضای مناسبی برای فعالیت هرچه بهتر است و این موضوع توجه ویژه مسؤولان استان را طلب می‌کند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *