×
آخرین اخبار

فرماندار هندیجان در دیدار با رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی و هنرمندان هندیجان:
باورها و اندیشه های حوزه فرهنگ و هنر هندیجان را تقویت خواهم کرد

  • کد نوشته: 18438
  • ۱۳۹۸-۰۷-۲۵
  • 538 بازدید
  • به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از هندیجان؛ به مناسبت هفته خوشنویسی جمعی از هنرمندان و روسای انجمن های فرهنگی هنری هندیجان با فرماندار این شهر دیدار کردند. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان به همراه روسای انجمن های فرهنگی هنری، اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد و کانون بسیج هنرمندان ظهر چهارشنبه ۲۴ مهر ۹۸ […]

    باورها و اندیشه های حوزه فرهنگ و هنر هندیجان را تقویت خواهم کرد

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از هندیجان؛ به مناسبت هفته خوشنویسی جمعی از هنرمندان و روسای انجمن های فرهنگی هنری هندیجان با فرماندار این شهر دیدار کردند.
    رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان به همراه روسای انجمن های فرهنگی هنری، اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد و کانون بسیج هنرمندان ظهر چهارشنبه ۲۴ مهر ۹۸ و در آغازین روزهای هفته خوشنویسی مهمان فرماندار هندیجان در سالن اجتماعات فرمانداری بودند.
    مسعود میرزاپور در ابتدای این نشست با تبریک هفته خوشنویسی از زحمات و خدمات رئیس انجمن خوشنویسان و همه هنرمندانی که در توسعه فضای فرهنگی هنری هندیجان تلاش می‌کنند تقدیر کرد.
    در این نشست صمیمی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان از حمایت علی بویری فرماندار هندیجان در برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی هنری و تلاش در جهت توسعه زیرساخت‌ها قدردانی کرد.
    مسعود میرزاپور افزود:فرماندار هندیجان اشراف کامل، کارشناسانه، دقیق و قابل توجهی به حوزه فرهنگ و هنر بویژه شهرستان هندیجان دارد و این شناخت ریزبینانه، نوید افقی نو و روشن برای پیشبرد امور فرهنگی و هنری در هندیجان دارد.
    دبیر شورای فرهنگ عمومی هندیجان ادامه داد: روسای انجمن های فرهنگی هنری و تعدادی از هنرمندان، به بیان دغدغه ها و مشکلات خود پرداختند و خواستند مواردی را که از طریق فرمانداری و حمایت های دولتی قابل حل هستند مرتفع گردد.
    وی اساس حرکت رو به رشد انجمن ها در شهرستان را منوط به توسعه زیرساخت ها در بخش فرهنگ و هنر دانست و از این امر‌به عنوان ابتنای کار فرهنگی در هندیجان یاد کرد.
    علی بویری فرماندار هندیجان نیز در این نشست صمیمی با ابراز خرسندی از دیدار با هنرمندان، ضمن تبریک هفته خوشنویسی، اساس توسعه پایدار و توازن در هر جامعه ای را با توجه به فرهنگ و هنر دانست و پیشرفت در سایر ابعاد اجتماعی را مرهون رشد فرهنگی هنری هر منطقه عنوان کرد.
    وی گفت: جوامعی که طعم خوش پیشرفت را چشیده اند از گذرگاه فرهنگ و هنر عبور کرده اند. بنابراین توازن در حوزه های مختلف سیاسی اجتماعی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری حاصل نگردیده مگر با مهم جلوه دادن و محوریت قرار دادن امور فرهنگی و هنری.
    نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان از اصحاب فرهنگ و هنر خواست تا با مطالعه در حوزه فرهنگی، دانش اندوزی و اندیشه ورزی، توجه به الزامات بومی و اجتماعی منطقه ، با پیوست فرهنگی مناسب، مسیر توسعه پایدار در شهرستان را رقم زنند.
    نماینده عالی دولت در هندیجان گفت: هرجا که مسولان در حوزه فرهنگی کم گذاشتند و کم کار کردند هزینه‌های سنگین و لطمات جبران ناپذیری به اجتماع انسانی و شهری وارد شده است.
    وی تصریح کرد: متولی حوزه فرهنگ عمومی در شهرستان به مفهوم عموم موضوع، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی است و هنرمندان در برنامه‌سازی و پیگیری مصوبات موثر هستند. مصوباتی که در این شورا صورت می گیرد توسط دستگاه‌های اجرایی و بویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن های تابعه در قالب خلاقیت، نوآوری و ورود دانش جدید توسط هنرمندان رقم می خورد و ما به عنوان دولت از همه فعالیت‌های قانونی اداره ارشاد حمایت می کنیم.
    بویری تصریح کرد: باورها و اندیشه های حوزه فرهنگ و هنر هندیجان را تقویت خواهم کرد و انتظار دارم که شهر و روستاهای هندیجان غرق در کارهای فرهنگی و هنری شود و شهرستان بایستی در برگزاری برنامه ها و مناسبت های مختلف، نمودی برجسته و عمومی داشته باشد.
    وی گفت: برنامه های فرهنگی هنری باید به نحوی باشد که طیف وسیعی از عموم مردم،بدنه و بطن جامعه را در بر گرفته و بازخوردی همگانی داشته باشد. جامعه هدف ما بایستی همه اقشار مردم باشند و با این نگاه به سمت آینده ای روشن در هندیجان گام بر داریم.
    علی بویری در بخش مهمی از سخنان خود با اشاره به نقش مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد در شهر و روستا گفت: توجه بیش از پیش به کانون های فرهنگی هنری مساجد و فعالیت های آنان در مقابل فعالیت دشمنان در جنگ نرم، امری لازم و ضروری است و تقویت کانونها در حقیقت تقویت اسلام و ریشه های انقلاب و نظام است.
    وی ادامه داد: امسال نیز بودجه نسبتاً خوبی در کمیته برنامه‌ریزی به کانون ها اختصاص یافته و با تخصیص این مبلغ می‌توان مشکلات عمده کانون های مساجد به ویژه در روستاها را کاهش داد و کارهای فرهنگی را در این حوزه سامان بخشید.
    گفتنی است در پایان مراسم ، تجلیل از هنرمندان و اعطای گواهینامه آزمون های خوشنویسی هنرجویان انجمن خوشنویسان انجام و تابلو ارزشمندی از طرف انجمن خوشنویسان هندیجان به علی بویری فرماندار هندیجان اهدا شد.

    .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *