×
آخرین اخبار

بازتاب گسترده رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در رسانه‌های منطقه و جهان

  • کد نوشته: 19201
  • ۱۳۹۸-۱۰-۰۷
  • 585 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز، رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین که از صبح امروز جمعه در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شده، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه و جهان داشته است. خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی با اشاره به آغاز رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند اعلام […]

    بازتاب گسترده رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در رسانه‌های منطقه و جهان

    به گزارش دیدگاه نیوز، رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین که از صبح امروز جمعه در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شده، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه و جهان داشته است.

    خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی با اشاره به آغاز رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند اعلام کرد که برخی تحلیلگران این رزمایش را واکنشی به تحرکات اخیر آمریکا و متحدانش به‌ویژه عربستان سعودی در منطقه می‌دانند.

    این رسانه‌ آمریکایی همچنین در گزارش خود خاطرنشان کرده است که تحریم‌های اقتصادی بی‌سابقه آمریکا، ایران را به‌سمت همکاری‌های نظامی بیشتر با روسیه و چین سوق داده است؛ به‌طوری که در سال‌های اخیر مقامات نیروهای دریایی روسیه و چین سفرهای بیشتری به ایران داشته‌اند.

    خبرگزارسی روسی اسپوتنیک نیز خبر آغاز رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین را پوشش داده و در گزارش خود تأکید کرده است: «این رزمایش در شرایطی برگزار می‌شود که آمریکا می‌کوشد تا ائتلافی را در نزدیکی ایران برای [به‌بهانه] تأمین امنیت آب‌های منطقه تشکیل دهد.»

    به گزارش اسپوتنیک، کشورهای برگزارکننده این رزمایش مشترک، هدف اصلی این رزمایش را ترویج صلح، دوستی و امنیت در منطقه عنوان کرده‌اند و اسم رمز این رزمایش نیز «کمربند امنیت دریایی» اعلام شده است.

    خبرگزاری رویترز در گزارشی که درباره آغاز این رزمایش مهم منتشر کرده، اهمیت منطقه‌ای را که رزمایش در آن برگزار می‌شود یادآور شده و اظهار داشته است: «خلیج عمان یک آبراهه حساس و خاص است زیرا از طریق تنگه هرمز ــ که حدود یک‌پنجم نفت جهان از آن عبور می‌کند ــ به خلیج [فارس] راه دارد.»

    این خبرگزاری انگلیسی به‌نقل از یک مقام وزارت دفاع چین نوشته است: «برگزاری این رزمایش لزوماً ارتباطی به شرایط کنونی منطقه ندارد.»

    خبرگزاری آناتولی نیز در گزارشی آغاز رسمی رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین را پوشش داده است. این خبرگزاری ترکیه‌ای در گزارش خود، خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های یکجانبه این کشور علیه ایران را عامل شدت گرفتن تنش‌ها در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عرب خوانده و به تلاش‌های آمریکا و کشورهای اروپایی برای تشکیل ائتلاف دریایی در این منطقه نیز اشاره کرده است.

    رسانه‌های شناخته‌شده دیگری همچون شبکه خبری فرانس۲۴، شبکه خبری فاکس‌نیوز، روزنامه «خلق» چین، نشریه فایننشال تایمز، رادیو پاکستان، پایگاه خبری هیل، روزنامه دیلی‌میل، خبرگزاری شینهوا و… نیز گزارش‌هایی را درباره رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین منتشر کرده‌اند.

    رزمایش دریایی مرکب ایران، روسیه و چین (CHIRU 2019) از جمعه ۶ دی آغاز شده و تا روز دوشنبه نهم دی‌ماه در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان ادامه خواهد یافت. در این رزمایش تمرینات تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرارگرفته و تیراندازی علیه اهداف مشخص در دریا توسط یگان‌های سه کشور انجام خواهد شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *