×
آخرین اخبار

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مسجدسلیمان در سال ۹۷ برگزار شد + تصاویر

  • کد نوشته: 11195
  • ۱۳۹۷-۰۱-۲۹
  • 2288 بازدید
  • دیدگاه نیوز / جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مسجدسلیمان با حضور اعضای این شورا و با اولویت تقدیر از دبیران و حامیان برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری نوروزی طوایف در سال ۹۷ برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان حمید حیدری سورشجانی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ […]

    اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مسجدسلیمان در سال ۹۷ برگزار شد + تصاویر

    دیدگاه نیوز / جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مسجدسلیمان با حضور اعضای این شورا و با اولویت تقدیر از دبیران و حامیان برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری نوروزی طوایف در سال ۹۷ برگزار شد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان حمید حیدری سورشجانی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان در ابتدای این جلسه ضمن تبریک عید مبعث گفت: این نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال جدید است که با اولویت تجلیل از موسسات و مدیران برگزار کننده جشن های نوروزی با محوریت جشن های طایفه ای، بررسی راههای عملی در ارتباط با شعار سال به ویژه در عرصه کارهای فرهنگی و هنری، تشکیل کارگروه برای ثبت ملی و جهانی جشن های نوروزی، تشکیل کارگروه برای برگزاری روز مقاومت مسجدسلیمان و… برگزار شده است.

     

    حیدری با بیان این که بسیاری از مصوبات سال گذشته اجرا و یا در حال اجرا می باشند اظهار کرد: همه موظف هستند که به مصوبات شورای فرهنگ عمومی پایبند باشند که بحمدالله شاهد همکاری خوب مسئولین نیز می باشیم. دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از برگزار کنندگان جشن های نوروزی گفت: یکی از اتفاقات خوب در جشنواره های امسال این بود که به موقع برای دریافت مجوز ازسوی برگزار کنندگان اقدام شد. همچنین تعامل صورت گرفته میان برگزار کنندگان جشنواره ها با اداره فرهنگ  وارشاد اسلامی بسیار مثبت بود که جا دارد از همه این عزیزان همچنین شورای فرهنگ عمومی، فرمانداری، نیروهای نظامی و انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین موسسات مردم نهاد کمال تشکر و سپاسگزاری را داشته باشم.

     

    حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز در سخنانی ضمن تقدیر از دست اندرکاران همایش های نوروزی در مسجدسلیمان گفت: اگر جشن های نوروزی بالندگی و پویایی اش را طی کند واز حس و حال محدود کننده ایلی در بیاییم و نگاهمان بین الملی باشد خواهیم توانست منطقه امان را آن گونه که باید به دنیا معرفی کنیم. رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما با ورود فرهنگ بیگانه در تمام زمینه ها مخالف هستیم چرا که معتقدیم فرهنگ ایرانی و اسلامی آن چنان پویاست که اگر بتوانیم همین را گسترش بدهیم کار بزرگی انجام شده است.

     

    وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از دست اندرکاران و حامیان برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری نوروزی طوایف در سال ۹۷ گفت: مسجدسلیمان این توان را دارد همان گونه که پایتخت صنعتی، ورزشی ایل بزرگ بختیاری ست پایتخت فرهنگی بختیاری نیز بشود اما نیاز به تلاش همه اندیشمندان و نخبگان بختیاری ست که با تلاش شبانه روزی این مهم را محقق کنند.

     

    امام جمعه مسجدسلیمان با اشاره به ۳۰ مهر سال ۱۳۶۲ و حمله موشکی رژیم بعثی به مسجدسلیمان  وشهادت و مجروح و مفقود شدن بیش از ۳۰۰ نفر از همشهریان مسجدسلیمان گفت: ۳۰ مهر روز مقاومت و پایداری مسجدسلیمان است. روزی که حضرت امام به دلیل شهادت بیش از ۳۰۰ نفر از همشهریان مان عزای عمومی اعلام کرد. وی ادامه داد: این روز روز هویت یک قوم است که باید در محورهای مختلف به ان پرداخته شود.

     

    علیرضا گوروئی فرماندار مسجدسلیمان نیز ضمن تبریک عید مبعث گفت:جشن های نوروزی با تلاش همه دست اندرکاران از جمله: امام جمعه محترم،شورای تامین، اده فرهنگ و ارشاد اسلامی، بزرگان طوایف و سازمان های مردم نهاد بسیار خوب برگزار و از آن جا که برگزاری این جشن ها مردمی ست می توان به عنوان یک مزیت به آن نگاه کرد. گوروئی ادامه داد: وقتی مردم شادتر باشند آماز جرم و جنایت و پرخاشگری نیز به صورت محسوسی کاهش خواهد یافت و این جشن ها می توانند کمک شایانی به شادکردن این مردم و کاهش جرم در شهرستان بکند.

     

    فرماندار مسجدسلیمان ضمن تاکید بر ثبت ملی این جشن ها از رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست با تشکیل کارگروه ویژه ای این جشن ها را به نام مسجدسلیمان به ثبت برساند. گوروئی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: فضای همدلی و برادری که در شهرستان ایجاد شده است می تواند به حل مشکلات شهرستان بسیار کمک کند و از همه مدیران اجرایی شهرستان می خواهم در تقویت این فضا کوشا باشند چرا که راه برون رفت مسجدسلیمان از این مشکلات تقویت و گسترش همین فضای همدلی هاست.

     

    در ادامه سرهنگ کارآگاه علی حسنیی فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان نیز در سخنانی اظهار کرد: بختیاری یعنی اصالت، نجابت و شرافت چرا که با کمی بررسی متوجه خواهید همه رسومات بختیاری ها بر اساس عقلانیت بوده است. وی با تقدیر از دست اندرکاران جشن های نوروزی در مسجدسلیمان گفت: بحمدالله حتی یک تیراندازی در این جشن ها نداشته ایم چرا که معتقدیم امروز روز تمدن است و تیراندازی در مراسمات علاوه بر خطراتی که دارد و به جز در موارد خاص جرم محسوب می شود جز رسومات بختیاری نیز نبوده است. حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در اجرای قانون به هیچ وجه تبعیض قائل نمی شویم و همچنان در بحث تیراندازی در مراسمات نیروی انتظامی با جدیت با افرادی که به امنیت و آسایش مردم خدشه ای وارد کنند برخورد خواهیم کرد اگر چه معتقدیم در این ارتباط باید کار فرهنگی صورت بگیرد…

    لازم به ذکر است در پایان با تصویب اعضای شورای فرهنگ عمومی مقرر گردید: کارگروه ساماندهی جشن های نوروزی برای سال آینده تشکیل گردد. همچنین ستاد روز ۳۰ مهر روز مقاومت و پایداری مسجدسلیمان تشکیل شود و شرکت بهره برداری نفت و گاز نیز پیگیر ثبت روز ۵ خرداد به عنوان روز نفت و گاز شود.

    .

    .

    .

    .

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *