×
آخرین اخبار

اندیکا مدیر میراث فرهنگی ندارد/مدیر شهرستان به ایذه رفته است

  • کد نوشته: 6333
  • ۱۳۹۶-۰۶-۲۱
  • 867 بازدید
  • فرماندار اندیکا از نبود مدیر میراث فرهنگی در این شهرستان گلایه کرد و گفت: بارها از مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، تقاضای انتصاب این مدیر را در شهرستان داشتیم.

    اندیکا مدیر میراث فرهنگی ندارد/مدیر شهرستان به ایذه رفته است

    به گزارش دیدگاه نیوز، منوچهر ورناصری در پاسخ به انجام حفاری در منطقه تاریخی آقاسلیمان اظهار کرد: معمولا در مناطقی مثل شهرستان اندیکا که پراکندگی بالایی دارد و عشایری هست؛ چنین چیزهایی داریم ولی بحث متولی هم خیلی مهم و ضروری است.

    وی افزود: در یک سال اخیر یکی از کارمندان میراث شهرستان را به عنوان سرپرست منصوب و مدیر تحصیلکرده شهرستانی ما ایوب سلطانی را برای مدیریت به شهرستان ایذه بردند.

    فرماندار اندیکا تصریح کرد: به صورت جدی این قضایای حفاری های غیرمجاز در مناطق تاریخی و باستانی را پیگیری و برخوردهایی هم شده است.

    ورناصری بیان کرد: پیگیری، کارهای مختلف برای بررسی مناطق حفاری شده، تلاش برای شناسایی افراد حفار که خیلی از آنها هم ارتباطی به شهرستان اندیکا ندارند از جمله تلاش های فرمانداری برای صیانت از این مناطق تاریخی ـ باستانی است.

    وی عنوان کرد: منطقه تاریخی آقاسلیمان بعد از آبشار موری بین خوزستان و چهارمحال و بختیاری و مکانی دورافتاده است؛ بنابراین بدون داشتن تیم حفاظت، امکان نگهداری آن طور که باید و شاید برای این منطقه وجود ندارد.

    فرماندار اندیکا تأکید کرد: کسی باید مدیریت میراث شهرستان را برعهده داشته باشد و بدون متولی کارها به خوبی پیش نمی رود؛ برای این انتصاب مکاتبات و صحبت های زیادی داشتیم ولی متأسفانه اداره کل متبوع خیلی امروز و فردا می کند.

    ورناصری ادامه داد: اگر زودتر مدیریت میراث فرهنگی اندیکا تعیین تکلیف و متولی را مشخص کنند خیلی بهتر است؛ ما به سهم خود حساسیت های موجود را به مقامات مافوق استان از جمله مدیرکل میراث منتقل و تذکر داده ایم.

    وی با تأکید بر اینکه باید در این خصوص به اندیکا توجه ویژه ای داشته باشند، گفت: در شهرستان اندیکا از نظر آثار و گردشگری مناطق بکری داریم که نیاز به توجه ویژه در این زمینه است. این شهرستان بالغ بر ۵۰ اثر تاریخی ـ باستانی به ثبت ملی رسیده را دارد و با این وضعیت خواستار تعیین متولی هستیم.

    فرماندار اندیکا در پایان یادآور شد: حساسیت فرمانداری نسبت به حفظ میراث فرهنگی شهرستان بسیار بالا هست و قطعا در صورت تعیین متولی هر نوع همکاری در حد توان را از آنها دریغ نخواهیم کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *