×
آخرین اخبار

اعتراضات در افغانستان به کشته شدن حداقل ۶ نفر انجامید

  • کد نوشته: 25444
  • ۱۳۹۹-۰۲-۲۱
  • 400 بازدید
  • اعتراضات در افغانستان علیه نحوه توزیع مواد غذایی به خشونت کشیده شد و برخی شهروندان این کشور جان خود را از دست دادند.
    اعتراضات در افغانستان به کشته شدن حداقل ۶ نفر انجامید

    به گزارش دیدگاه نیوز، منابع محلی ولایت غور در مرکز افغانستان گفته اند که صبح امروز اعتراض افرادی که از روند توزیع مواد غذایی شکایت داشتند به خشونت کشیده شد. گفته شده در جریان برخورد و تیراندازی پلیس به معترضان در این حادثه دستکم ۶ نفر از جمله دو پلیس کشته شدند. این اعتراضات همچنین به زخمی شدن ۱۹ نفر انجامیده است، ۱۰ نفر زخمی شدگان از نیروهای پلیس است. یک خبرنگار محلی هم در میان کشته شدگان است.

    گفته شده این درگیری زمانی آغاز شد که شماری از مردم که به روند توزیع مواد غذایی معترض بودند، در مقابل دفتر والی تجمع کرده و اعتراض داشتند که چرا کمک‌های برنامه جهانی غذا به صورت درست توزیع نشده و به افراد مستحق نمی‌رسد. از سوی دیگر «امرالله صالح»، معاون رئیس جمهور افغانستان خبر کشته شدن افرادی در جریان اعتراضات ولایت غور را تائید کرده است.

    مقامات محلی اعلام کرده‌اند که اوضاع اکنون تحت کنترل است ولی شهر «چهره نظامی» به خود گرفته است. روز گذشته برنامه جهانی غذا اعلام کرده بود که شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن در افغانستان وضعیت فقر و بهداشت را نگران کننده ساخته است. به گفته این نهاد این روند باعث شده که افغانستان با بحران روبرو شود.

    این نهاد از کمک کندگان بین المللی خواستار کمک فوری شده تا از بدتر شدن وضعیت در این کشور جلوگیری شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *