×
آخرین اخبار

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان:
ارزیابی واحد‌های زلزله زده مسجدسلیمان ادامه دارد/احداث بخشی از واحد‌های آسیب دیده در محل جدید

  • کد نوشته: 17637
  • ۱۳۹۸-۰۶-۱۸
  • 549 بازدید
  • مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان از ادامه عملیات ارزیابی واحد‌های زلزله زده در محله به محله مسجدسلیمان خبر داد.
    ارزیابی واحد‌های زلزله زده مسجدسلیمان ادامه دارد/احداث بخشی از واحد‌های آسیب دیده در محل جدید

    به گزارش دیدگاه نیوز، مسعود انصاریان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در تشریح آخرین وضعیت ارزیابی واحد‌های مسکونی زلزله زده در شهرستان مسجدسلیمان گفت: به منظور آغاز عملیات بازسازی منازل آسیب دیده ناشی از زلزله ۵.۷ ریشتری ۱۷ تیر ۱۳۹۸ حدود ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار به تصویب رسیده است.

    وی اظهار داشت: امیدواریم با تخصیص و ابلاغ هرچه زودتر آن، بازسازی منازل آسیب دیده وارد مرحله جدی بازسازی شود.

    انصاریان با اشاره به اینکه ۸ هزار واحد تعمیری و یک هزار ۵۰۰واحد احداثی ناشی اززلزله مسجدسلیمان باید بازسازی شوند بیان کرد: کارشناسان ارزیاب در حال ارزیابی منازل به صورت محله به محله هستند و عملیات ارزیابی همچنان ادامه دارد.

     

    به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان، احتمال دارد با ادامه ارزیابی خسارت‌های منازل آسیب دیده، به تبع آن حجم خسارات وارده ناشی از زلزله مسجدسلیمان افزایش یابد.

    این مقام مسئول اذعان داشت: به محض ابلاغ اعتبارات، مالکان واحد‌های مسکونی آسیب دیده پس از تشکیل پرونده و ثبت در سامانه بنیاد مسکن، به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

    مسعود انصاریان در ادامه اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت، برای هر واحد احداثی ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و ۱۲۰میلیون ریالوام بدون عوض پرداخت می‌شود؛ این رقم برای واحد‌های تعمیری ۱۵۰میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه و ۵۰میلیون ریال وام بدون عوض است.

    وی با بیان اینکه قطعه‌ای زمینی برای جا به جایی مناطق آسیب دیده و خطرخیز شهر مسجدسلیمان تعریف و جانمایی شده است بیان کرد: بخش مهمی از واحد‌های آسیب در محل جدید ساخته خواهند شد تا در آینده خطری متوجه آنان نشود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *