×
آخرین اخبار

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان خبر داد:
اجرای ۳۵ طرح عمرانی احداث و تعمیرات مدرسه در مسجدسلیمان

  • کد نوشته: 17863
  • ۱۳۹۸-۰۶-۲۸
  • 557 بازدید
  • مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: 35 طرح عمرانی احداث و تعمیر مدرسه در مسجدسلیمان در حال اجرا است چرا که زلزله آسیب های جدی به آنها زده است.
    اجرای ۳۵ طرح عمرانی احداث و تعمیرات مدرسه در مسجدسلیمان

    علی قربانی در گفتگو با خبرنگار دیدگاه نیوز با اشاره به آسیب زلزله به مدارس مسجدسلیمان بیان کرد: تعمیرات و نوسازی ۳۰ مدرسه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان و همچنین مقاوم سازی پنج مدرسه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان در مسجدسلیمان انجام می شود.
    وی با اشاره به اینکه بازسازی ۱۳ مدرسه تخریبی در مسجدسلیمان اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان نیاز دارد، یادآور شد: یکی از پروژه های مسجدسلیمان دبستان ۶ کلاسه ابوریحان شهرستان مسجدسلیمان با قدمت حدودا ۶۰ ساله و جمعیت دانش آموزی ۱۰۰ نفر است؛ محل تامین اعتبار این پروژه خیران و در زمینی با مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع احداث می شود.
    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان خبر داد: یکی دیگر از پروژه های این شهر هنرستان ۶ کلاسه علامه طباطبایی شهرستان مسجدسلیمان با قدمت حدودا ۶۰ ساله و جمعیت دانش آموزی ۱۵۰ نفر است؛ محل تامین اعتبار این پروژه نیز خیری و در زمینی با مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر مربع احداث می شود.
    قربانی بیان کرد: مقاوم سازی دبیرستان ۱۰ کلاسه پروفسور کرم زاده شهرستان مسجدسلیمان با جمعیت دانش آموزی ۳۰۰ نفر (در دو نوبت) از دیگر پروژه هاست؛ این مدرسه سال ۸۱ ساخته شده و در زلزله مسجدسلیمان آسیب دید.
    وی با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی این پروژه ادامه داد: پروژه از محل اعتبارات ملی مقاوم سازی ۲۰ مرداد شروع به کار کرده و پیش بینی می شود تا ۱۰ مهر ماه به اتمام برسد.
    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان یادآور شد: مقاوم سازی دبیرستان ۶ کلاسه نصرت یا رشد شهرستان مسجدسلیمان با جمعیت دانش آموزی ۴۰۰ نفر (در دو نوبت) یکی دیگر از پروژه ها است؛ این مدرسه نیز سال ۸۳ ساخته شده و از زلزله آسیب دید.
    قربانی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه اضافه کرد: پروژه از محل اعتبارات ملی مقاوم سازی ۱۶ مرداد شروع به کار کرده و پیش بینی می شود تا ۱۰ مهر ماه به اتمام برسد.
    وی با اشاره به اینکه آسیب های وارده به ۱۳ مدرسه مسجدسلیمان در زلزله اخیر آنقدر جدی بوده که باید تخریب شوند، گفت: در حال برنامه ریزی، تهیه نقشه ها و تأمین اعتبار برای ساخت این مدارس هستیم؛ به هر حال در زمینه اعتباری کمبودهایی در سطح کشور وجود دارد و استان خوزستان هم از این قضیه مستثنی نیست.
    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان افزود: برای جبران کمبود اعتبارات تلاش ها بر استفاده از کمک و توان خیران برای ساخت این مدارس متمرکز شده است.
    قربانی یادآور شد: با بسترسازی در سازمان نوسازی مدارس اعتماد و اطمینان خیران جلب شده و در این راستا برای همکاری سرمایه خود را در اختیار ما قرار می دهند تا با آن برای دانش آموزان مدرسه بسازیم.
    وی با اشاره به اینکه در سیلاب اخیر خیران کمک های خوبی به این سازمان داشتند، بیان کرد: از زمان قبول تصدی مدیریت بیشتر وقت خود را بر جذب کمک خیران برای ساخت مدارس زلزله زده مسجدسلیمان متمرکز و با ارائه مستندات سعی در جلب اعتماد خیران داشتم.
    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: تاکنون نتایج این تلاش ها مثبت بوده و تفاهمنامه ساخت هشت مدرسه با خیران در مراحل پایانی امضا قرار دارد.
    قربانی عنوان کرد: از ۱۳ مدرسه تخریبی تاکنون هشت مدرسه تخریب شده که ۵۰ درصد هزینه ساخت مدارس را خیران و ۵۰ درصد باقی مانده را دولت پرداخت می کند.
    وی اظهار کرد: دولت در دو بخش به ما کمک می کند، یکی کمک های استاندار خوزستان که دستور تامین اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی را برای امسال و سال آینده صادر و دیگری هم اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه برای تامین بودجه ساخت این مدارس وعده هایی داشت.
    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به اینکه چهار طرح بزرگ آموزشی در حوزه مدرسه سازی در مسجدسلیمان آماده افتتاح در مهر ماه امسال است، افزود: امیدوارم بتوانیم تا پایان امسال نتایج کارهای خود را به مردم و دانش آموزان نشان دهیم‌.
    به گفته وی، با تغییر رویکرد ساخت مدارس تخریبی، فرآیند احداث آنها تسریع و سازه مدرسه به صورت پیش ساخته در کارگاه ساخت و سپس برای نصب به محل احداث مدرسه منتقل می شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *