×
آخرین اخبار

آمریکا, کره شمالی را تهدید به جنگ کرد

  • کد نوشته: 5260
  • ۱۳۹۶-۰۵-۱۶
  • 703 بازدید
  • دیدگاه نیوز / مشاور امنیت ملی ترامپ می‌گوید که کشورش تحمل نخواهد کرد کره شمالی بتواند با استفاده از بمب هسته‌ای آمریکا را تهدید کند و به صراحت از یک «جنگ پیشگیرانه» به عنوان یکی از گزینه‌های پاسخ واشنگتن سخن گفت. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ژنرال هربرت ریموند مک‌مستر، مشاور امنیت ملی رئیس […]

    آمریکا, کره شمالی را تهدید به جنگ کرد

    دیدگاه نیوز / مشاور امنیت ملی ترامپ می‌گوید که کشورش تحمل نخواهد کرد کره شمالی بتواند با استفاده از بمب هسته‌ای آمریکا را تهدید کند و به صراحت از یک «جنگ پیشگیرانه» به عنوان یکی از گزینه‌های پاسخ واشنگتن سخن گفت.

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ژنرال هربرت ریموند مک‌مستر، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در گفتگو با ام‌اس‌ان‌بی‌سی در خصوص سیاست این کشور در قبال کره شمالی، تصریح کرد که همه گزینه‌ها روی میز هستند.

    مک‌مستر در این گفتگو به صراحت از تهدید وقوع یک «جنگ پیشگیرانه» در صورت تداوم برنامه شتاب‌گرفته (توسعه) تسلیحات هسته‌ای کره شمالی، سخن گفت.

    وی گفت: «آنچه شما می‌پرسید این است که آیا ما در حال آماده کرده طرح‌هایی برای یک جنگ پیشگیرانه هستیم، درست است؟ … یک جنگ که مانع از این خواهد شد که کره شمالی با استفاده از یک بمب هسته‌ای ایالات متحده را تهدید کند. و رئیس جمهوری درباره آن کاملا صریح است. وی گفته است که تحمل نخواهد کرد که کره شمالی قادر باشد ایالات متحده را تهدید کند. اگر آن‌ها تسلیحات هسته‌ای داشته باشند که بتواند ایالات متحده را تهدید کند، از دید رئیس جمهوری غیرقابل تحمل است. بنابراین، قطعا تمامی گزینه‌ها را برای آن (شرایط) مهیا می‌کنیم. و این شامل گزینه نظامی می‌شود».

    مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود گفت که کره شمالی یک تهدید بزرگ برای متحدان (آمریکا در) آسیای جنوب شرقی و خود ایالات متحده ایجاد کرده است.

    وی در ادامه گفت: «من نمی‌خواهم (موفقیت آزمایش موشک بین‌قاره‌ای کره شمالی) را تأیید کنم، اما اینکه اگر بتواند به سان‌فرانسیسکو یا پیترزبورگ یا واشنگتن برسد، یعنی اینکه چقدر اهمیت دارد؟ یک تهدید جدی است».

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *