×
آخرین اخبار

آمریکا «ناو جنگی ترومن» را از خلیج فارس خارج می‌کند

  • کد نوشته: 22281
  • ۱۳۹۹-۰۱-۲۱
  • 452 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز و به نقل از ام بی سی، یک مقام آمریکایی اعلام کرده است که پنتاگون در نظر دارد تا «ناو هواپیمابر یواس‌اس هری ترومن» را از خلیج فارس خارج کند. این ناو آمریکایی سال گذشته به بهانه بازدارندگی علیه ایران در خلیج فارس مستقر شده بود و حال بحران شیوع کرونا در […]

    آمریکا «ناو جنگی ترومن» را از خلیج فارس خارج می‌کند

    به گزارش دیدگاه نیوز و به نقل از ام بی سی، یک مقام آمریکایی اعلام کرده است که پنتاگون در نظر دارد تا «ناو هواپیمابر یواس‌اس هری ترومن» را از خلیج فارس خارج کند.

    این ناو آمریکایی سال گذشته به بهانه بازدارندگی علیه ایران در خلیج فارس مستقر شده بود و حال بحران شیوع کرونا در میان نظامیان و نیروهای ارتش آمریکا باعث شده تا پنتاگون به فکر خروج این ناو مهم خود از خلیج فارس باشد.

    پیشتر «ژنرال کنت مکنزی»، مقام ارشد ارتش آمریکا در خاورمیانه اعلام کرده بود که این ناو قرار است همچنان در منطقه باقی بماند اما حالا قرار است که این ناو جنگی براساس برنامه اعلام شده از منطقه خارج شود.

    خروج ناو ترومن آمریکا از خلیج فارس پس از آن صورت می‌گیرد که به تازگی ده‌ها نیروی نظامی فعال در ناو هواپیمابر تئودور روزولت به کرونا مبتلا شده‌اند و فرمانده این ناو نیز به دلیل آنچه کوتاهی در جلوگیری از وقوع این بحران در ناو عنوان شده، با فرمان ترامپ برکنار شد.

    با این حال هنوز به صورت دقیق اعلام نشده که ناو هواپیمابر یواس‌اس هری ترومن پس از خروج از خلیج فارس قرار است به مقصد کجا حرکت کند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.