×
آخرین اخبار

آمارهای نگران‌کننده‌ای از رشد افسردگی در کشور به گوش می‌رسد

  • کد نوشته: 7699
  • ۱۳۹۶-۰۹-۳۰
  • 607 بازدید
  • رئیس کمیسیون موارد خاص دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمارهای نگران‌کننده‌ای از رشد افسردگی در کشور به گوش می‌رسد.

    آمارهای نگران‌کننده‌ای از رشد افسردگی در کشور به گوش می‌رسد

    به گزارش دیدگاه نیوز از قم، محمدابراهیم مداحی در مراسم افتتاحیه خانه روانشناسان و مشاوران حرف یاورانه، که در سالن همایش‌های خانه جوانان قم برگزار شد، اظهار داشت: استان قم ازلحاظ سلامت رتبه دوم را به خود اختصاص داده است که یکی از دلایل آن افزایش سطح سواد سلامت در بین مردم بوده است که برای ارتقای بیشتر و رسیدن به نقطه بالاتر باید ظرفیت‌سازی کنیم.

    وی با اشاره به اینکه برای رهایی یافتن از اختلالات روانی باید میزان آگاهی‌های خود را بالا ببریم، ابراز کرد: آمریکا از جهت اختلالات روانی در رتبه نخست و کشور ایران در رتبه چهارم قرار دارد، بنابراین برای رسیدن به‌سلامت باید میزان آگهی و سواد سلامت را در جامعه بالا ببریم.

    بنیان‌گذار و طراح خانه روانشناسان حرف یاورانه افزود: باید تعداد نهادهای روانشناسی افزایش یابند، چراکه انحصار همواره فساد آور بوده است، ازاین‌رو خانه روانشناسان و مشاوران یاورانه در جهت کمک و نشاط به جامعه فعالیت می‌کنند.

    مداحی تصریح کرد: آمارهای نگران‌کننده‌ای که در جهت رشد افسردگی در کشور به گوش می‌رسد مطلوب نیست، بنابراین باید در این بخش ظرفیت‌سازی کنیم، البته امروز خانه روانشناسان و مشاوران یاورانه ظرفیت مطلوبی بوده که باید از آن استفاده کرد.

    وی داشتن نهادهای مشاوره را کافی ندانست و تصریح کرد: باید از وجود نهادها آگاه باشیم، چراکه در این صورت مردم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

    رئیس کمیسیون موارد خاص تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: گام دوم بعد از آگاهی از وجود نهادها، در دسترس بودن این مراکز بوده که بسیار مهم است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *